Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Alle mapper fra dropbox som inneholder bilder (maaange, pga 50 gb fra Samsung) dukker nå opp i standardgalleriet i android (note 2).

 

Dette gjør standardgalleriet uhyre tregt å laste. Vet noen hvordan dette fjernes? Har prøvd menyknappen flere steder for å fjerne konto eller lignende uten hell.

Har også prøvd quickpic og lignende, men den innebygde har noen fiffige funksjoner jeg liker.

 

Inne på galleri -> menytast -> vis etter -> innhold på enheten fungerer, da forsvinner alt fra dropbox. Men for hver gang jeg går ut av galleriet nullstiller dette seg, så løser ikke problemet! Aner ikke hvor mange mapper det er med bilder i dropbox, så bruker nesten 15 sek på å åpne galleriet og få det "flytende". Har prøvd å tømme cache i dropbox også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fine er jo at den også tar med alle mapper fra Dropbox. Er det mulig å fortelle hvilke mapper jeg evt ønsker?

 

Jeg innbiller meg at dette er en Samsung-greie, da det ikke var slik på min Nexus med 4.3. Men på S4 Active (Android 4.2.2) er det på plass.

 

Om jeg kan velge mapper synes jeg det kan ha en verdi, men nå er det bare støy. Jeg har en hel del småbilder, ikoner, gifanimasjoner og whatnot på Dropbox. I tillegg til mappen Photos, som er den jeg ville inkludere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Prøvde å aktivere bankID på mobilen i dag, men ser ut til at Paranoid Android mangler SIM Tool Kit.

For å installere det må jeg finne rett .apk og pushe med adb?

Lenke til kommentar

CM har da hatt STK før? Hvorfor i all verden har de kuttet ut det, det er jo fullstendig idiotisk? Det brukes jo tross alt av ganske mange europeiske operatører, for ikke å snakke om deler av Asia og Afrika der alle nær sagt må ha det.

 

AOKP har i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Inne på galleri -> menytast -> vis etter -> innhold på enheten fungerer, da forsvinner alt fra dropbox. Men for hver gang jeg går ut av galleriet nullstiller dette seg, så løser ikke problemet!

Det er jo tydeligvis en bug i galleriappen dan, hvilken versjon har du? Jeg har 1.1.30682 og har ikke dette problemet. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg har behov for en app som kan gjøre en jevnlig, automatisert backup av filer i flere bestemte mapper i telefonminnet, over til en bestemt mappe på minnekortet. Jeg har lett i play store, men klarer ikke finne noe som dekker dette behovet.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Jeg har en Nexus7 jeg skal bruke til å kontrollere litt diverse i huset mitt. Det fører meg seg at jeg kun bruker to program. Derfor ønsker jeg å endre litt mtp oppsett, tips tas imot med takk:

 

1. Om devicen går til sleep (altså skjermen skrus av), så hopper den til startskjermen, jeg ønsker at den ikke gjør det, det virker ikke som dette gjelder alle programmer, så jeg mistenker grunnen er at programmet mister nett. Kan jeg gjøre slik at wi-fi er på selv om skjermen er av?

2. Jeg ønsker egentlig ett oppsett der man kun veksler mellom disse to prgrammene, feks at ett swipe bare veksler mellom de to, og/eller at hometasten bare veksler mellom de. Er det noe program som kan hjelpe meg med det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Kanskje en custom launcher kan ordne det med at hometasten kun velger mellom to programmer. Ellers så er det jo "multitaskingknappen" som gjør at du kjapt kan switche mellom apper.

Tror ikke at appene skal avslutte når skjermen skrur seg av, men kan som du nevner være wifi. Tror ikke at det skal skru seg av hvis du skrur av skjermen? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...