Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Og nei, nesten ingen programmer krever tilgang til å sende meldinger eller ringe. Redigere slette filer på minnekortet trengs naturlig nok for å lagre noe der. Gud, så skummelt.

 

da kunne det stått redigere / legge til. ikke slette.

 

og jo, de jeg har sett på trenger tilgang til å sende mld /ringe. og det er apps som ikke trenger det / jeg ikke skjønner hvorfor trenger det..

 

hva skal spiller paper toss med tilgang til å telefonsamtalene, gps-plassering og internett-tilgang??

Endret av diskutant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Market har vært på bærtur i hele dag hos meg i hvertfall. Har 3 applikasjoner som ønsker oppdatering, men ikke søren om den klarer å laste ned noe... De blir vell ddoset eplespisende fanatikere eller noe tenker jeg. ;)

 

Skulle jo ikke ha noe med updaten å gjøre, men registreres også at jeg må både ha 3 og 4 forsøk på å logge på markedet. Det begynte rett etter at jeg oppdaterte. Har så og si ikke opplevd det tidligere...

Lenke til kommentar

Market har vært på bærtur i hele dag hos meg i hvertfall. Har 3 applikasjoner som ønsker oppdatering, men ikke søren om den klarer å laste ned noe... De blir vell ddoset eplespisende fanatikere eller noe tenker jeg. ;)

 

Skulle jo ikke ha noe med updaten å gjøre, men registreres også at jeg må både ha 3 og 4 forsøk på å logge på markedet. Det begynte rett etter at jeg oppdaterte. Har så og si ikke opplevd det tidligere...

Jeg har opplevd dette tidvis både før og etter oppdatering. Vanligvis er det bare å avbryte prosessen og starte på ny.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sitter nå å leker litt med framework på min galaxy s. Alt går fint helt til jeg skal pushe framework.apk tilbake til telefonen. Da dukker det opp "permission denied"....

 

Har nå prøvd alt som står på nettet.... Kan noen hjelpe meg her :)? Tusen takk.

 

Har rootet og kjører modacos custom rom hvis det har noe å si. Det skal være decodex :)

Lenke til kommentar

Jeg har lekt litt med framework-res.apk selv, men for å installere den må du først signere apk-fila. Det finnes et lite javascript som gjør dette for deg, men jeg klarte/gadd aldri å få det til skikkelig. Husker ikke hva scriptet heter, men du kan google "apk sign script" f.eks :)

 

Phu... dette virker komplisert... Noen som har en step-by step buide for hvordan jeg får dette enklest til :)? Sitter på mac btw

Lenke til kommentar

Har nå lett litt rundt på nettet, ser ut til at du ikke trenger å signere apk-en hvis du bruker adb push-kommandoen

 

http://androidforums...cation-bar.html

After you are done editing the png's, save them in your zip file.

Rename framework-res.apk.zip to framework-res.apk.

 

- adb push framework-res.apk /system/framework/framework-res.apk

 

Now restart your phone, and your Notification bar has been fixed :-)

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Har nå lett litt rundt på nettet, ser ut til at du ikke trenger å signere apk-en hvis du bruker adb push-kommandoen

 

http://androidforums...cation-bar.html

After you are done editing the png's, save them in your zip file.

Rename framework-res.apk.zip to framework-res.apk.

 

- adb push framework-res.apk /system/framework/framework-res.apk

 

Now restart your phone, and your Notification bar has been fixed :-)

 

Det er med denne kommandoen jeg får permision denied... :S Så må finne en måte å komme rundt den feilmeldingen...

Lenke til kommentar

Du har vel ikke remountet system-partisjonen rw, tenker jeg. Eller så prøver du det på en Desire eller annen telefon der alle som har les et halvt innlegg om rooting vet at man kun har skriverettigheter til systempartisjonen fra recovery.

 

Jeg har nå prøvd både fra recovery, recovery med clockmod og alt.... Er det noe jeg må gjøre når jeg har satt den i recovery for at det skal fungere?

Lenke til kommentar

Kan noen gjøre meg en stor tjeneste og sjekke om de finner denne appen i Market? :) Kjøpte nettopp Smart Keyboard PRO, men da jeg skulle laste ned norsk ordbok var den plutselig borte fra Market.

 

post-80766-1284302380,8891_thumb.png

fant den jeg :)

den heter "Norwegian for Smart Keyboard", right?

og hvis det er til hjelp, så brukte jeg Barcode Scanner på SE X10

Endret av alfi27
Lenke til kommentar

Du har vel ikke remountet system-partisjonen rw, tenker jeg. Eller så prøver du det på en Desire eller annen telefon der alle som har les et halvt innlegg om rooting vet at man kun har skriverettigheter til systempartisjonen fra recovery.

 

Jeg har nå prøvd både fra recovery, recovery med clockmod og alt.... Er det noe jeg må gjøre når jeg har satt den i recovery for at det skal fungere?

Kanskje enklere for deg å buke denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=729867

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...