Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-peolQalf

Jeg har bytta SD-kortet over i en ny telefon idag. Men ingen av appene fra SD-kortet legger seg inn på den nye mobilen, hva må gjøres?

Jeg tror ikke det går an, dessverre :( Har prøvd selv, og da virket det ikke.

Du må nok bare laste ned de appene du hadde, på nytt til den nye telefonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Android mini-PC til HDMI som kjører 4.1.

 

Jeg har så og si ingen kompetanse på Android og er generelt svært skeptisk til Android Mini-PC som jeg har kjøpt fra Kina. Har en generelt noia for hardware kjøpt i Kina med tanke på rootkits og malware. Par "enkle" spørsmål for Android-fans

  • Hvordan sikrer jeg på en best mulig måte at det ikke ligger noen skumle saker på sticken? Første jeg gjorde når jeg mottok enheten, var å ta en generelt reset og slette alt av apps som lå på den men er usikker på om den er rootet (er vel samme som jailbreak av iOS?).
  • Hvordan setter jeg passord for innlogging? Lå ingenting om dette under Sikkerhet i innstillingene.
  • Det ligger en del ferdig CA-sertifikater i fanen System under Sikkerhet. Er dette normalt?
  • Noen andre ting jeg burde gjøre?

 

Takknemlig for alle innspill

Lenke til kommentar

Kjøpte en Android mini-PC til HDMI som kjører 4.1.

 

Jeg har så og si ingen kompetanse på Android og er generelt svært skeptisk til Android Mini-PC som jeg har kjøpt fra Kina. Har en generelt noia for hardware kjøpt i Kina med tanke på rootkits og malware. Par "enkle" spørsmål for Android-fans

  • Hvordan sikrer jeg på en best mulig måte at det ikke ligger noen skumle saker på sticken? Første jeg gjorde når jeg mottok enheten, var å ta en generelt reset og slette alt av apps som lå på den men er usikker på om den er rootet (er vel samme som jailbreak av iOS?).
  • Hvordan setter jeg passord for innlogging? Lå ingenting om dette under Sikkerhet i innstillingene.
  • Det ligger en del ferdig CA-sertifikater i fanen System under Sikkerhet. Er dette normalt?
  • Noen andre ting jeg burde gjøre?

Takknemlig for alle innspill

Jeg tror du er veldig paranoid.

 

1. Hvilken glede skal fabrikken som produserer MK808 ha av din info?

2. Hvor mange dokumenterte tilfeller har du sett hvor noen blir rammet av slik fabrikkinstallert malware du er redd for?

Lenke til kommentar

Skrev jo at jeg hadde generelt noia, muligens helt ubegrunnet i dette tilfelle :)

 

1. Kan være selger som har rootet enheten og lagt inn malware/rootkits. En tablet jeg bestilte på ebay hadde en god del apper installert i fullversjon når de kostet penger i Google Play. Muligens for å gjøre den mer attraktiv på markedet og differensiere mot vanilla-android og andre tablets.

 

2. Sony hadde en slik sak foren stund siden. Vodaphone hadde pre-installed malware. Microsoft påpeker et slikt problem i Kina

 

 

Men istedenfor å komme med spørsmål til meg, hva med å bidra med å gi noen tips siden du sikkert sitter med god kjennskap til Android? ;)

Endret av Goliath
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om programvare/måte å organisere/flytte ikonene på telefonen via pc'en ? På min gamle Iphone så kunne jeg via Itunes flytte ikonene rundt og legge disse i kataloger på homescreen. Er fryktelig tungvindt å flytte og organisere ikonene på telefonen :(
Tenker du på når man innstallere ny ROM? Da kan du bruke launcher ifra APEX, da du tar back up av alle iconer & innstillinger, så etter overføring / oppdatering av ROM, og alle apps er installert igjen, tar du restore i APEX launcher, og volla, så er alle iconer tilbake på samme plass som tidligere, enkelt og greit!

BARE husk å ta copy til externt sd kort! Så er du sikker på at du har dem.

 

BTW det gjelder all backup, enten på annen hdd, eller ihvertfall til ext. sd kort i mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...