Gå til innhold

Den Store Street Fighter IV Tråden


Vault

Anbefalte innlegg

Nå er jo "Wrath of The Raging Demon" ganske lett å unngå (bare å hoppe opp) men sant nok den skader skikkelig hvis den treffer! :p

 

Jeg bruker for det meste Sakura og Fei Long.

 

Problemet med online er rett og slett at de fleste bruker karakterer de kan spamme fireballs med! Men ellers har jeg fortsatt ikke opplevd lagg! (360)

 

PS: Lagt til scoren spillet fikk av forskjellige anmeldere i førsteposten ^^

 

det ødelgger hele spillet. fire balls helllvetttte!!!! ken, ryu osv. sykt irriterende onlinge. jeg prøver å spille ærlig og redelig. mens andre sender fireballs på avstand og fucker deg, så når du kommer nærme kjører de fire-hajoken-uppercut eller rundspark. jeg kjører russern og bruker alle triks, variert, 1on1 face2face. møkkete, har knust 2 kontrollere allerede. de som ikke kan sende ut fireballs burde kunne blocke fireballs fullstendig. folk føler seg gode og vettu. sitter 14issene og fighter som feige rÅtter. 0 skills bare fireball. faen jeg blir forbanna!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hydrolift: Og du vet at hadookens går gjennom Zangief når du snurrer rundt med knyttede never ut?

 

fant ut det etterhvert :)

fortsatt irriterende.

helikopter moven til russern er sikkert irriterende den og :)

hehe, har ingen rytme eller plan. bare trykker mongo på kontrollern.

vinner faktisk en del kamper, bortsett fra mot syke folk som er sagat.

seth klarer jeg ikke på super duper hard.

nei faen heller. hater å spille med hue, avvente og utnytte "bugs" i spillet. kjører bare hard på, face2face, no compromise.

Lenke til kommentar
det ødelgger hele spillet. fire balls helllvetttte!!!! ken, ryu osv. sykt irriterende onlinge. jeg prøver å spille ærlig og redelig. mens andre sender fireballs på avstand og fucker deg, så når du kommer nærme kjører de fire-hajoken-uppercut eller rundspark. jeg kjører russern og bruker alle triks, variert, 1on1 face2face. møkkete, har knust 2 kontrollere allerede. de som ikke kan sende ut fireballs burde kunne blocke fireballs fullstendig. folk føler seg gode og vettu. sitter 14issene og fighter som feige rÅtter. 0 skills bare fireball. faen jeg blir forbanna!

Spill mot datamaskinen, da. Den kunstige intelligensen spiller med tusen ganger mer sjel enn poengsankende drittunger som begrenser seg til to-tre trygge angrep. Aldri en kombo, aldri en risk.

Lenke til kommentar

Det har blitt litt mye whining her i gården.

 

Du bare moser knapper? Ok, ikke skyld på spammere eller drittunger - Du er dårlig.

 

Du kan ikke unngå fireballs? Da kan du ikke characteren du spiller med bra nok - Du er dårlig.

 

Du taper bare fordi du ikke har en arcade stick? Da har sikkert gud gitt alle du spiller mot arcadestick bare for å være en dust mot deg - Du er dårlig.

 

Slytt med sytinga. Dette er SF4, ikke WoW arena - om du blir banka er det fordi han du spiller mot er bedre enn deg. Jeg har sett et par virkelig gode spillere som jeg vet (PM'a dem etterpå og takket for kampene) bruker vanlig xbox-kontroller. Så spar oss alle, ok?

Lenke til kommentar

Spar heller oss for hoveringa. Pad er ikke optimal til denne type bruk, det vet alle. Derfor blir det en masse tilfeller hvor figuren ikke gjør det den burde. Man er kanskje "dårlig" når man taper for folk som spiller kjipt - hvis det er bra å spille kjipt, da. Det er fullt mulig å bli bedre til å utnytte de få smutthullene i hore-spillinga, og det er mulig å bli ganske flink med pad også, men det er helt legitime ting å irritere seg over. Det er derfor jeg sier man kanskje skal drite litt i å spille online, når AI-en ofte gir en mye bedre spilleopplevelse. Best i verden vil du uansett aldri bli, og om du ble det ga ingen fem flate øre likevel.

Lenke til kommentar

"Spiller kjipt" er et begrep tapere har funnet på for å føle seg bedre enn de egentlig er... Dette bør sies om og om igjen - som et mantra - til seg selv. Dere vet det er sant innerst inne i hvert fall! (direkte juks faller derimot utenom definisjonen her)

 

Og 80% av alle du spiller mot bruker xbox-kontrolleren de også - men det gir vel kanskje en bedre selvfølelse hvis man innbiller seg at de ikke gjør? Ja for all del skaff en fightstick, men ikke fortell oss (snakk som om) at spillet er uspillbart uten.

 

Drit i CPU, gå online, gå player match, finn noen som er mye bedre enn deg og spill helt til han ikke gidder mer. Det er sånn du blir bedre. Med mindre du ikke kan triksene du vil bruke i utgangspunktet.

 

Jeg er langt fra god og jeg har aldri sagt at man ikke spiller litt bedre med en fightstick. Jeg skylder derimot ikke på motstanderne mine for mine tap. Men du... jeg kan godt sitere... "poengsankende drittunger som begrenser seg til to-tre trygge angrep". Med andre ord er du sint på noen som slår deg ved bare å bruke et par forskjellige angrep om hverandre. Som tydeligvis er "trygge", hvilket jeg antar du mener betyr "kan ikke kontres", hvilket jeg igjen kan forsikre deg om at er helt feil. Alt kan kontres eller unngåes.

Lenke til kommentar

enig med XerXes, selv har jeg spillt "kjipt" mange ganger og blir griseknust av folk med mer peiling.. Å ta en fireballspammer er ingen problem for de med litt peiling.. Selv er jeg ubrukelig i SF4, men ene kollegaen min på jobben har over 1500battlepoints og han bruker ikke noe arcade stick, nå er det mulig dere som klager på d-pad har mye mer enn 1500 poeng da men. Poenget er vel at mangel på stick kan nå likevel gi rikelig med victories online.

Selv har jeg solide 0 poeng :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
"Spiller kjipt" er et begrep tapere har funnet på for å føle seg bedre enn de egentlig er... Dette bør sies om og om igjen - som et mantra - til seg selv. Dere vet det er sant innerst inne i hvert fall! (direkte juks faller derimot utenom definisjonen her)

 

Og 80% av alle du spiller mot bruker xbox-kontrolleren de også - men det gir vel kanskje en bedre selvfølelse hvis man innbiller seg at de ikke gjør? Ja for all del skaff en fightstick, men ikke fortell oss (snakk som om) at spillet er uspillbart uten.

Det er du som snakker om god/ikke god her. Vi andre har nok mer snakket om gøy/ikke gøy-motsetningen. Har noen sagt at de egentlig er gode, eller ville vært det, hadde de hatt stikke? Jeg har ikke sett så mange slike uttalelser. Problemet er jo i høy grad folk som spiller fordi de har behov for å føle seg gode. Man får ikke prøvd ut nye ting mot sånne, fordi de bruker de tre angrepene de føler seg trygge med. Spilte nettopp mot en fyr som brukte Ryu. Han eide meg med hadoken, shoryuken og medium spark ned, og uten de to-tre u-intenderte hoppene man pådrar seg per runde fordi pad-en er for nøpen, hadde jeg nok i hvert fall klart meg bedre. Jeg sier ikke at jeg egentlig er bedre enn ham, men det var ikke spesielt tilfredsstillende, da er det bedre å bli eid av datamaskinen som er programmert til å oppføre seg litt mer variert. Noen av oss spiller faktisk mest for å ha det artig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

selvsagt må folk få lov til å spille som de vil.

men hvis folk sitter igjen med en god følelse etter å ha vunnet ved å spille som en fit_te synes JEG bare synd på dem. det JEG respekterer er når mostanderen kjører en VARIERT stil som er OFFENSIV. jeg sier ikke at kun det er RETT, men det er bare slik jeg spiller, etter en seier sitter jeg ihvertfall igjen med æren og respekten i behold. jaja, det er bare et spill...

jeg spiller ps3, original remote, trykker ikke helt random, men har brukbar kontroll på hva som skjer men.

 

har 700 og noen poeng, ikke all verden men det kommer seg, har spilt noen dager nå.

 

det finnes ikke noe mer tilfredstillende enn å slå folk som har dobbelt så mye poeng som deg, etter at de har spilt som en bitch-ass-snitch-ass-punk-ass-motherfooool!

Lenke til kommentar

XerXes sier som sant er.

 

Isbilen: Hvis det er gøy/ikke-gøy-motsetning dere snakker om så synes jeg at dere skal forbli på player matches. Dere kan for all del ikke syte over at folk gjør alt de kan for å vinne på ranked? Uansett om folk er "feige", eller hva enn dere kaller det..

 

Spiller man på ranked så spiller man for å vinne, uanfaensett hvilke midler som må til.

Spiller man på player så er det ingen problemer med å finne folk som diller random rundt med forskjellige characters/moves, og da kan man "ha det gøy", om det er det man vil.

 

Personlig, så må jeg si, at jeg har det gøyest når jeg vinner en kamp hvor jeg vet at begge parter gjør alt for å vinne. Men men, folk er forskjellige...

Lenke til kommentar

Det er da også forskjell på å snakke om at noe er irriterende, og å si at det ikke burde være lov. Spillet er sånn, og folk spiller selvfølgelig etter reglene. Jeg har vel ikke klaget så mye heller, bare påpekte en litt lettvint moralisering i en setting hvor vel ingen egentlig har uttalt seg på den måten de ble beskyldt for. Godt forsøk på å plassere oss som har noe å utsette i en posisjon det er lett å argumentere mot, men det er faktisk flere grunner til at folk spiller, og det må være lov å snakke om ting som er gøy og kjipe i et spill uten å bli pyse-stemplet. Kom jo selv med nettopp et slikt forslag til folk som ble sure av å spille ranked.

 

En annen ting med player/ranked er at det ofte er langt mellom motstanderne på førstnevnte.

Lenke til kommentar

Jupp.

Ahh, fikk endelig has på h******* forp**** Seth med Abel. Satt i to timer i går og rev meg i håret. Løsningen er å mose kast-knappene med en gang han er innenfor rekkevidde eller teleporterer, så han ikke får tatt drittknepene sine, og kjøre wheel kick hele tiden. Abel ble i grunnen ganske så festlig å spille med etter et par dager, men jeg tror ikke det er noen vits i å kjøre ranked med ham før jeg er i verdensklasse.

Lenke til kommentar

Om "ikke fan" betyr at du ikke likte SF2 etc, så kommer du vel ikke til å like dette. Om du liker slåssespill, men rett og slett ikke fikk prøvd SF2 etc, så kommer du til å like dette. Men husk å la det får en real sjanse - ikke gi opp med en gang du møter Seth for første gang.

Lenke til kommentar

Når det gjelder hadoukens/fireballs kan man cancelle et fokus attack for å blocke de HELT, uten å ta noe skade. Det gjør man da ved å trykke fokus attack rett før man blir truffet, og canceller det ved å sprinte. Helst bakover.

 

Klarer man ikke slå folk som bare bruker 2-3 "feige" angrep,er man ikke god nok. Rett og slett :) Man blir heller ikke bedre av å syte. Det eneste man kan gjøre er å trene, og lære seg hvordan man straffer dem for slikt.

 

Som hardbarka brawl "proff" har jeg spilt mot mange "feiginger" som bare bruker 2-3 angrep. De grisebanker kompisene sine og "noobs" med den taktikken der, men det duger ikke mot de som vet hva de gjør. Sånn er det i streetfighter også.

Lenke til kommentar

Noen her som har vært heldig å fått tak i en Street Fighter IV FightStick ?

 

Hvis det er noen som vet hvor det går ann å kjøpe de eller eventuelt når de kommer til Norge?

 

Bestille en fra e-bay til trippel pris er uaktuelt for meg ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...