Gå til innhold

Den Store Street Fighter IV Tråden


Vault

Anbefalte innlegg

Hehe, er litt rusten selv, når du sier det. Ikke spilt noe særlig etter at jeg gikk til anskaffelse av fightstick. Litt demotiverende å måtte lære alt på ny når man er på G1-E, hehe.

 

Men la dere begge til på Xbox Live, så blir nok en match om ikke altfor lenge :)

 

SSFIV kan ikke komme raskt nok. 2+-player lobby'er er et stort savn i SF4. Dette er fantastisk i SF2THDR..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ojsann oppe i G1 div. :-) det nice. er det noen avdere som bruker Square Gate på Fight sticken deres ? og enda klarer og å utføre shuryouken motions ? jeg for min del klarer det hvertfall ikke, har derfor bestilt meg en oktagonal gate...blir spennende og prøve denne.

 

noen som har noen erfaring angående denne oktagonale gaten ?

 

 

kthx

Lenke til kommentar

Spiller med square her. Shoryuken og slikt går helt greit, bare å øve. Dessuten er det square man finner på arkadene og de fleste andre steder, så hvis man lærer seg å spille med oktagonal hjemme, så kan man risikere å bli ganske handicappet hvis man en gang skal spille uten sin egen stick.

 

Det ER vanskelig å venne seg til fightstick i det hele tatt. Har ikke selv prøvd oktagonal, men jeg klarer ikke å se for meg at det blir så mye lettere å shoryue med en slik. Men du må gjerne fortelle om dine erfaringer etter at du har fått den. :)

Lenke til kommentar

Jeg rocker TE sticka, som er square gate. Har også prøvd en oktagonale gate, men her er saken:

 

Shoto/QCF characters blir mye enklere å bruke med en oktagonal gate, men samtidig blir det vanskligere å bruke charge characters.

(Dette er det generelle inntrykket de fleste får, inkludert meg)

Endret av Vault
Lenke til kommentar

riktig riktig...og nå har det seg slik at jeg favoriserer Shoto characters :)

 

tror derfor det vil gagne meg med en oktagonal gate.

 

Jeg klarer bare ikke å få til shuryouken motion på min TE fight Stick...det går bare ikke :-(

 

ender med at jeg hopper eller at jeg ikke får den siste direction, altså fremover...

 

men øvelse gjør vel mester tenker jeg...

 

har tenkt litt på denne turbo funksjonen, dette må vel være juks ?

 

man kan vel ikke bruke en slik på tournaments ??

Lenke til kommentar

Øvelse gjør mester, da jeg fikk TE sticka mi var jeg en shoto bruker pga. hvor irriterende charge charakters hadde vært med 360padden. Nå jeg kan ta alle bevegelsene fint, men det er så helsikes irriterende når man bommer bittelitt i en skikkelig intens kamp.

 

For all del gå for en oktagonal gate, får gi oss noen tilbakemelding når du får den :)

 

 

Turbo = Juks!

Ikke bruk det, du hemmer bare deg selv!

Er ikke lov i turneringer osv. uansett så hvis du bruker dette online og tror du er god har du bare skutt deg selv i foten :p

Endret av Vault
Lenke til kommentar

hmm virker litt dødt her...:-/

 

hadde regnet med en hel masse heftige diskusjoner angående hva som helst !!

 

men uansett jeg kan starte med å dele noe jeg liker :)

 

satt å sørfa litt på SF4 på youtube...og kom der fram til MOMOCHI som den råeste Akuma playern jeg noen gang har sett ?! fikk helt dilla på akuma etter å ha sett flere videoer av overnevnte...så hva synes dere ? hvem er dere favoritt character ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Turneringen teller nå hele 38 deltakere! Det er rom for maaange flere. Bor du i Oslo-området (eller er villig til å reise en lengre tur), har et minimum av SF4-skills, så burde du melde deg på!

 

Dette blir nok den siste store turneringa med SF4 før man går over til Super'n. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sikkert noen som har svart på dette før men spør igjen alikvell.

Finner ikke ut hvordan jeg tar ultra combo. Får tatt super men ikke ultra combo.

Eneste forskjellen er vell at du skal trykke alle slå/sparke knappene samtidig på slutten? (som regel)

Spiller ps3.

 

Fint hvis noen kunne skrivd en detaljert måte på hvordan man gjør det, takk.

Lenke til kommentar

Hei jatta!

 

Du har rett i at du må bruke enten alle slå- eller sparke-knappene på likt.

 

For eksempel hvis du skal gjøre Ryu's ultra, Metsu Hadouken, så må du trykke:

 

Ned, Ned/frem, Frem, Ned, Ned/frem, Frem, alle slåknapper på likt.

 

På playstationkontrolleren tror jeg den store skulerknappen som slår tilsvarer alle tre vanlige slå-knapper på likt.

 

Så da blir det vel noe sånt:

 

Ned, Ned/frem, Frem, Ned, Ned/frem, Frem, L2-knappen.

 

 

Dette må gjøre ganske raskt. Håper dette var til hjelp. :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg kunne trengt noen tips fra eksperter. Har SSFIV på PS3, men sliter noe sinnsykt med en del Challenges. Spesielt Chun-li og Blanka er svært vanskelige. Med Blanka har jeg bare klat den første (trykke Punch og bli elektrisk). Hvordan tar jeg de neste? Har forstått det er noe med å ta bak, så frem og trykke Punch samtidig, eller noe sånt. Men etter mye strev har jeg ennå ikke klart det med uhell engang. Noen tips? Jeg bruker den vanlige kontrolleren og varierer mellom D-pad og analog stikka.

Lenke til kommentar

Chun-Li og Blanka er såkalte charge-characters. Dvs. at du må på mange av deres special-triks holde bakover og/eller nedover i cirka 1,5 sekunder før du f.eks. trykker fremover og punch-button på samme tiden. Hjelper det å vite dette? :)

 

Ellers kan du også registrere deg på Round1KO's forum og spørre der. Virker ikke som om det finnes aktive spillere på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Er enig i at mye er dårlig forklart. Det finnes f.eks. ingen "Street Fighter-skole" inne i spillet, så sånn sett kan det kanskje være vanskelig for nye spillere å lære spillet. Man må nesten ha folk, som kan spillet fra før av, rundt seg for å virkelig komme inni det.

 

Hvis du bor i nærheten av Oslo, og virkelig har lyst til å lære å spille spillet, så finnes det faktisk et ganske stort miljø her. Miljøet holder til på forumet jeg nevnte over.

 

Her er en liten oppsummeringsvideo fra en turnering som ble avholdt i sommer:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...