Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Problemet er at iPhone koster gromt mye og wp er hakket lettere å bruke ime.

Hos Android (spesielt S3) kan man endre på layouten slik at den tilpasser seg personer med dårlig syn og spesielt eldre. Kan dette også gjøres hos Windows Phone? Hvordan er tilbudet på apps ift. Google Play?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WP er slik rett ut av boksen. Store ikoner med klar beskjed om hva de er fornoe, og en alfabetisk liste apps.

 

Apps.. Kommer an på hva du skal. FF VI er ikke der, feks. Men hadde ikke noen store problemer med å finne apps til 920. Var ikke noe essensielt jeg ikke fikk tak i av apps.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg angrer nå litt for å ha gått fra iphone 5 64gb til en 16gb galaxy s4...

 

Jeg gikk fra å kunne ha 64gb dedikert plass til store spill... hva får jeg på s4? 7 stakkarslige gb til spill, da touchwiz skiten tok opp 5gb med UI'en og uslettelige apps...

 

Dytta inn 3 store gameloft spill som jeg likte på iphone å endte opp med kun 800mb igjen.. Skammelig at et åpent operativsystem ikke støtter å ha spilldata på et sd kort på 32gb som jeg nå bruker uten å måtte roote telefonen..

 

Å siden jeg ikke har god erfaring med rooting og unrooting så tar jeg ikke sjansen på det for å bruke sdkortet til spill data lagringen..

Lenke til kommentar

Jeg angrer nå litt for å ha gått fra iphone 5 64gb til en 16gb galaxy s4...

 

Jeg gikk fra å kunne ha 64gb dedikert plass til store spill... hva får jeg på s4? 7 stakkarslige gb til spill, da touchwiz skiten tok opp 5gb med UI'en og uslettelige apps...

 

Dytta inn 3 store gameloft spill som jeg likte på iphone å endte opp med kun 800mb igjen.. Skammelig at et åpent operativsystem ikke støtter å ha spilldata på et sd kort på 32gb som jeg nå bruker uten å måtte roote telefonen..

 

Å siden jeg ikke har god erfaring med rooting og unrooting så tar jeg ikke sjansen på det for å bruke sdkortet til spill data lagringen..

 

Så når du flytter appen til sd kortet, hjelper det ikke?

Lenke til kommentar

Sandisk 32gb sdhc class 4.

 

Tenker du på app til sd? siden det funker for deg? For det flytter jo bare appen til sdkortet. Da det er selve spilldataene i SDcard/android/data og så spilldataene som tar plassen som jeg vil få til å fungere på sdkortet slik som spotify kan.

Lenke til kommentar

Ja såklart, siden vi ikke snakket om rooting osv.

Hadde vært fint med 128gb internt minne. Men går greit uten for min del.

Hvis det hadde vært noen spill som kunne spilles over lengre tid uten at batteriet knuses, eller skytespill som hadde et bra controlscheme hadde jeg sikkert hatt litt mer issue med lagrings-løsningen.

Men er ikke helt der enda.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hehe, er bare så synd at galaxy telefoner med mer enn 16gb aldri kommer til norge :( Kun 16gb utgaven... err 7gb utgaven* da touchwiz skiten og alle appsa med tar over 5gb av plassen som 3-4 extra spill kunne tatt.

 

Men angående rooting, er det lett å un-roote i tilfelle jeg vil oppdatere androiden eller den dagen jeg skal selge telefonen?

Lenke til kommentar

Alle mapper fra dropbox som inneholder bilder (maaange, pga 50 gb fra Samsung) dukker nå opp i standardgalleriet i android (note 2).

 

Dette gjør standardgalleriet uhyre tregt å laste. Vet noen hvordan dette fjernes? Har prøvd menyknappen flere steder for å fjerne konto eller lignende uten hell.

Har også prøvd quickpic og lignende, men den innebygde har noen fiffige funksjoner jeg liker.

Lenke til kommentar

Finnes der en måte å få tatt full backup av telefonen?

 

Jeg vil oppdatere telefonen, men må ta en factory reset for å få det til. Men med 240 apps og hjemskjermer som er brukt mye tid på så ønsker jeg å få tatt full backup av alt. Innstillinger, hjemskjermer, saves til spill osv og så på en enkel måte få dette inn igjen etter ny rom.

Lenke til kommentar

Jeg har alt rot og titanium, men trodde ikke den tok backup av hjemskjermer, instillinger osv?

 

Det ligger mange timer foran meg dersom jeg skal manuelt legge inn alle apps og hjemskjermer på nytt, så det er ikke ett valg.

 

Jeg får se hva valg jeg har i titanium, se om jeg finner det jeg er ute etter.

 

Edit:

 

Hvordan kan jeg i Titanium ta backup av alt som er så det kan legges tilbake på ny rom?

 

Vil altså ha med meg alle programmer og spill med deres innstillinger så jeg får telefonen nøyaktig slik den er nå på ny rom.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Alle mapper fra dropbox som inneholder bilder (maaange, pga 50 gb fra Samsung) dukker nå opp i standardgalleriet i android (note 2).

 

Dette gjør standardgalleriet uhyre tregt å laste. Vet noen hvordan dette fjernes? Har prøvd menyknappen flere steder for å fjerne konto eller lignende uten hell.

Har også prøvd quickpic og lignende, men den innebygde har noen fiffige funksjoner jeg liker.

Kan du ikke bruke .nomedia til dette?

Lenke til kommentar

Alle mapper fra dropbox som inneholder bilder (maaange, pga 50 gb fra Samsung) dukker nå opp i standardgalleriet i android (note 2).

 

Dette gjør standardgalleriet uhyre tregt å laste. Vet noen hvordan dette fjernes? Har prøvd menyknappen flere steder for å fjerne konto eller lignende uten hell.

Har også prøvd quickpic og lignende, men den innebygde har noen fiffige funksjoner jeg liker.

 

Gå til galleriet, trykk på meny tasten, velg deretter instillinger, så dropbox sync, å deaktiverer du bilde og video sync nederst.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bruke .nomedia til dette?

 

Det skal sjekkes ut så fort jeg får anledning, men hadde sett for meg en løsning som var mer naturlig, á la det under her. Men absolutt noe å sette seg inn i hvis det er eneste alternativ :)

 

Gå til galleriet, trykk på meny tasten, velg deretter instillinger, så dropbox sync, å deaktiverer du bilde og video sync nederst.

 

Etter innstillinger har jeg ikke noe dropbox-valg, kun google konto og facebook konto som forøvrig begge er deaktivert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...