Gå til innhold

Er du brusavhengig?


sCuper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk på hvor mye penger det går med på et år da!

 

i gjennomsnitt 1,5 flasker per dag gir 7,5 i uka.

 

På et skoleår tilsvarer det 285 flasker.

 

Jeg vet ikke hva du betaler (kommer jo an på om dere har butikk rett ved som selger colaen til 13 kroner pr flaske, kantine til 18,- per flaske, eller brusautomat til 20,- per flaske

 

Butikk : 3705,- per skoleår

 

Kantine: 5130,-

 

Automat: 5700,-

 

Får du ikke lyst å spare de pengene istedet? F.eks ved å legge x antall colapenger i et glass hver dag/uke/mnd og etter et år kan du kjøpe deg noe du virkelig virkelig har ønsket deg

 

Jeg kjøpte 1-2 flasker i kantina hver dag + baguett til 25 kroner. Jeg sparer 9880 kroner i året på at jeg nå har sluttet.

 

Trikset er å se hva man sparer over lengre tid. At jeg sparer 260 kroner i uka ser ikke såå voldsomt ut liksom , men det er tross alt det samme som det koster å gå på treningssenter per mnd.

Lenke til kommentar

Må nevne at jeg ikke slutta for å spare penger da :) Det er bare en fin bivirkning av det hele :)

 

Slutta fordi jeg fikk søtsug av å drikke cola light, og fordi det gjorde rare ting med magen min. Nå er jeg på min 4'uke uten daglig inntak av brus.

 

Uke 1: 0,5 liter cola light

uke 2: 1 liter cola light

uke 3: 0,5 liter cola light

 

Jeg drikker kun cola light den dagen i uka hvor jeg koser meg med taco. Taco uten cola er ikke det samme :)

Lenke til kommentar
Altfor lett å falle for fristelsen å kjøpe 1-3 0.5liter pr dag på skolen :hm:

det er ikke tull. da jeg gikk på vgs så var brusautomaten lett å bli forelsket i.

til tider skulle man tro det nesten fantes magneter inni den. var nesten så du kjente myntene i jakkelommen bli trykket mot maskinen hver gang du gikk forbi.

 

en rask og smidig håndbevegelse satte mynten i maskinen før fingeren treffer nærmeste knapp.loddet har falt. coca-cola med sin ildrøde logo preger den øverste knappen. den er til og med varm å trykke på.kjennes godt å berøre. det ruver et dunk og et smell før en kan skimte en gjenstand i luken,et gjensyn med min langhalsede venn. den er kald og duggfrisk. som en vanndråpe, som fremdeles klynger seg fast til gresset en tidlig morgen før solen sender sine varme stråler. automatens ytelse for min nytelse.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...