Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, noen som vet om denne appen finnes til Android?

 

https://itunes.apple.com/app/id590220799?mt=8

Om den spesifikken appen finnes spørs ... men du har flere som ligner.

 

Se på denne f.eks CamScanner -Phone PDF Creator

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.intsig.camscanner&hl=no

 

Liten artikkel fra cnet om dokumentskanning på Android.

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57370087-285/how-to-scan-documents-with-android-devices/

Lenke til kommentar

ok, MAJOR drawback med 4.4 kitkat oppdaget for min del: Det er plutselig en begrensning på totalstørrelse vedlegg i epost-appen, 5mb. Jeg sender(sendte) ofte 5-6 nytatte bilder fra mobilen til jobbpc eller kollega via email. Det kan jeg visst ikke lenger. Om noen finner en workaround uten å bruke 3dje parts email-app blir jeg glad.

Lenke til kommentar

ok, MAJOR drawback med 4.4 kitkat oppdaget for min del: Det er plutselig en begrensning på totalstørrelse vedlegg i epost-appen, 5mb. Jeg sender(sendte) ofte 5-6 nytatte bilder fra mobilen til jobbpc eller kollega via email. Det kan jeg visst ikke lenger. Om noen finner en workaround uten å bruke 3dje parts email-app blir jeg glad.

 

Automatisk backup til Dropbox/google pluss. Når bildene er lastet opp, så kan du sende de som epost :)

Lenke til kommentar

 

Automatisk backup til Dropbox/google pluss. Når bildene er lastet opp, så kan du sende de som epost :)

Kanskje dårlig forklart - det har jeg allerede, ikke det jeg vil ha. Jeg vil maile bildene direkte til kollega fra telefonen, som jeg alltid har gjort. Autobackup+gå til pc+logge på+laste ned+maile er en MYE tyngre prosess enn å merke bildene på telefon, og trykke share to email.

Lenke til kommentar

Kanskje dårlig forklart - det har jeg allerede, ikke det jeg vil ha. Jeg vil maile bildene direkte til kollega fra telefonen, som jeg alltid har gjort. Autobackup+gå til pc+logge på+laste ned+maile er en MYE tyngre prosess enn å merke bildene på telefon, og trykke share to email.

 

Det hørtes ut som en veldig rar prosess ja, men bruk da dropbox app`en!

Husk at autobackup går ikke bare til PC`en din, men til dropbox-skyen.

 

Gikk jeg inn på app`en her selv for å teste nå. Der kan du velge så mange bilder du vil dele, trykker share, så sender du en link til de som skal se bildene. Dette klarte jeg på under 1 min her..

Da kan mottakerne velge selv om de vil laste ned bildene :)

 

Har ikke KitKat selv ennå (S3), men den limiten skal jeg uansett se på selv senere om den kan gjøres noe med.

Lenke til kommentar

Hvordan gjør man for å få denne versjonen ?

Du må vente til den kommer til din mobil. Er den gammel nok så kommer den antakeligvis ikke, men du kan roote den og kan selv installere en modifisert versjon av Android som kjører på versjon 4.4 a.k.a KitKat.

 

Når Google lanserer en ny versjon så tilpasser mobilleverandørene versjonen den til hver enkelt mobil som de skal gi oppdateringen til. Deretter må også operatøren akseptere den (Kjøpte du den låst til Telenor f.eks. må du vente til Telenor aksepterer den). Det er derfor oppdateringer tar litt tid. Har du en ikke så altfor gammel Google Nexus så får du oppdateringene så fort de kommer ut.

 

Hvilken mobil har du?

Lenke til kommentar

 

Det hørtes ut som en veldig rar prosess ja, men bruk da dropbox app`en!

Husk at autobackup går ikke bare til PC`en din, men til dropbox-skyen.

 

Gikk jeg inn på app`en her selv for å teste nå. Der kan du velge så mange bilder du vil dele, trykker share, så sender du en link til de som skal se bildene. Dette klarte jeg på under 1 min her..

Da kan mottakerne velge selv om de vil laste ned bildene :)

 

Har ikke KitKat selv ennå (S3), men den limiten skal jeg uansett se på selv senere om den kan gjøres noe med.

Takk for at du forsøker å hjelpe, men autobackup har jeg som sagt til G+, så den er OK - foreløpig får jeg bare bruke gmail til bilder, den har ingen begrensning.. Jippi for inkonsekvens google :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...