Gå til innhold

LOST 5x7: "The Life and Death of Jeremy Bentham" (USA)


Anbefalte innlegg

Men så er jo spørsmålet hvorfor Ben er så besatt på at kista med liket av Locke MÅ bli med til øya igjen. Kan jo stadig virke som Ben bare vil bli kvitt ham, at Locke er i veien for ham, men likevel drar han ham med seg.

 

Det er flere motiver ute og går her. Ben og Widmore har en klar duell, men jeg lurer mer på hvem som trekker i trådene mellom Richard og Ben. Visste Ben at han gjør John en tjeneste ved å drepe ham? At Ben er så besatt av å få med kista til øya kan jo tyde på det. Likevel kan det han sa tyde på det motsatte (noe som er en vane når det gjelder Ben).

Noe rart at Ben var ute etter navnet på Hawking, skulle tro han visste om henne fra før. Han sier han kjenner henne, den fortoliigheten som var mellom dem i tidligere episoder kan også tyde på det. Hvorfor drepte han da John så plutselig etter at han nevnte navnet?

 

Hvem som er svart eller hvit er ikke greit å si, men krig blir det tydeligvis.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En naturlig forklaring det. Men ingen, hvorfor? Ben utførte forsåvidt oppdraget, han fikk dem alle tilbake. Var det noe annet Ben ville skjule, kunne kanskje John spørre spørsmål han ikke burde stille? Kunne Hawking fortelle John noe han ikke burde vite, kanskje om hva som kan skje med øya?

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått sett episode jeg også. Ikke noen kjempe episode, men vi fikk besvart en del spørsmål. Jeg begynner også å tvile litt på hvem som er good og hvem som er bad. Men tror det til syvende og sist blir som andre har sagt at det ikke er noen godd/bad guy.

 

Kom til å tenke på noe når vi fikk se at John kom til Tunisia når han dro fra øya. Var det ikke slik at vi så en isbjørn i en ørken i en episode for lenge siden, og at denne ørkenen lå i Tunisia? I så fall kan jo det ha den sammenhengen at den ble flyttet dit ved en feiltagelse eller noe sånt fra folk på øya.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått sett episode jeg også. Ikke noen kjempe episode, men vi fikk besvart en del spørsmål. Jeg begynner også å tvile litt på hvem som er good og hvem som er bad. Men tror det til syvende og sist blir som andre har sagt at det ikke er noen godd/bad guy.

 

Kom til å tenke på noe når vi fikk se at John kom til Tunisia når han dro fra øya. Var det ikke slik at vi så en isbjørn i en ørken i en episode for lenge siden, og at denne ørkenen lå i Tunisia? I så fall kan jo det ha den sammenhengen at den ble flyttet dit ved en feiltagelse eller noe sånt fra folk på øya.

 

Isbjørnene ble brukt til å flytte øya tidligere. Det er derfor de hadde bjørnebur, der de trente opp bjørnene til å gjøre som de ville. På den måten kunne de flytte øya, uten å måtte forlate den. Det har blitt diskutert en del tidligere i lost tråden :)

 

Likte tempoet i dagens episode. Fint at det gikk så fort. Det jeg derimot ikke likte er at vi får nye karakterer som dras inn med det nye flyet. Men hvem tror dere Richard og Jakob holder med? Ben, Widmore eller ingen av dem?

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått sett episode jeg også. Ikke noen kjempe episode, men vi fikk besvart en del spørsmål. Jeg begynner også å tvile litt på hvem som er good og hvem som er bad. Men tror det til syvende og sist blir som andre har sagt at det ikke er noen godd/bad guy.

 

Kom til å tenke på noe når vi fikk se at John kom til Tunisia når han dro fra øya. Var det ikke slik at vi så en isbjørn i en ørken i en episode for lenge siden, og at denne ørkenen lå i Tunisia? I så fall kan jo det ha den sammenhengen at den ble flyttet dit ved en feiltagelse eller noe sånt fra folk på øya.

Ben havnet også i den ørkenen når han flyttet øya.

Tidligere hadde de brukt isbjørner til å dreie hjulet for å flytte øya, så de havnet også der.

Lenke til kommentar
Tror nesten jeg må begynne å kjøpe DVDene. De snakker også mer og mer utydelig.
Kanskje vurdere heller å finne deg en kilde med bedre lyd og bildekvalitet?

 

Iliana synes jeg lett kan bli en ny Ana-Lucia, på en god måte. Ceasar liker jeg dog mye bedre, syntes vi trengte enda en araber/kar fra midtøsten i serien. Og om han har noe forbindelse med øya eller de andre overlevende kan være morsomt å se.
Fordi at det skal være mer politisk korrekt? :p

For min del så kunne han vel så gjerne være ifra latin-amerika egentlig.

 

 

Her har en vært av øya i tre år, og så kommer han og besøker Walt, og etter 2 minutter samtale så er de helt ferdige?
Jeg stusset også fryktelig på akkurat dette, her bygger de opp scenen til å være et fantastisk møte imellom de to og bruker lang lang tid på å vise at Walt kommer ut av skolen å ser igjen Lock og så utveksler de ting som er bare "hei, hvordan går det? Jo bare bra..jeg drømte om deg...lalalala"

Kunne ha gjort så ufattelig mye mer ut av denne scenen.

 

 

 

For min del så var episoden veldig bra. Jack imponerte meg faktisk som skuespiller for første gang da han og Lock pratet på sykehuset.

Lenke til kommentar

Har skrevet om dette i en egen tråd.

 

DETTE er en super side å gå til, for å få med deg alle de små detaljene som er lett å overse når man ser en episode av Lost. Genial side, kanskje andre har visst om denne siden, men jeg kom nylig over denne siden, og det gjør at jeg nå sitter igjen med en dypere forståelse av LOST. Anbefales!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...