Gå til innhold

Den Store Street Fighter IV Tråden


Vault

Anbefalte innlegg

Ler ikke av disconnecting ved lagg, ler av disconnecting ved fare for tap :)

 

Nice link, Isbilen :!:

Poster noen av mine hatbrev her på diskusjon. Troféene mine... Men litt kjedelig at det er en expiry-tid på meldingen, mange av de beste hat-brevene er borte. Noen som vet om man kan utvide denne tiden noe sted? På xbox.com eller noe?

 

post-135725-1238955188_thumb.jpgpost-135725-1238955201_thumb.jpg

post-135725-1238955209_thumb.jpgpost-135725-1238955218_thumb.jpg

post-135725-1238955231_thumb.jpg

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om de har planer om å fikse movsene til Cammy, som de gjorde i HD remix? Altså, gjøre dem enklere å få til...

 

Åhhh, om det bare hadde vært like enkelt, kontroller-messig, å unngå fireballs som det er å skyte dem... *himler med øynene*

 

Finnes det noen liste over character populæritet på allisfigher.com eller? Jeg er litt interessert i å se hvor skjev fordelingen er.

Lenke til kommentar

Hehe, hatmail i SF4 er noe av det morsomste ved å spille ranked :!:

Liker spesielt de som sier "learn how to play noob"... Altså, du tapte... og jeg er noob. Hva er du da? :p

 

Har faktisk møtt veldig få quitere i det siste, kanskje den bloggen har funket?

Lenke til kommentar

Vault: Helt klart! Jeg fikk en sånn her om dagen, ble meget overrasket. Jeg forventet en standard hatmail, men så stod det "Nice Dictator!". Bare synd sånne folk drukner i mengden av idioter, men sånn er det vel i alle spill på xbox live.

 

Hehe, det Ken flowchartet blir jeg aldri lei av. Spot on!

Lenke til kommentar

Jeg spilte mot en fyr på xbl som het G7EVEN tror jeg det var. Første og eneste jeg har sett som spiller Dhalsim. Og det var faenmeg helt jævelig. Selvfølgelig er jeg ikke den beste til å spille mot Dhalsim ettersom det eneste jeg møter er Ken/Ryu/Blanka/Sagat, så det ble litt panisk.

 

Ett eksempel: Fyren fyrer av ultra'n sin langt unna meg (første matchen vi hadde, så jeg visste ikke at han var god da), så jeg tenker "jaja for en dust" og venter på en bedre sjanse til å angripe. Så teleporter han rett bak meg og dytter meg inn i den. Følelsen var ubeskrivelig... Ellers var fyren helt latterlig flink til å holde Cammy'n min unna seg. Vi snakker total denial mange av rundene.

 

Ellers så har jeg rukket å få fightsticken min (SE), hatt den i en uke, og ødelagt joysticken i den. Imponert eller? Ikke jeg... :/ Skikkelige (Sanwa) reservedeler er bestilt.

Lenke til kommentar

Ja, folk som er gode med Dhalsim er skummelt å spille mot. Han har muligheten til å holde deg på avstand store deler av kampen, og teleporten kombinert med ultraen gir noen kule muligheter.

 

Når det gjelder SE fightsticken så må jeg si meg enig i at joysticken var ganske langt under par. Jeg har ikke ødelagt min enda, men har alikevell bestilt sanwa deler. Ble sendt i dag faktisk, ser frem til å prøve meg på å sette de inn :) Joysticken er faktisk bedre i Hori ex2 enn i SE stikken. Når det er sagt så holder jeg meg til fightpaden for øyeblikket når jeg spiller ranked, merker jeg trenger en god del øving for å komme på samme nivå med arcade stick ;)

Lenke til kommentar
Så teleporter han rett bak meg og dytter meg inn i den.

Wow. Jeg hadde tatt av meg hatten for den. Men jeg tror nesten ikke jeg har møtt en eneste Dhalsim online, og når jeg gjør er det fullstendige nybegynnere som enhver som har spilt litt kunne slått med bind for øynene.

 

Er det noen som har opplevd at folk som later som de gjør en voldsom taktisk vurdering og bruker 30 sekunder på avgjørelsen, velger noe annet enn Ken/Ryu/Akuma/Sagat?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er taktisk vurdering, men de vil ikke at du skal velge character basert på at de velger Shoto, om du skjønner hva jeg mener.

 

F.eks så hender det at jeg velger Ken/Ryu når jeg lukter flowchart-ken (morsomt begrep forresten) - bare for å spille like kjipt tilbake. Halvveis relatert, så syntes jeg faktisk det er litt kjipt at man kan binde throw og focus attacks til én knapp istedet for orginale LP/LK og MP/MK samtidig. Til dels også Ex moves. Det gjør hele spillestilen litt mindre skill-avhengig.

 

Er det forresten nevnt i tråden at f.eks ned/høyre input teller som både høyre og ned? Hvilket betyr at om man vil kjøre dragonpunch f.eks så trykker man bare diagonalt to ganger istedet for å dra hele bevegelsen. Lite noob-tips der til de som ikke var klar over det.

Lenke til kommentar

Tror heller det det går i er at de later som de sitter og "hmm, hvilken del av mitt uuttømmelige arsenal av 1337-skills og win skal jeg mobilisere i dag?", mens jeg bare "men så velg Ken da, for faen, jeg skjønner liksom tegninga". Ken eller en sjelden gang Akuma, Fagat eller Ryu (ikke like tøff ultra). Selv når folk counterpicker blir det sjelden noe annet enn disse fire (helst Sagat).

Lenke til kommentar
Er det forresten nevnt i tråden at f.eks ned/høyre input teller som både høyre og ned? Hvilket betyr at om man vil kjøre dragonpunch f.eks så trykker man bare diagonalt to ganger istedet for å dra hele bevegelsen. Lite noob-tips der til de som ikke var klar over det.

 

Ja, og det er utrolig plagsomt. Shoto super/ultra mot høyre blir nesten alltid shoryuken når jeg spiller med stick. Nå er vel det mer fordi jeg er elendig med stick, men alikevell... Plagsomt!

Lenke til kommentar

Indeed.

 

Lurer på hvordan de har tenkt til å ordne det for oss som, på uforklarlig vis, ikke kan spille med hverandre. Tenker bl.a. på du og jeg, Xerxes. Begge vi to får jo lett spilt mot andre, men ikke hverandre. Blir dumt hvis det midt inni en turnering bare ikke går ann å spille mot hverandre. Mao. håper de fikser slik at de blir bedre kompabilitet mellom connectionene til folk.

 

Spilte en del SF2THDR før SF4 kom, og det var aldri noe stress å joine noen som helst her. Turneringsmodusen funket også kjempebra. Får de til noe lignende på SF4 blir det julekveld i stua.

Lenke til kommentar

Det skal sies at det er flere jeg ikke får spilt mot. Du er ikke den eneste hvor jeg får beskjed om "unable to play/connect". Så problemet er nok hos meg. Jeg skal få kjøpt meg en trådløs adapter til xboxen, men den koster så mye, og pengeflyten er ikke akkurat fabelaktig som student - så ettersom det ikke har vært presserende så drøyer jeg litt :)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Derfor du skal se på anime filmene :q

 

Angående Ken fighter 4, jeg sliter som et helvete mot random shoryoken Ken spillere pga min altfor aggresive spillestil. Men jeg har begynt å velge Dan om jeg møter på sånne. Ender opp med at de rage quitter etter å ha tapt første runde hver gang ^^

Endret av Maxi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...