Gå til innhold

Tråden om mass effect 2


Anbefalte innlegg

Har dere klart å få full renegade uten å importere Mass Effect 1 save med full renegade? Jeg startet en ny fyr fra scratch for å prøve og få full renegade, men jeg er ganske langt fra. Planen var å få Morinth på laget og la alle være ulojale slik at det blir kaos på sisteoppdraget, men jeg trenger så mye renegade for å få Morinth at selv etter å ha gjort så godt som alle loyality missionene og tilleggsoppdrag så har jeg fortsatt en 23% igjen på renegade og fortsatt ikke nok til å få Morinth.

 

Det irriterte meg da jeg spilte gjennom som adept første gangen var at alle var super biotics, Morinth, Jack, Miranda, Samara, men jeg var jo 10 ganger bedre biotic i kamp enn de. Dersom de kan fancy triks som å slenge møbler, kvele folk, lage force fields så burde jo jeg kunnet slengt romskip rundt med kreftene mine.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere klart å få full renegade uten å importere Mass Effect 1 save med full renegade? Jeg startet en ny fyr fra scratch for å prøve og få full renegade, men jeg er ganske langt fra. Planen var å få Morinth på laget og la alle være ulojale slik at det blir kaos på sisteoppdraget, men jeg trenger så mye renegade for å få Morinth at selv etter å ha gjort så godt som alle loyality missionene og tilleggsoppdrag så har jeg fortsatt en 23% igjen på renegade og fortsatt ikke nok til å få Morinth.

Flere av lojalitetsoppdragene gir store bonuser til renegade/paragon.

 

Zaeed og Legion sine spesielt!

Lenke til kommentar
Jeg har måttet gjøre alle loyality missionene for å skvise ut så mye poeng som mulig. Er vel bare Tali sitt igjen og Legion har jeg ikke hentet ennå. Håper det går å ta med Legion på Tali's loyality mission, det kan bli stas. :) Håper det resulterer i masse renegade også.

 

Hehe, artig å loke rundt med Legion. Er jo et lite quest med å hjelpe noen asari på Citadel som ikke kan reise vekk, pga. anti-geth reglene, men når jeg tropper opp med Legion er det ikke den minste reaksjon. Bra sikkerhet. :p

Lenke til kommentar

Det kjipeste med det er vel at man vet hvor de ulike paragon-renegade-alternativene ligger. Undersøke nærmere ligger alltid på venstre side, gå videre med paragon på topp høyre, videre nøytral midt høyre, videre renegade er bunn høyre. Hadde nesten ikke trengt å ha med teskten på alternativene. Fint for de som liker å speedrunne spill eller er opptatt av å få 100% paragon på første forsøk, jeg synes det blir litt for tankeløst. Hadde vært morsommere om man faktisk måtte lese gjennom og ta en avgjørelse basert på hva man selv mener er rett alternativ i samtalen.

Lenke til kommentar

Olaaa har rett, rett og slett.

 

Men det er klart, jeg husker på Mass Effect 1 første gjennomspilling så visste jeg ikke helt om det paragon/renegade systemet, og da bare valgte jeg det som falt meg inn. Og det var rett og slett mer spennende.

 

Men forhåpentligvis tar Bioware dette innover seg, slik at om ikke Mass Effect 3 "fikser" dette, så vil det neste spillet etter det igjen gi oss faktisk frihet over våre egne valg.

Lenke til kommentar

Poenget er at samtalene blir fort veldig kjedelige, da du med en gang vet hvilke svar som vil sikre deg hvilke resultater. Om svaralternativene ikke hadde hatt faste oppsett (Paragon øverst og Renegade nederst osv.) måtte man faktisk tatt en aktiv del i samtalene og ikke bare trykke det som gir deg det resultatet du ønsker.

 

Romance? Pøh. Det er buttonmashing og en cutscene som bonus.

Lenke til kommentar

Fullførte spelet forrige helg, føler at eg må ta ein gjennomgang til som adept eller infiltrator, og få med meg det eg gjekk glipp av. Var ein del system som fortsatt var 0% på.

Men eg gjorde alle quests for å få folk loyal, og scanna en del planetar. Blei rett og slett for spanande main story til å snike rundt i ytterkanten av melkeveien og leite etter iridium.

Lenke til kommentar
Poenget er at samtalene blir fort veldig kjedelige, da du med en gang vet hvilke svar som vil sikre deg hvilke resultater. Om svaralternativene ikke hadde hatt faste oppsett (Paragon øverst og Renegade nederst osv.) måtte man faktisk tatt en aktiv del i samtalene og ikke bare trykke det som gir deg det resultatet du ønsker.

 

Romance? Pøh. Det er buttonmashing og en cutscene som bonus.

 

Trodde det var vanlig å vite hva du skal si før du sier det... Om du ikke går for Paragon/Renegade med viten og vilje får du ikke dette problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...