Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Tips til alle som ønsker sikkerhetsapp. Last ned AppGratis fra play store. Dagens gratis app er Cerberus. Du får da livstidslisens på appen. Har bare så vidt begynt å utforske appen, men så langt virker det veldig bra.

 

https://play.google....diapp.appgratis

 

Tilgjengelige funksjoner (copy/paste fra mailen jeg fikk ved aktivering):

 

Du kan fjernstyre Cerberus via nettsiden www.cerberusapp.com eller via tekstmeldinger. Følgende kommandoer er tilgjengelige (Husk å erstatte *password* med ditt faktiske passord, husk også at det gjøres forskjell på store og små bokstaver):

 

cerberus password find (for å finne enheten)

cerberus password siminfo (for å få SIMkort informasjon)

cerberus password wipe (for å slette alle data på enheten)

cerberus password wipesd (for å slette alle data på SD minnekortet)

cerberus password lock code (for å låse enheten med et passord, erstatt *code* med koden du ønsker)

cerberus password unlock (for å låse opp enheten)

cerberus password alarm text (for å vise en beskjed og spille en høy alarm, erstatt *text* med beskjeden du ønsker skal vises)

cerberus password takepicture (for å ta et bilde og sende det til din epost adresse, kameraet på forsiden vil brukes hvis tilgjengelig)

cerberus password enabledata (for å tillate datatilgang på din enhet)

cerberus password message text (for å vise en beskjed erstatt *text* med beskjeden du ønsker skal vises)

cerberus password startemergency hours (for å få enheten til å sende sin lokasjon periodevis, erstatt *hours* med antall timer mellom hver varsling)

cerberus password stopemergency (for å stoppe nødmodus, vil enheten stoppe å sende sin lokasjon periodevis)

cerberus password call number (for å ringe et nummer, erstatt *number* med nummeret du vil ringe, eller la det stå tomt for å få Cerberus til å ringe den som sender SMSen)

cerberus password screenshot (for å ta et skjermskudd og sende til din e-postadresse)

cerberus password enablewifi (for å aktivere WiFi og automatisk koble til åpne nettverk)

cerberus password capturevideo (tar opp video og sender det til din epost adresse)

cerberus password reboot (for å starte enheten på nytt (krever at enheten er rootet))

cerberus password speak text (for å få enheten til å lese en beskjed høyt, erstatt *text* med beskjeden du ønsker å få lest)

cerberus password enableroaming (to turn on data roaming)

 

 

Gi oss en liten oppdatering når du har prøvd den ut litt da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg får tid til å se så mye på det i dag, men Android police skriver noe om appen her: http://www.androidpo...-via-appgratis/

Takker. Minnet ikke navnet veldig om organisasjonen i mass effect? Jeg instalerte den i allefall, nå når den var gratis, så får jeg prøve den ut ved en senere annledning. Nå skal jeg prøve baldurs gate i nwn2 motoren! Sjekk firepress;-) Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Jeg har testet dette programmet i en ukes tid tidligere, og var forsåvidt greit. Tenkte jeg skulle gi det en ny sjanse nå som det var gratis, men får bare beskjed om at trial er oppbrukt og jeg må kjøpe det.

 

øøø. Det du linket til gir en uke gratis prøveversion, etter du har instalert denne gratis appen. Og med tilatelsene jeg gav så gav jeg vel mere en jeg fikk. Hvordan er dette med tilatelser. Vist jeg sletter en app, sletter jeg da automatisk tilatelsene jeg har gitt eller kan det ligge igjen "et virus" etter jeg har slettet?

Lenke til kommentar

øøø. Det du linket til gir en uke gratis prøveversion, etter du har instalert denne gratis appen. Og med tilatelsene jeg gav så gav jeg vel mere en jeg fikk. Hvordan er dette med tilatelser. Vist jeg sletter en app, sletter jeg da automatisk tilatelsene jeg har gitt eller kan det ligge igjen "et virus" etter jeg har slettet?

Ja, dersom du av-installerer forsvinner også tillatelsene til telefonen, du kan også sjekke apps som har tilgang til google kontoen din på https://accounts.google.com/IssuedAuthSubTokens - sjekk også ut en antivirus app, godt mulig det gir deg en følelse av trygghet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, dersom du av-installerer forsvinner også tillatelsene til telefonen, du kan også sjekke apps som har tilgang til google kontoen din på https://accounts.goo...edAuthSubTokens - sjekk også ut en antivirus app, godt mulig det gir deg en følelse av trygghet.

 

Takker +1 Da dropper jeg virusprogrammet, min tlf er akuratt rask nok, gjør jeg den litt treigere så blir laggen irriterendes. Jeg er allerede på grensen. Må vente 5-10 sek på at sidene skal lastes, blir det mere blir det jo irriterendes

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har en HTC Sensation XE som jeg kjøpte i oktober og nå har samtalehøytaleren begynt å sprakte noe å hinsides. Det begynte ett at jeg testa en "G-force" app. Da lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Klage til selger og gå inn i en høyst sansylig krangel om "brukerfeil og fuktskader", eller skal jeg bare sende den til reparasjon som er mye lettere?

Lenke til kommentar

Selgeren har ikke noe med om det er fukskade eller ikke garanti .. det er det produsenten sitt verksted som gjør. Men og sende til et verksted må som regel gå via forhandleren, eneste er at forhandleren er pliktet til og opplyse om at dersom det er fukt eller sånne ting, så vil produsenten gi avslag på garanti forespørselen.

 

Dersom selgeren krangler før telefonen engang har blitt undersøkt av verkstedet .. så er han/hun rett og slett en idiot bare. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter å vurderer å skaffe meg en ny tlf etterhvert men er usikker på hva slags merke og type jeg vil ha.

 

Mine bruksområder er ganske begrenset så jeg trenger neppe en av de sterkeste tlf, men den skulle helst ha vært vanntett og med en ripesikker skjerm.

 

Ellers bruker jeg tlf til å lese aviser, forum, sjekke været, høre på musikk osv.

 

Ellers må den være lett å roote, dvs at det finnes en guide om hvordan man gjør det. Jeg er ikke i mot asiatiske billige merker, jeg har ikke noe behov for å måtte ha norske språk, engelsk er like greit, så å impotere er også interessant. Bare tlf virker i det norske nettet

 

Skjermen burde helst være rundt 5 tommer.

 

Er det noen som har noen tips til meg?

Endret av Fillason
Lenke til kommentar
Jeg sitter å vurderer å skaffe meg en ny tlf etterhvert men er usikker på hva slags merke og type jeg vil ha. Mine bruksområder er ganske begrenset så jeg trenger neppe en av de sterkeste tlf, men den skulle helst ha vært vanntett og med en ripesikker skjerm. Ellers bruker jeg tlf til å lese aviser, forum, sjekke været, høre på musikk osv. Ellers må den være lett å roote, dvs at det finnes en guide om hvordan man gjør det. Jeg er ikke i mot asiatiske billige merker, jeg har ikke noe behov for å måtte ha norske språk, engelsk er like greit, så å impotere er også interessant. Bare tlf virker i det norske nettet Skjermen burde helst være rundt 5 tommer. Er det noen som har noen tips til meg?
Enkelt og greit, Samsung Galaxy S4
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har en lg tv som du kan spille av videofiler fra usb.

Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for at den skal finne filene på minnekortet på min note II? Når jeg kobler den til nå, så registrerer ikke tvn at mobilen er koblet til.

Setter pris på om noen har en løsning! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Det tviler jeg på at går. Har også en tv som kan spille video fra usb, men den kan ikke spille av fra telefoner. :)

Endret av Slettet-peolQalf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...