Gå til innhold

Den Store Street Fighter IV Tråden


Vault

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som en ihugga Street Fighter fan, må jeg si Street Fighter 4 ikke sto helt til forventningene.

 

+ Presis kontroll

+ Alle figurene er bra gjenskapt

+ God voiceover

+ Gode animasjoner

+ Det er et godt fightspill

 

- Grafikken syns jeg hadde et litt barnslig preg

- Ultracombo systemet er litt urettferdig, dessuten blir kampene for kjedelige.

Sloss halve kampen, til en tar ultra -> K.O, dessuten, nesten umulig å blokkere.

- Musikken var ikke bra gjenskapt.

- ALT for få baner, alle de gamle banene burde vært gjenskapt

 

Etter min mening er SF4 et godt spill. Men SF2HD er et bedre SF spill.

 

Grafikken har ikke et like realistisk preg som andre slåss spill, men det er nettopp dette jeg liker med SFIV, det er ikke som andre slåss spill! Jeg hadde faktisk blitt ganske lei meg hvis SFIV hadde vært et realistisk 3d slåss spill, har sett det før (Tekken,DOA,VF og SC) Det er rett og slett oppbrukt.

 

Musikken var ikke bra gjenskapt? Gjenskapt? Dette er ikke Street Fighter 2 i 3d, dette er Street Fighter 4, et nytt spill i serien. Det at de gamle banene ikke er med i spillet er litt synd, men igjen skal de bare fortsette å gjennskape det gamle? Nei jeg har venta 10 år på et nytt street fighter spill (ikke spin-off)

Jeg skulle selv ønske at vi fikk høre mer av de remixa themene til karakterene oftere (i kamper hvor karakteren er i bruk osv. ikke bare i visse menyer og rival kamper.)

 

Dette med ultrakombo systemet er litt frustrerende til tider, men det er samtidig bruken av en ultrakombo som kan avgjøre en kamp. Tenk deg at du og motstanderen har revenge meteret på fult. Plutselig tar motstanderen og bruker ultrakomboen, men du klarer å unngå den og nå står han helt åpen! Din sjanse til å ta igjen!

Skjønner? Ultrakomboene er ikke så vansklige å blokkere/unngå, krever bare litt skills. Selvfølgelig påvirker det måten du oppfatter spillet på når du ikke kan blokkere ultrakomboene, men hvis man tar seg tid og mestrer karakteren man bruker blir det barnemat.

 

Etter min mening er SF2HD et morsomt og ikke minst vakkert spill, men når det kommer til stykket er det fortsatt bare SF2 i HD. Ikke noe nytt innenfor gameplay osv. Joa digg med online, men det er jo en selvfølge innenfor dagens slåss spill. SFIV blåser frisk pust ikke bare i street fighter serien, men i mine øyne hele slåss spill genren!

Endret av Vault
Lenke til kommentar

Grafikken følger bare en trend hvor utviklerne lurer seg unna høye polygontall ved å bruke tegnefilmaktig grafikk. Personlig synes jeg det funker svært godt i et spill som dette, det bevarer den sjarmen man fikk inn med SFII og derfor definerer serien.

 

Til deg som trengte tips til Arkademodus og Seth: Se min reply på side tre i tråden. Synes ikke hardest var særlig vanskeligere enn medium. Selvfølgelig blir man bedre jo mer man spiller, men jeg brukte mye lengre tid på medium på dag 1 med spillet, enn jeg gjorde på hardest på dag 2.

 

Anbefaler Bison til Arkademodus. Han havner liksom midt i mellom definisjonene på defensive og offensive fightere, og funker derfor bra mot de fleste. Flip Kick og Psycho Crusher er også latterlig effektive mot CPU om du bruker dem riktig. Sliter du i en spesiell matchup kan det være et tips å skifte fighter-type. Stanger du mot veggen med en defensiv fighter som Sagat eller Guile, er det verdt å prøve en mer offensiv type, som Ken, så kanskje du lettere kommer til CPU. Et spesifikt tips for de som har Hadoken og Dragon Punch: Fyr av Hadoken når CPU er på halvdistanse. CPU vil da enten bli truffet, blokke eller hoppe over - hvorpå du setter en dragon punch i bjellene på han. Either way tar han noe skade.

 

Synes forøvrig Guile og Vega har Ultracomboer som er vanskelige å gjennomføre spontant, i hvertfall med piltastene på ps3-spaken. Bommer svært ofte på den siste skrå+trippel spark, av en eller annen grunn. Ken og de med hans type Ultra kan man jo presse ut hvor som helst, når som helst.

Endret av tasjlbaill
Lenke til kommentar

Som sakt, Charge-karakterer som Guile og Vega er mye vanskligere å bruke enn folk som Ken og Ryu.

Jeg selv sliter med å bruke dem, men kan fint skyte sonic boom og ta noen flash kick med Guile :)

 

Vega derimot er blitt for treig i dette spillet. Har kanskje sett en person online som klarte å bruke han slik at han spratt rundt på skjermen akkurat som i SF2, men det tviler jeg på at jeg kommer til å se igjen med det samme :(

Endret av Vault
Lenke til kommentar

Hmm Gratis DLC (Ingenting om når det kommer da men) :D

 

The Championship Mode expansion will be a free download, but no release date was mentioned. When it arrives, the downloadable content will bring with it:

 

* Replay Mode - Record, upload, and download top matches to share with the Street Fighter IV community. Players can analyze top tiered fighters matches, leave voter feedback for others, and share their own triumphant victories.

* New Points System - Two new points systems to measure your skill (Championship and Tournament Points)

* Enhanced Tournament Matching System - Skill level matching system offers improved tournament match making for beginners and mid-level players. Competitors earn Grade Points (GP) to earn entry into more advanced tournaments.

Endret av Vault
Lenke til kommentar

Øyh! Eneste grunnen til at jeg spammer dem er fordi de går inn jo...! Dessuten er ikke cammy akkurat en avstandsfighter...

 

Hadde du spilt mer defensivt hadde det blitt mer knuckles og hurricanes, men spesielt mot aggresiv akuma som har de latterlige fireballene fra lufta som treffer knuckles blir dét å satse på feil hest.

 

Anyways, good games :)

 

PS: blokk lavt eller dragonpunch, så næytraliserer du arrows ganske effektivt.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Jeg prøvde sakura de første dagene, men ble voldtatt av mer eller mindre alt. Jeg tenkte fremadgående-shoryuken var bra saker, men det er jo bare å blokke; når folk hopper på deg så er de gjerne nesten rett over deg uansett, så man bommer jo 90% av gangene.

 

Testet vel gouken såvidt det var, men meh.. Får prøve litt til kanskje.

 

Balrog derimot har jeg vært inne på tanken på å spille, men det er dette med charging jeg ikke har helt sansen for.

 

Er det sånn at de fleste med charge-moves er betraktet å være defensive chars mon tro?

Lenke til kommentar

Med Gouken kan du få sånn spesiell hopp, perfekt som counter-attack mot fireballs og lignende når du står langt unna. Det er 3 nivåer på dette hoppet, spørs hvor langt du vil hoppe. Husker ikke navnet på den, dessverre.

 

Charge-greia er kanskje litt misvisende på command-listen, men du trenger ikke å gå bakover for å lade, kan bare dukke. Eller omvendt, spørs til situasjonen.

 

Spiller du på PS3 forresten?

Lenke til kommentar

Hvis du holder ned på padden/stikka så charger du ikke, du må holde skrått bakover for at karakteren skal charge.

Og som nevnt tidligere kan man slå mens man charger.

 

Tenker å ha en diskusjon.no turnering når he "Championship Mode expansion" kommer, any thoughts?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...