Gå til innhold

LOST 5x7: "The Life and Death of Jeremy Bentham" (USA)


Anbefalte innlegg

Her skal det bare diskuteres episoden "The Life and Death of Jeremy Bentham" som utgjør årets syvende episode. Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd(spoilere helst i spoilertråden for sesong 5) SPOILERTRÅD

 

Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

 

For de som lurer blir episoden sendt rundt 3-4 i statene, og da vanligvis ute på nettet rundt 4-5 natt til torsdag

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Woot, sett de første 3 minuttene, og Iilenya(politidama) og Ceasar har funnet en Dharmastasjon allerede! :D

 

WTH! Ben drepte Locke. Også finner Locke igjen en skadet Ben på Hydra-øya i den Dharmastasjonen de overlevende fra 316 bruker for å huse de skadde.

 

Promoen til neste episode var også veldig awsome.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

En episode av denne typen var det trang for. :) Etter min mening er dette en av de beste episodene i sesong 5. Kanskje en av de beste gjennom LOST's historie?

 

Da Ben var i ferd med å drepe Locke, gråt han og var lei seg? Det var ikke så lett å se. Hvorfor drepte Ben han hvis han skulle gjøre det selv? Var det bare for å få ut eller melke litt informasjon før han skulle dø, eller var det en annen grunn? Var det så viktig at Locke måtte dø, bare ikke med hans egne hender?

Lenke til kommentar

Konge episode. Bra at vi fikk vite litt om hva som skjedde med Locke etter han kom tilbake osv. Som Selvin også sier, havnet Jack, Kate, Hurley og Sayid i en annen tid? For de landet jo et helt annet sted på øya enn Locke, Ben og co.

 

Gleder meg i hvert fall ekstremt til neste episode nå. En uke er for lenge.

Lenke til kommentar

En SUPER episode!

 

Jeg syntes de to forrige var dårlig, langt under gjennomsnittet. Men denne var virkelig bra. Synes John Locke begynner å bli en smule gammel :( Burde trene litt mer vekter, så han ser bedre ut. (Merk halsen og dobbelhaka hans.) Ikke at han skal være noe sexsymbol, var ikke det jeg mente. Skuespillertalentet hans viste seg skikkelig fram i dag.

 

Problemet mitt med de to siste episodene (utenom denne), var at ting gikk altfor fort. I en og samme episode fikk han "oppdrag" i å forlate øya, og jaggu klarte han det ikke også. Og Timelapsa passa jo så perfekt også. Lostskriverne skynder seg noe voldsomt. Man mister mystikken på veien.

 

Tror nesten jeg må begynne å kjøpe DVDene. De snakker også mer og mer utydelig.

Lenke til kommentar

Denne var bra syns jeg, jeg fikk total latterkrampe når Locke oppsøkte Hurley:P

Hurley hadde ikke forventet for fem øre at hun dama han spurte om Locke faktisk var der skulle svare ja.

Jeg ble litt forvirret om hvilken darma stasjon de hadde havnet ved, og ingen av dem (316 overlevende) virket nevneværdig overasket over at den var der.

Spennende at det var Ben som tok livet av Locke å, det hadde jeg ikke forutsett. Jeg hadde faktisk begynt å se på Ben som en av de Good Guy's nå og så spolerer han all tilliten med noe sånt:P

Lenke til kommentar
Jeg synes det er rart at ikke Caesar blir mer overrasket over at de krasjer på den samme rare øyen som Locke tilfeldigvis har tilbrakt 100 dager på.

 

 

Tror ikke han tok gærningen så seriøst. Hu Iliana hadde sikkert vært og plapret om at han snakket om å ha dødd og greier.

 

At Ben tok John kom ikke som en overraskelse. Han trengte kun å finne ut hvordan de skulle komme tilbake. Dessuten regner eg med at Ben tenkte at hvis John skal bli leder eller noe på øya så må han ankomme "død."

 

Hvorfor skulle han ellers jobbe så hardt for å få han med i kista?

Lenke til kommentar

Virket ikke som at Ben viste det. Måten han snakket etter at han hadde drept han tydet på at han ikke regnet med å se han igjen. Virket også som at Ben bare var ute etter informasjon, siden han var så kjapp med å drepe han etter Locke sa navnet på hun damen. Jeg gleder meg til å se mer av de som nå befinner seg på 70-tallet en plass.

Lenke til kommentar

Dette er så kvalitet, at det er en fryd å se på. Hvordan de i denne episoden nøster opp tråder og svarer på spørsmål, hvordan de stadig tvinner sammen ting i historien. Det er helt fabelaktig.

Lurte veldig på hvordan Locke skulle dø når det viste seg at han ble stoppet i å henge seg. Men skjønte likevel en liten stund før det skjedde, at Ben kom til å drepe ham. Han var bare ute etter informasjon, og det fikk han. Liker også hvordan de i denne episoden gir oss enda mer grunn til å betvile både Ben og Widmore sine motiver, og at det egentlig er vanskelig å vite hvem som representerer den siden vi selv bør holde med. Det samme dilemmaet som John har i denne episoden. Men sannsynligvis vil nok det hele munne ut i at alt bare er en maktkamp mellom Ben og Charles Widmore, og at verden ikke er helt svarthvitt. Begge har motiver som tjener dem selv best.

Men så er jo spørsmålet hvorfor Ben er så besatt på at kista med liket av Locke MÅ bli med til øya igjen. Kan jo stadig virke som Ben bare vil bli kvitt ham, at Locke er i veien for ham, men likevel drar han ham med seg.

Lenke til kommentar

Denne episoden synes jeg var ufattelig god.

 

Ikke så mye konkret å si, bortsett fra at jeg ble satt ut at John's sjåfør lignet på Yemi (broren til Eko :) ). Ellers så synes jeg alle er så fiendlige mot hverandre.

Her har en vært av øya i tre år, og så kommer han og besøker Walt, og etter 2 minutter samtale så er de helt ferdige? Samme med alle andre han besøker i live.

 

Alt i alt en av de bedre episodene :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...