Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det har blitt nevnt før, men anbefaler virkelig advanced task killer. Den avslutter alle programmer du vil, og mobilen er ikke lenger treig!

 

lookout kan også være lurt å ha. Den sjekker alt du har lasta ned for virus. For hver nedlastning du tar, enten i android market eller fra apps du har lasta inn selv, så sjekker den appen for virus.

Lenke til kommentar

Vet det har blitt nevnt før, men anbefaler virkelig advanced task killer. Den avslutter alle programmer du vil, og mobilen er ikke lenger treig!

 

Om appsene dine gjør mobilen din treg, så bør du sjekke hva de driver med. Normale apps som ligger i bakgrunnen gjør ingenting med ytelsen på telefonen. Å drepe apps du bruker derimot, det gjør mobilen treg. Dette har nok blitt nevnt flere ganger enn ATK har blitt nevnt.

Lenke til kommentar

Vet det har blitt nevnt før, men anbefaler virkelig advanced task killer. Den avslutter alle programmer du vil, og mobilen er ikke lenger treig!

 

Om appsene dine gjør mobilen din treg, så bør du sjekke hva de driver med. Normale apps som ligger i bakgrunnen gjør ingenting med ytelsen på telefonen. Å drepe apps du bruker derimot, det gjør mobilen treg. Dette har nok blitt nevnt flere ganger enn ATK har blitt nevnt.

 

Why you shouldn't be using a Task Killer with Android

Lenke til kommentar

Hva om jeg er tilkoblet wifi, sjekker mail, facebook. surfer litt på nettet osv

 

så bare slår jeg av wifi og putter telefonen i lomma, vil de programmene ligge å kjøre via mobilnettet istede da?

 

 

Jeg bruker Process Manager og avslutter de programmene jeg har brukt før jeg slår av wifi, mn kansje det ikke er vits?

 

 

Lenke til kommentar

Hva om jeg er tilkoblet wifi, sjekker mail, facebook. surfer litt på nettet osv

 

så bare slår jeg av wifi og putter telefonen i lomma, vil de programmene ligge å kjøre via mobilnettet istede da?

 

 

Det var det jeg tenkte først og, men det var en person som svarte meg med at han mente at Android setter programmene i en slags "dvale" helt til du går inn på de igjen. Slik at hvis man er på internett, lukker internett, slår av wifi og går over til 3g nett, så vil ikke programmet bruke 3g nettet men være i en slags dvale.

 

Det var ihvertfall svaret jeg fikk.

Lenke til kommentar

Vet det har blitt nevnt før, men anbefaler virkelig advanced task killer. Den avslutter alle programmer du vil, og mobilen er ikke lenger treig!

 

lookout kan også være lurt å ha. Den sjekker alt du har lasta ned for virus. For hver nedlastning du tar, enten i android market eller fra apps du har lasta inn selv, så sjekker den appen for virus.

 

Jeg har alltid vært en motstander av Task Killers, siden jeg vet hvordan Androidsystemet er ment å fungere, og at man da gjør vondt verre med en Task Killer. Nå hadde det seg allikevel slik at jeg hadde problemer med at cameraappen på telefonen tryna og brukte enorme mengder strøm innimellom, så jeg tenkte jeg skulle laste ned Advanced Task Killer slik at jeg hadde dette lett tilgjengelig hvis det skulle skje igjen.

 

Jeg passa på at ATK var satt opp til å ikke avslutte noen programmer automatisk, allikevel endte jeg opp med den beryktede "vekkeklokka mi ringte ikke i dag tidlig" morgenen etter at jeg hadde installert ATK... Avinstallerte rimelig kjapt kan man si.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Noen som vet når 2.2 oppdateringen kommer til Galaxy S? Har hørt at Samsung har lovet at den er på vei.

 

 

Jeg ble fortalt det samme da jeg kjøpte min mobil av selger, men vet ikke når den eventuelt kommer.

 

Jeg får derimot ikke til å oppdatere telefonen til 2.0 i det hele tatt! Jeg gjør som instruksene sier, men når jeg i menyen skal velge hvilken tlf jeg har, så ligger det ingen telefoner der. Det virker som den ikke finner min tlf? Hva gjør jeg galt?

 

Og jeg får fortsatt ikke til å sende mms. Jeg kan motta, men ikke sende. Hva gjør jeg galt???

Lenke til kommentar

Har nå bestilt en Eken m001 tablet!

 

Blir spennende å se hvordan den blir med custom ROM (som jeg etterspør her), kommer nok til å bruke den mest som generelt leketøy og miniprosjekt.

 

Utelukker heller ikke å kanskje kjøpe en til hvis jeg liker den, så feste den til veggen, koble til lydkabel og strøm, og bruke den som "Spotify-sentral" i stua her :new_woot:

 

Kommer til å fortelle mine erfaringer her(eller en egen dedikert tråd); og på twitter :)

Lenke til kommentar

Har nå bestilt en Eken m001 tablet!

 

Blir spennende å se hvordan den blir med custom ROM (som jeg etterspør her), kommer nok til å bruke den mest som generelt leketøy og miniprosjekt.

 

Utelukker heller ikke å kanskje kjøpe en til hvis jeg liker den, så feste den til veggen, koble til lydkabel og strøm, og bruke den som "Spotify-sentral" i stua her :new_woot:

 

Kommer til å fortelle mine erfaringer her(eller en egen dedikert tråd); og på twitter :)

 

Spennende, bestilt fra ebay? Bare for at jeg er nysgjerrig, men hvorfor ønsker du HTC Widgets på denne? Selv bytta jeg ut Sense med alternativ launcher for lenge siden og har funnet fullgode alternativer for de Widgetene jeg bruker gratis i Market...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så gjelder det alle ja, som sagt, de benytter sitt eget API som er lukket. Det er utallige poster på XDA med fortvila folk som ønsker seg widgets fra Sense på diverse andre ROM'er og launchers, har enda ikke sett noen som har løsninger på dette... Men det finnes også en egen tråd på XDA hvor folk kommer med gode erstatninger til HTC Widgets :)

Lenke til kommentar

Noen app til å huske alle ulike PIN-koder en måtte ha?

 

vil jeg også ha! det trenger jeg!

 

en som er lignende sony ericsson sin!

 

EDIT: bare at det må være plass til flere.. og mer tekst.. men det tipper jeg det er..

 

jeg trenger det til htc hero

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...