Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antivirus til android mobil ?

Har en galaxy note 2 som jeg har installert lookout security og antivirus program på.

Men, i det siste har jeg begynt å få flere meldinger som sier jeg kan ha virus og bør laste ned android antirus. Er dette bare tull eller har det noe for seg ? Min lookout burde vel være bra nok og den finner ingen ting. Hvordan kan man bli kvitt dette ? Håper noen har tips, da dette begynner å bli plagsomt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

I mange av tilfellene kan det være reklame som vil ha deg til å laste ned et "lureprogram". Hvis meldingene ikke er i fra det antivirusprogrammet du har installert, er det nok bare tull.

(Du kan sjekke om det er i fra antivirusprogrammet ved å klikke på meldingene: kommer du inn i antivirusprogrammet, har det som oftest mer info om hva du burde gjøre. Hvis ikke er det bare tull :)

Du kan også prøve å avinstallere apper du nylig har lastet ned. De kan være opphavet til meldingene. :)

Endret av Slettet-peolQalf
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har en lg tv som du kan spille av videofiler fra usb.

Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre for at den skal finne filene på minnekortet på min note II? Når jeg kobler den til nå, så registrerer ikke tvn at mobilen er koblet til.

Setter pris på om noen har en løsning! :)

Du må montere den som en USB-enhet. Usikker på hvor i innstillingene det er på enheten din.

 

Problemet er at Android nå bruker den innforjævlige mtp-protokollen i stedet for å presentere seg som en vanlig USB Mass Storage enhet, som den burde.

 

Samsung sin mtp-implementering er i tillegg bugget som helvete på de fleste enheter, dessverre.

Lenke til kommentar

Hei, noen som hørt noe nytt angående den neste Google Nexus modellen?

Siden min nåværende Galaxy Nexus har begynt å bli moden for utskiftning, har jeg tenkt på Htc One eller Galaxy S4 Google Edition, men det blir jo ikke helt det samme(er jo ikke sikkert de kommer hit engang)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-peolQalf

Det virker som det er noe feil i Dolphin, som ikke lar deg bruke andre apper til å bl.a. vise videoer. Hadde samme problemet da jeg brukte Dolphin. :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å gjøre en fullstendig wipe av telefon? Har nettopp installert CyanogenMod 10.1, men ser det fortsatt ligger diverse filer og mapper fra tidligere på internal storage.

 

Er det også mulig å bare synkronisere kontakter med google og ikke apps? Er ikke interessert i å få lastet ned apps jeg hadde tidligere automatisk.

Lenke til kommentar

Du kan kjøre wipe / factory reset fra recovery mode.

For å ikke få tilbake appene dine etter wipe, kan du hoppe over å legge til en google konto i starten, også går du på innstillinger - sikkerhetkopiering, og skru denne av. så legger du til google kontoen via innstillinger - kontoer

Etter dette er gjort kan du aktivere sikkerhetskopiering igjen. Vær obs på at du da ikke vil få synket wallpaper :o og wifi-settings heller.

Lenke til kommentar

Er det mulig å gjøre en fullstendig wipe av telefon? Har nettopp installert CyanogenMod 10.1, men ser det fortsatt ligger diverse filer og mapper fra tidligere på internal storage.

 

Er det også mulig å bare synkronisere kontakter med google og ikke apps? Er ikke interessert i å få lastet ned apps jeg hadde tidligere automatisk.

 

Hvilken recovery mode har du installert ?

 

Wipe dalvik\cache i clockwork sletter alt som er på telefonen (utenom SD kortet)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Clockwork, men er interessert i å formatere SDkortet også da dette er en del av det interne minnet (HTC One X).

 

Det er mulig å formatere SD kort også inne i Clockwork.

 

 

Hei, noen som hørt noe nytt angående den neste Google Nexus modellen?

Siden min nåværende Galaxy Nexus har begynt å bli moden for utskiftning, har jeg tenkt på Htc One eller Galaxy S4 Google Edition, men det blir jo ikke helt det samme(er jo ikke sikkert de kommer hit engang

 

Kjøp deg HTC One, root telefonen og installer Google Edition ROM fra XDA

Endret av Emaldiom
Lenke til kommentar

Takk dette fungerte!

 

 

Hvordan?

 

Extended Controls

 

Her kan du lage deg en egen widget der du kan toggle bokstavelig talt alle funksjoner telefonen din har. Denne kan monteres på låsskjerm, hjemskjerm og i notification baren. Du kan laste ned temaer for å få den til å passe telefonen din.

 

Fra venstre til høyre - WiFi, Bluetooth, GPS, Hotspot, USB tether, Skjerm alltid på, skjermens lysstyrke, flash toggle (led til kamera), autorotasjon av skjerm.

 

Extended Controls er den øverste widgeten om det ikke er umiddelbart synlig.

 

1j72_284_u363v.png

Lenke til kommentar

Jeg skal sende inn min Sony Xperia z fordi GPS ikke virker som den skal. I den forbindelse lurer jeg på om det er mulig og ta en backup av telefonen sånn den er nå med mitt oppsett med ikoner og menyer osv? Jeg tenkte å ta en factory reset på telefonen bare for å være sikker på at det ikke er noen av mine apper eller innstillinger som kødder.

Lenke til kommentar

Jeg skal sende inn min Sony Xperia z fordi GPS ikke virker som den skal. I den forbindelse lurer jeg på om det er mulig og ta en backup av telefonen sånn den er nå med mitt oppsett med ikoner og menyer osv? Jeg tenkte å ta en factory reset på telefonen bare for å være sikker på at det ikke er noen av mine apper eller innstillinger som kødder.

 

Sony (eller google for den del) har en integrert backup som tar vare på all data lagret i apper. Om du kobler telefonen til PC Companion, så kan du ta backup av apper, slik at all data du har lagret (om du har laget egne widgeter med zooper f.eks) lagres. Om du kan lagre den faktiske layouten din er jeg heller i tvil om, skal sjekke litt rundt og redigere om noen minutter.

 

Forøvrig kan du laste ned og bruke "SMS Backup and restore" for meldinger, "App Backup and Restore" for apper, om du vil bruke tredjeparts, men sonys egen løsning fungerer utmerket.

 

Edit: OK, så det virker som at MY Backup Pro kan være det du leter etter. Finner ikke detaljer om den kan lagre egenredigerte layouter, men den skal fungere med stock UI, som Sense fra HTC. Så kanskje verdt ett forsøk?

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...