Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Fordi NRK (NRK beta) folkene ikke er flinke nok med optimalisering til Android og har brukt mye knot for å få Android versjonen deres å plass.

Ta et søk på NRK Beta sine sider så vil det gi deg litt innblikk.

Her er faktisk hovedgrunnen til at jeg ikke bruker android/wp. Jeg synes det er ganske mange apps utav de jeg bruker som fungerer mye bedre på ios. Men jeg ser at mange klager på de som lager appene at de ikke klarer lage appene bra på Android. Er dere så sikker på at det er applagerne som har feilen eller er det vanskeligere å lage til Android/wp? Husker for en tid tilbake jeg leste en som lagde apper hadde skrevet at han syntes det var endel vanskeligere å få bra apps til Android enn det var til ios pga utviklingsverktøy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen unnskyldning for NRK sin del. Såpass bidrar eg med lisensen at eg vil ha det samme tilbudet som fjortisser med iPhone som ikke betaler noe!

Jeg er en ivrig bruker av tv/radio/wimp og må si at alle disse er mye bedre for mitt bruk på ios. Kan det være at de bruker forskjellige streaming standarder som gjør at ios sitt fungerer bedre?

Lenke til kommentar

Selve avspillingen funker vel så bra på min nexus som min kones iPhone. Og på iphonen fc appen mye oftere enn på min.

 

Men om det kommer en melding eller eg vil inn og se på noe annet (eller ungene har trykket på hjem knappen) så går den tilbake dit den var på iphonen, mens eg må manuelt gå inn på "store maskiner" hver gang :-(

Lenke til kommentar

Nylig byttet til Note 3 med 3GB RAM, den burde takle litt apps i bakgrunnen. Bytter over til Chrome Beta nå, og har nå også fått fjernet alt av bloatware som Samsung har slengt med. Ser bedre ut allerede.

 

*En liten titt i chrome://flags ville jeg også har gjort får å se på evt. caching som kan enables.

Skal testes, fant løsninger på mye annet fint der også som har irritert meg, takk for tipset :)

 

Edit: Var vist også mye av funksjonene som ikke er tilgjengelig for min plattform står det, som ligger under "Unavailable Experiments" ... hvordan er det på Nexus-en, er alt tilgjengelig der? Tror jeg må bytte ut Samsung ROM-en..

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Nylig byttet til Note 3 med 3GB RAM, den burde takle litt apps i bakgrunnen. Bytter over til Chrome Beta nå, og har nå også fått fjernet alt av bloatware som Samsung har slengt med. Ser bedre ut allerede.

 

Skal testes, fant løsninger på mye annet fint der også som har irritert meg, takk for tipset :)

 

Edit: Var vist også mye av funksjonene som ikke er tilgjengelig for min plattform står det, som ligger under "Unavailable Experiments" ... hvordan er det på Nexus-en, er alt tilgjengelig der? Tror jeg må bytte ut Samsung ROM-en..

about:flags kan du kjøre både på din desktop uavhengig av operativsystem. De forskjellige featurene er dessverre avhengig av hvilken platfom du kjører på så noe er mulig i linux og noe er mulig på windows desktop osv.

 

Nexus 5 (4.4.2)så ser det slik ut:

wpid-Screenshot_2013-12-24-14-58-07.png

Legg merke til at det er ca halvparten av feature jeg får enablet.

Men jeg klager ikke.

Lenke til kommentar

Flere som periodisk opplever problemer med Spotify? En gang i blant har den en tendens til å plutselig stoppe opp, eller pause etter endt sang. F.eks tidligere i dag: Skulle kjøre en tur. Åpnet Spotify, satte på en random sang og valgte "shuffle". Jeg fikk hørt to sanger før den plutselig ble satt på pause etter sang nr.2.

 

Jeg hadde ikke rørt telefonen, ikke mottatt samtale eller SMS. Spotify var tillegg i Offline.. Dette skjer i grunn ganske ofte.

 

Mobilen er S4, og telefonen er tilkoblet CD-spilleren i bilen via AUX.

Lenke til kommentar

*

De forskjellige featurene er dessverre avhengig av hvilken platfom du kjører på så noe er mulig i linux og noe er mulig på windows desktop osv.

*

Ah, var nok ikke helt våken der, står jo hvilken platform det er til bak, så det burde jeg jo ha skjønt. Takk for info ;)

 

Flere som periodisk opplever problemer med Spotify?*

Ja, brukt spotify på S4 i de siste månedene, og opplever også at Spotify noen ganger stopper spille musikk, lukker seg, spillelistene forsvinner til jeg restarter appen, skjer vel omtrent en gang daglig. Skal se om jeg får samme problemer nå som jeg har begynt og bruke Note3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 spørsmål:

 

En app til å føre opp utgifter jeg har. Kan også være kjekt om jeg kan feks ta bilde kvittering. Ha mulighet til å taste inn forskjellig valuta hvor den automatisk regner om.

 

En app til å føre arbeidsdager/timer/syketimer osv.

 

Noen som kan komme med noen tips om noen slike programmer?

Lenke til kommentar

2 spørsmål:

 

En app til å føre opp utgifter jeg har. Kan også være kjekt om jeg kan feks ta bilde kvittering. Ha mulighet til å taste inn forskjellig valuta hvor den automatisk regner om.

 

En app til å føre arbeidsdager/timer/syketimer osv.

 

Noen som kan komme med noen tips om noen slike programmer?

For nr 1 så er You Need A Budget en populær app. Tror den er gratis til Android, men kan kjøpes på pcen. Usikker om den dekker alle behovene dine, men du burde ta en skikk.

 

For nr 2 så er jeg usikker. Kanskje en kalender-app eller en slags timeplan-app.

Kanskje https://play.google.com/store/apps/details?id=com.intersog.android.schedule , men jeg har null erfaring med den.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Toshl for økonomi. For full funksjonalitet må man kjøpe den, men kan bruke samme konto på flere enheter og webversjonen er også bra. Synker automatisk mellom web og alle enheter. Perfekt for "familieøkonomi". Kan sette opp budsjetter og registrere alle inntekter og utgifter. Støtter alle valuta, men først valgte valuta blir basis for alt så velg riktig med en gang. De har en støtte for å bytte valuta nå, men da regnes alle beløp om basert på dagens kurs (tror jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...