Gå til innhold

Refleksjon: Snart braker det løs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En billig DA 18-55mm f3.5-5.6 AL III med værtetting som nytt kit-objektiv hadde heller ikke skadet.
Vet du hva drømmen min er? En DA* 20-50/4. En virkelig kvalitets kompakt normalzoom, på rundt 300g og med 58mm filtergjenger, altså en anelse større enn standard kitzoomen. Den burde ikke bli noe dyrere enn en DA 17-70/4. Tenk den på et værtett hus i K-m størrelse. En perfekt turkamerat.
Lenke til kommentar
Krysser fingrene for at Nikon lanserer en ny 70-200mm VR!

 

Er ikke den perfekt slik den er idag?

 

Med markedet stappet av DX objektiver og bare noen få fullformat objektiver til D3 eller D700 så tror jeg det blir oppdatering på fullformat objektiver under 10000 nok.

 

NIKON AF Zoom-Nikkor 18-35mm f/3.5-4.5 D IF-ED

  • Er gammel, dårlig, ikke AF-S og ikke VR

Nikon Nikkor AF-S VR 24-120mm f/3.5-5.6G IF-ED

  • Mest sansynlig blir erstattet. Er ganske uskarp og upopulær objektiv.

Det er også ingen grunn til å ha

Nikon Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED og Nikon Nikkor AF 24-85mm f/2.8-4D IF

  • Det sist nevnte er utrolig gammelt mens den første har ikke VR.

Kort oppsummert så tror jeg at Nikon vil følge opp med et fullformat Zoom objektiv, med VR, i semi-proff klasse.

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Med markedet stappet av DX objektiver og bare noen få fullformat objektiver til D3 eller D700 så tror jeg det blir oppdatering på fullformat objektiver under 10000 nok.

I følge Nikon sine sider er det 3 ganger så mange FX ift DX (13 DX objektiv og 39 FX objektiver) som fortsatt er i listene (ikke gått ut av produksjon).

 

Joda men hvor mange av FX standard zoom objektiver som er faktisk noe å bruke?

Det er 24-120 VR, 24-70mm 2.8 og AF 24-85mm f/2.8-4D som er kjernen i standard zoom objektiver. De andre er enten ikke i salg, alle mangler VR og er ikke oppdatert på enn god del år.

 

Har man FX Nikon idag så er det enten 24-70 2.8 som koster 11000 eller 24-120 VR som er veldig uskapt. Det er ikke det store valget. Og prisen på 24-120 VR har stupt i det siste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...