Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy faen får nesten orgasme av sluttscenen med alle reapers og musikken som følger med!

 

Eg klarar knapt å vente på ME3. Trur faktisk eg vil ha det meir enn HL3 :O

Fant forresten ut at sangen på slutten ikke er på soundtracket, det er en modifisert versjon av originalthemet. Kan godt legge ut den hvis noen vil ha, med mindre det går imot reglene..

Lenke til kommentar

Kom meg gjennom på renegade nå, men klarte ikke få Morinth. Med Death Mask eller hva den het hadde jeg 100% renegade, men seff må han ta av seg den for å dra på sjekkern og da hadde jeg vel bare en ~90% og ikke nok til å velge Morinth. :)

 

Planen var å få Morinth etter suicide missionen, men Samara dævva der så da var det ikke noe å gjøre med det. Var litt redd alle ville overleve slik som i min første playthrough da jeg hadde fått alle lojale i min jakt på renegade points, men uten å oppgradere skipet og med "taktiske" valg angående hvem som gikk hvor så klarte jeg å drepe så godt som alle. Det var litt artig egentlig. :p

 

En ting som irriterer meg i spillet er at man får renegade points for "renegade actions" når målet er å hjelpe noen. F.eks da jeg kjeftet opp admiralene i Talis rettsak så fikk jeg like mange renegade points som da jeg leverte inn bevisene. Det siste er jo helt klart å være en drittsekk, men det første er jo å hjelpe Tali som burde gitt paragon points. Slik er det overalt i spillet og jeg skjønner ikke helt hva de tenkte med det. Som sagt så synes jeg renegade/paragon systemet generelt er veldig svart/hvitt og litt dårlig implementert.

Lenke til kommentar

Kom meg gjennom på renegade nå, men klarte ikke få Morinth. Med Death Mask eller hva den het hadde jeg 100% renegade, men seff må han ta av seg den for å dra på sjekkern og da hadde jeg vel bare en ~90% og ikke nok til å velge Morinth. :)

 

Planen var å få Morinth etter suicide missionen, men Samara dævva der så da var det ikke noe å gjøre med det. Var litt redd alle ville overleve slik som i min første playthrough da jeg hadde fått alle lojale i min jakt på renegade points, men uten å oppgradere skipet og med "taktiske" valg angående hvem som gikk hvor så klarte jeg å drepe så godt som alle. Det var litt artig egentlig. :p

 

En ting som irriterer meg i spillet er at man får renegade points for "renegade actions" når målet er å hjelpe noen. F.eks da jeg kjeftet opp admiralene i Talis rettsak så fikk jeg like mange renegade points som da jeg leverte inn bevisene. Det siste er jo helt klart å være en drittsekk, men det første er jo å hjelpe Tali som burde gitt paragon points. Slik er det overalt i spillet og jeg skjønner ikke helt hva de tenkte med det. Som sagt så synes jeg renegade/paragon systemet generelt er veldig svart/hvitt og litt dårlig implementert.

 

Forstår hva du mener. Jeg fikk hele tiden poeng for paragon når jeg konstant prøvde å være renegade.

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk skikkelig forbanna når IFF Relay mission plutselig bare avbrøt alt jeg holdt på med (var ikke ferdig med legion sin loyalty), trodde jeg gikk rett til endgame og ikke fikk fullført sidequests, loyalty eller romances..reloadet flere ganger for å se om jeg slapp unna å få crewet kidnappet, men neida.

 

Så var det ut på gamefaqs og lese, og finne ut at jeg hadde tid til en quest til før jeg går gjennom relayet. Lurer på om jeg får labbe rundt og moppe opp sidequests etter at main mission er fullført? Eller fullføre romances? Har ikke fått en eneste crew til sengs enda, selv om jeg har godprata med dem etter hver mission omtrent. Vet at Miranda kommer når man drar til collectors, men that's all. Tali har snakket om å "join suits" men vil ikke si noe mer. Jack er pissed off etter at jeg tok Miranda sitt parti i kranglen. Fikk heldigvis persuade-option når Legion og Tali kranglet så begge ble loyal.

Lenke til kommentar

Du får tid til ett oppdrag etter du har hentet IFF Relay. Jeg la det opp slik at jeg fikk gjøre Legion sitt loyalty-oppdrag sist. Hadde jo fullført alt annet.

 

Når Miranda og Jack kranglet første gang, tok jeg Jacks parti. Når de kranglet andre gang (andre gjennomspilling), overtalte jeg begge to.

 

Du kan forresten spille videre etter hovedoppdraget er fullført.

Lenke til kommentar

Hmz, blir visst romanse-løs i min gjennomspilling.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hadde jo trodd Miranda skulle komme til meg i pausen mens vi reiser til relayet, men hvem dukker opp? Pokkers Jacob! (jeg spiller dame). Så jeg reloadet, og passa på å avbryte flørten med Jacob før jeg gikk på galaxy map. Denne gangen kom ingen til lugaren min og Shepard sto trist og kikka på bildet av Liara. Hvor ble det av romansen med Tali, jack, miranda? Miranda sa fortsatt bare "i don't have time" når jeg vil prate personlig, enda hun var ganske varm cirka midtveis i spillet. Tali snakket om å joine suits med meg, men ble aldri ferdig hun heller.

I walkthroughs har jeg sett at Kelly skal bli glad for at jeg ikke hadde noe romances og sende en melding når spillet er over. Men hun døde i collectors skipet fordi jeg somla for lenge.

 

Gjorde visst noe galt, skippa å dra til relay første gangen når crewet ble kidnappet for å gjøre Legion sin loyalty, og nå ble halve crewet mitt spist, inkl Kelly.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg i spillet er at man får renegade points for "renegade actions" når målet er å hjelpe noen. F.eks da jeg kjeftet opp admiralene i Talis rettsak så fikk jeg like mange renegade points som da jeg leverte inn bevisene. Det siste er jo helt klart å være en drittsekk, men det første er jo å hjelpe Tali som burde gitt paragon points. Slik er det overalt i spillet og jeg skjønner ikke helt hva de tenkte med det. Som sagt så synes jeg renegade/paragon systemet generelt er veldig svart/hvitt og litt dårlig implementert.

 

Forstår hva du mener. Jeg fikk hele tiden poeng for paragon når jeg konstant prøvde å være renegade.

 

Godt presert å skrive at du forstår hva jeg mener for så å skrive det totalt motsatte av det jeg mente. :thumbup:

 

Det jeg mente var at man burde fått paragon for å velge de røde valgene i f.eks Talis rettsak siden man opplagt gjør det for å hjelpe Tali. Dette burde vært en god handling og resultert i paragon poeng, men man får, av en eller annen absurd grunn, nøyaktig like mange renegade poeng for dette som for å levere inn bevisene, noe som er en direkte ond handling.

Lenke til kommentar

Hmz, blir visst romanse-løs i min gjennomspilling.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Hadde jo trodd Miranda skulle komme til meg i pausen mens vi reiser til relayet, men hvem dukker opp? Pokkers Jacob! (jeg spiller dame). Så jeg reloadet, og passa på å avbryte flørten med Jacob før jeg gikk på galaxy map. Denne gangen kom ingen til lugaren min og Shepard sto trist og kikka på bildet av Liara. Hvor ble det av romansen med Tali, jack, miranda? Miranda sa fortsatt bare "i don't have time" når jeg vil prate personlig, enda hun var ganske varm cirka midtveis i spillet. Tali snakket om å joine suits med meg, men ble aldri ferdig hun heller.

I walkthroughs har jeg sett at Kelly skal bli glad for at jeg ikke hadde noe romances og sende en melding når spillet er over. Men hun døde i collectors skipet fordi jeg somla for lenge.

 

 

Gjorde visst noe galt, skippa å dra til relay første gangen når crewet ble kidnappet for å gjøre Legion sin loyalty, og nå ble halve crewet mitt spist, inkl Kelly.

Hahhahahah!

 

Du rekker å gjøre ett oppdrag etter at du har fått tak i IFF. Og i tillegg er det ikke mulig å ha sex med samme kjønn, akkurat som i eneren.

Lenke til kommentar

 

 

Godt presert å skrive at du forstår hva jeg mener for så å skrive det totalt motsatte av det jeg mente. :thumbup:

 

Det jeg mente var at man burde fått paragon for å velge de røde valgene i f.eks Talis rettsak siden man opplagt gjør det for å hjelpe Tali. Dette burde vært en god handling og resultert i paragon poeng, men man får, av en eller annen absurd grunn, nøyaktig like mange renegade poeng for dette som for å levere inn bevisene, noe som er en direkte ond handling.

 

Det har ikke med å være god eller ond, det er måten du gjør det på.

Lenke til kommentar

 

 

Godt presert å skrive at du forstår hva jeg mener for så å skrive det totalt motsatte av det jeg mente. :thumbup:

 

Det jeg mente var at man burde fått paragon for å velge de røde valgene i f.eks Talis rettsak siden man opplagt gjør det for å hjelpe Tali. Dette burde vært en god handling og resultert i paragon poeng, men man får, av en eller annen absurd grunn, nøyaktig like mange renegade poeng for dette som for å levere inn bevisene, noe som er en direkte ond handling.

 

Det har ikke med å være god eller ond, det er måten du gjør det på.

Godt sagt, ville si det samme, men fant ingen måte å ordlegge meg på.

Lenke til kommentar

Joda, man fikk ha sex med Liara selv om man var female i enern. Det er jo det all kontroversen handlet om i USA. Fox hadde tilogmed en egen debatt i beste sendetid der female shepard-liara scenen var vist (med sensur, merkelig nok), der konservative bush-tilhengere "diskuterte" om hvor fryktelig det er å utsette barna for slikt svineri, "xbox=sexbox?" osv.

 

Akkurat det gir jeg nå litt f.. i, men jeg mister jo achievement for "romance plot completed".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Joda, man fikk ha sex med Liara selv om man var female i enern. Det er jo det all kontroversen handlet om i USA. Fox hadde tilogmed en egen debatt i beste sendetid der female shepard-liara scenen var vist (med sensur, merkelig nok), der konservative bush-tilhengere "diskuterte" om hvor fryktelig det er å utsette barna for slikt svineri, "xbox=sexbox?" osv.

Liara er tvekjønnet/enkjønnet, ikke mann eller kvinne.

 

Learn2MassEffect

Endret av iSimen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...