Gå til innhold

Akam-brukeres bilder misbrukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg begynner å ane at denne saken renner ut i sanden og at de "skadelidende" ikke kommer noen vei. Jeg håper imidlertid ikke det blir resultatet. Selv om jeg ikke synes Lefdal har gjort noe alvorlig galt, så synes jeg det er på tide at det blir slått ned på slike ting for å unngå tilsvarende episoder senere. Hvis ingenting skjer, så er det i praksis fritt fram for hvem som helst til å "stjele" andres verk på denne måten i framtiden. Man blir jo ikke straffet allikevel, så hvorfor ikke? En gang må det bli statuert et eksempel!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
et tyveri er et tyveri

Du ser ikke forskjellen på om åndsverket blir kopiert, slik at innehaveren taper et mulig salg, men beholder åndsverket selv, og et tyveri der innehaveren både taper et salg av åndsverket og åndsverket i seg selv?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
et tyveri er et tyveri

Du ser ikke forskjellen på om åndsverket blir kopiert, slik at innehaveren taper et mulig salg, men beholder åndsverket selv, og et tyveri der innehaveren både taper et salg av åndsverket og åndsverket i seg selv?

 

Hva om Nike,Adidas evt. Rema1000 ønsket enerett på det aktuelle bilde?

og så kommer skurker og bruker dette bildet ulovelig i sin reklame av et produkt. uten å betale for dette.

 

Da er verdien av fotografiet forringet siden hverken Nike,Adidas eller Rema1000 kan bruke dette som sitt enemerke.

 

Fotografen sitter igjen med svarteper pga. et simpelt tyveri.

Lenke til kommentar
20 millioner?

Ja ?

Hvem er det som bestemmer om et bilde/fotografi er verdt 20 millioner Norske kroner???

Lefdal da eller?

Samt at de fysisk måtte bryte seg inn i kirken.

Altså ... det er helt greit å stjele så lenge man slipper å bryte seg inn?

Hvem som bestemmer hva et bilde er verdt aner jeg vel ikke. Jeg prøver bare svare på spørsmålet ditt.

 

Og jeg sier absolutt ingenting om at jeg mener det er mer greit å kopiere bilder enn å stjele de fysisk. Er ikke særlig gjennomtenkt å prøve å analysere svar og legge andre meninger inn i svarene du får enn det som står rett foran øynene dine.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
hva er egentlig forskjellen imellom : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=551301

og tyveriet som er begått i fra akamforumet?

 

om tyvene hadde bryti seg inn uten å påført noen skade på dør/vindu, for deretter listet seg inn og tatt en kopi av maleriet uten å skade det, for deretter bare stukket unna med sin egen papirkopi så er det svært liten forskjell på de to hendelsene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...