Gå til innhold

Er du brusavhengig?


sCuper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ødela tenna mine på brus.. Kan faen ikke spise en tomat i romtemperatur eller puste med munnen i minusgrader uten at det iser som faer i tennene.

 

Så det er pga brusen som gjør at det iser i tennene?, feks når du åpner munnen i minusgrader eller spiser is.

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av Berserk II
Lenke til kommentar
Jeg ødela tenna mine på brus.. Kan faen ikke spise en tomat i romtemperatur eller puste med munnen i minusgrader uten at det iser som faer i tennene.

 

Så det er pga brusen som gjør at det iser i tennene?, feks når du åpner munnene i minusgrader eller spiser is

Bjarnemann må ha mange munner... Har akkurat samme problem, men er rett og slett vanskelig å slutte å drikke Cola.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar
Ikke hør på han. det hjelper mye å kutte ut godteri og brus. på bare en mnd har jeg gått ned nesten 3 kilo. jeg har trent i tillegg, men det har jeg alltid gjort.

 

Var ikke sånn jeg mente det. Selvfølgelig hjelper det. :)

 

Det jeg mente at hvis folk STREVER med å holde seg unna godteri og brus, så bør de begynne på et godt kosthold i tillegg. Da vil den gode energifølelsen man får i kroppen gjøre det mye lettere.

Lenke til kommentar
Ja, jeg er avhengig av Coca Cola.

 

Bare idag har jeg drukket 11 cola burker. Igår var det 9-10.

 

Lenge leve sverige og billig cola ^^

Colabokser er kanskje deilige, men ikke så billig som du skulle tro.

 

Noe av den billigste colaen jeg kjøpte var 4-pack på kiwi/prix. Pleide å koste 40kr+pant (6,66kr/liter), nå nærmere 50kr+pant (8,33kr/liter). Da må et brett med cola koste mindre enn 66,66kr for at det lønner seg.

 

Ja, jeg var cola- og brusavhengig i 4-5 år tenker jeg. Gikk ikke en dag uten cola, og vanligvis 1-2 liter om dagen, av og til mer. Til slutt ble det for dyrt (colaprisen gikk opp et par kr/liter, det var for slitsomt å bære med seg alle flaskene fra butikken, ha dem slengende på rommet og så pante dem. Så jeg bytte til Fun Light på et blunk, og det går greit. Det er ikke like bra, men har noen fordeler, spesielt med tanke på logistikk og pris.

Lenke til kommentar

så flink du er, linn! jeg skal holde på ut månen med min 'sunnhetslan' og null brus, men jeg føler jeg jukser en del da. drikker smoothie i hytt og pine, og spiser appelsin og druer når andre spiser sjokolade. men jaja, man må jo ha NOE søtt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Appelsin er da ikke juks :)

 

Jeg koser meg selv med vannmelon og andre søte frukter

 

Å slutte med brus var mye lettere enn jeg hadde trodd. Jeg er nå i slutten av min 3 uke som brus, snop og snacksfri.

 

Skal nevnes at jeg har drukket 0,5 liter cola light i helgene. Jeg synes det er så stusselig å drikke vann eller saft til taco - som er ukas høydepunkt .

 

Å kutte ut sjokolade og potetgull var heller ikke noe problem. Jeg smakte litt på potetgullet på fest i helga men thats it. Sjokolade og godteri har jeg ikke behov for lengre. Kjøpte 25 gram sjokolade forrige helg til å kose meg med, men glemte å spise den. Den ligger i kjøleskapet enda :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...