Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vurdert å bare kjøpe Magic så jeg slipper ventetiden til Hero jeg også. Men Sense virker så fristende, og multitouch tror jeg at jeg kommer til å savne om jeg velger Magic..

Er også keen på Flash-støtten.

 

Forresten, går det an å koble Android-telefonene til TV og vise bilder, videoer, osv..?

 

EDIT: Er det rustfritt stål bakpå Magicen og på framsiden av Heroen?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Programmet "Market Enabler" er jo (tilsynelatende) genialt.

Visp! så hadde jeg tilgang til å kjøpe programvare fra Market.

Men likevel: etter glad & fornøyd å ha kjøpt henholdsvis DoggCatcher og et annet (husker ikke i farten), så skiftet jeg ROM på telefonen (selvsagt med wipe). Når jeg så går inn i Market, My Downloads ligger programmene der med "Purchased", men når jeg forsøker å laste dem ned igjen får jeg først "Authorizing Credit Card", deretter "Downloading" (alt ser fint ut så langt), men så "Download Unsuccesful".

Dette skjer uansett om jeg kjører "Market Enabler" først eller ikke, jeg har forsøkt reboot flere ganger, jeg har IKKE forsøkt å wipe og reinstallere ROM men kanskje jeg må det?

 

Noen med rooted telefon som har opplevd samme greia?

 

~Christopher

 

Finner ikke market enabler jeg når jeg søker etter det! :(

Lenke til kommentar
Finner ikke market enabler jeg når jeg søker etter det! :(
Det ligger ikke på market, så vidt jeg vet.

google "android market enabler" fra telefonen, på første treffet finner du en download link. :)

red: Du må inn i settings å huke av for å installere programvare som ikke kommer fra market. (settings->applications->unknown sources)

 

Kaggen: Få full tilgang. På en ikke-rooted telefon, er det filer og mapper du ikka kan lese eller endre.

 

root er det samme som systemadministratoren, og han har full tilgang til hele systemet, mens brukeren man selv er på telefonen har begrensede rettigheter. Med root kan du gjøre alt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Har vurdert å bare kjøpe Magic så jeg slipper ventetiden til Hero jeg også. Men Sense virker så fristende, og multitouch tror jeg at jeg kommer til å savne om jeg velger Magic..

Er også keen på Flash-støtten.

 

Forresten, går det an å koble Android-telefonene til TV og vise bilder, videoer, osv..?

 

EDIT: Er det rustfritt stål bakpå Magicen og på framsiden av Heroen?

sense får du jo på begge mobilene.

 

 

Multitouch skal jeg være enig med deg, det er og blir et stort savn.

 

Flash støtte er ikke det knyttet til Rom'en (sense) ?

Lenke til kommentar
Finner ikke market enabler jeg når jeg søker etter det! :(
Det ligger ikke på market, så vidt jeg vet.

google "android market enabler" fra telefonen, på første treffet finner du en download link. :)

red: Du må inn i settings å huke av for å installere programvare som ikke kommer fra market. (settings->applications->unknown sources)

 

Kaggen: Få full tilgang. På en ikke-rooted telefon, er det filer og mapper du ikka kan lese eller endre.

 

root er det samme som systemadministratoren, og han har full tilgang til hele systemet, mens brukeren man selv er på telefonen har begrensede rettigheter. Med root kan du gjøre alt.

Ah! Takk :D

 

Mysticon:

Jepp, flash er nok høyst sannsynlig knyttet til Sense.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

For de som har nordisk HTC Magic bør man se på denne siden for å finne riktig versjon for sin mobil. Det finnes 2 ulike typer Magic, HTC branded (PVT 32A board) som selges i blant annet Norge og Google branded (PVT 32B board) (Vodaphone).

 

Her er noen linker man bør se på før man prøver å teste f.eks. hero.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=530492 (ta backup av din nåværende rom)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=531837 (Collection of ROMS compatible with TW HTC branded Magic (PVT32A CPLD12) og du finner en måte å øke hastigheten på din Magic)

http://forum.xda-developers.com/showpost.p...amp;postcount=1 (Magic SPL HBOOT collection)

Lenke til kommentar

Når jeg reiser på ferie blir jeg i England fra 15. til 17. juli, i Frankrike fra 17. til 20. juni og i Tyskland fra 20. til 22. juli.

Det er vel liten sjangs for at Hero er ute på noen av de datoene, men visst den er ute, kan jeg få kjøpt telefonen uten abonnement i butikk?

 

EDIT: Via en

på Youtube fant jeg Hero til 399 Pund (ca. 800 kr billigere enn billigste i Norge) her. Her er faktisk bil-lader og "screen-protector" inkludert til samme pris. :)

Står at det er Free Delivery også, men spørs om det gjelder utenom UK.

Man kan vel regne med toll også, noen som vet om det er vanlig å få måtte betale toll på sånt?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
For meg har synkroniseringen mot googles tjenester sluttet å funke. Ihvertfall Contacts og Gmail. Jeg mottar ikke mail på telefonen min lengre og nye kontakter på telefonen blir ikke registret på pc'en/nettet.

 

Jeg har en G1 som kjører Cyanogen's Rom.

Jeg har Cyanogens Rom og skulle sette opp syncing mellom gcal og thunderbird nå. Det gikk problemfritt, men telefonen vil ikke synce mot google gcal'en min. Den er like tom. :(

 

red: opprettet en hendelse på telefonen og syncet igjen, og da fungerte det plutselig.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Står at det er Free Delivery også, men spørs om det gjelder utenom UK.

Nesten helt garantert ikke. Da hadde det nok stått "Free International Shipping" med store bokstaver...

Man kan vel regne med toll også, noen som vet om det er vanlig å få måtte betale toll på sånt?

Ikke toll(avgift), men mva 25% av verdien på telefonen inkludert frakt.

Søk på nettet for å finne triks til hvordan du kan "slippe" mva, men husk at tollerne har fulgt med i timen og min erfaring er at pakker merket "gift" like gjerne blir åpnet og sjekket som de som ikke er merket det. Det samme gjelder pakker som er priset lavt, de åpner og ser om de finner en kvittering inni.

Jeg måtte en gang troppe opp på Postens godssenter i Oslo, der tollerne har sjekkestasjon, og gå inn på eBay foran en toller for å vise hva en vare hadde kostet meg!

Husk også at dersom du får selgeren til å sette en lav verdi på pakken, så kan du slite med å få igjen hele verdien fra forsikringsselskapet dersom pakken forsvinner i posten.

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Har vurdert å bare kjøpe Magic så jeg slipper ventetiden til Hero jeg også. Men Sense virker så fristende, og multitouch tror jeg at jeg kommer til å savne om jeg velger Magic..

...

 

Vedr. multitouch, så mener jeg å ha lest det er manglende støtte for det i programvaren til Magic, men at hardwaren støtter det. Vil det ikke da fungere med Sense? Mener at skjermen som sådan støtter multitouch, og resten av innmaten er vel også som på Hero. Noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Lenke til kommentar
EDIT: Via en
på Youtube fant jeg Hero til 399 Pund (ca. 800 kr billigere enn billigste i Norge) her. Her er faktisk bil-lader og "screen-protector" inkludert til samme pris. :)

Står at det er Free Delivery også, men spørs om det gjelder utenom UK.

Man kan vel regne med toll også, noen som vet om det er vanlig å få måtte betale toll på sånt?

 

Prisen til Norge blir £347,82, betaler ikke UK VAT ved sending til Norge. Men frakten blir ca kr 1000,-

Regnestykket blir så: £347,82 = NOK 3659 + frakt 1000,- = 4659,- + MOMS 1165 + gebyr kr 100,- = totalt NOK 5924,-

Lenke til kommentar
Prisen til Norge blir £347,82, betaler ikke UK VAT ved sending til Norge. Men frakten blir ca kr 1000,-

Regnestykket blir så: £347,82 = NOK 3659 + frakt 1000,- = 4659,- + MOMS 1165 + gebyr kr 100,- = totalt NOK 5924,-

 

http://www.expansys.no/d.aspx?i=184572

 

NOK 3.829,99 eks mva

+ frakt 165

= NOK 3.994,99 eks mva

 

+ mva NOK 998,75

 

= totalt levert Norge: NOK 4.993,74

 

Ellers er datoen 21. juli den jeg har sett gå igjen når det gjelder forventet på lager rundtom i Europa, men om andre har sett andre datoer så chip in.

 

~Christopher

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...