Gå til innhold

Akam-brukeres bilder misbrukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

For å være slik som de som virkelig er for piratkopiering.

 

Hvorfor er denne saken så viktig? Ingen har jo mistet noe? Det er jo bare kopiert? Regner med at dere som har fått "misbrukt" bildene deres ikke har noe piratkopiert materiale hjemme?

 

Mvh

Brack

Lenke til kommentar
For å være slik som de som virkelig er for piratkopiering.

 

Hvorfor er denne saken så viktig? Ingen har jo mistet noe? Det er jo bare kopiert? Regner med at dere som har fått "misbrukt" bildene deres ikke har noe piratkopiert materiale hjemme?

 

Mvh

Brack

I prinsipp fordi en stor kommersiell aktør har benyttet andres åndsverk i kommersiell øyemed. Dersom noen på Lefdal printer bildet mitt for å ha det på veggen sin hjemme er det uproblematisk for meg. Men Lefdal skal ikke bruke mine bilder for å selge sine produkter uten vederlag, det er uaktuelt.

 

Jeg finner det også problematisk å selge piratkopiert musikk og piratkopiert film. Det er jeg konsekvent motstander av.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Appropo opphavsrett: Hvor mange her har betalt eller fått tillatelse til å låne andres bilder i sine avaterer ?
Norsk opphavsrettslovgivning er vel egentlig ganske snill når det gjelder bruk av andres verk i ikke-kommersiell sammenheng. Hvis vedkommende lefdal-ansatt hadde printet ut bildene og hengt på sin egen stue eller lagt dem ut på sin egen private, ikke-kommersielle nettside så hadde ikke opphavsrettsholderne hatt så veldig mye de skulle ha sagt.

 

Problemet her er at bildene er brukt kommersielt.

 

Nja, det er vel ikke helt riktig. Vedkommende hadde ikke hatt lov til å legge ut bildene på sin private, ikke-kommersielle nettside uten tillatelse fra opphavsmennene, dette faller under paragrafen om opphavsmannens rett til å gjøre verk tilgjengelig for allmennheten etter §§2 og 3 i åndsverkloven.

Endret av paalhm
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...