Gå til innhold

Retrotest: Vi tester denne telefonkiosken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telefonkiosker brukes jo også til enkelte andre ting. At de forsvant gjorde det nok litt vanskeligere for menneskeheten å reprodusere. Jeg vet ikke om Amobil testet ut det aspektet. Hadde nok vært en veldig aktuell test for folk pre-2000.

 

Tek kan godt starte opp retrotest.no. Jeg er så nostalgisk at jeg nærmest lever mer i fortiden enn nåtiden. Mimrer ofte om tiden når mobiltelefonen var stor nok til å fungere som selvforsvarsvåpen i tillegg. Var en bedre tilleggsfunksjon det enn kamera og GPS. Hva skal man med det når gjengen omringer deg? Ta bilde av dem og markere av hvor man blir banket opp? A og B-gjengen la igjen skytevåpen hjemme og bevæpnet seg heller med en Motorola på 2 kg på 90-tallet. Med nærmere ettertanke trolig mer skadelig enn en Uzi...

Lenke til kommentar

Jeg observerte faktisk i går at (noen, i alle fall) av Telenors telefonkiosker også serverer trådløst internett! Sikkert ikke gratis, men det var nå en antenne som stakk opp på toppen og et par klistremerker for å reklamere for det hele.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Når det snakkes om retro så kommer jeg ikke til å glemme en spesiel "mobiltelefon" , næmlig Motorola sin nmt900.

Storno940%20NMT900MHz.jpg

Litt artig beskrivelse de har på denne telefonen :D "Slæbbar" eller slepbar om noen vil

 

Dette var en ypperlig enhet til å forsvare seg med. "nunchaku" utformingen gjorde krølltråden som var elastisk og utstrekkbar meget mobil med lang rekkevidde pgr av enhetens egenvekt "2,8" kilo uten ekstrautstyr.

 

*Sukk* gelmmer aldri denne telefonen. Nå ligger den godt tileiret på bunnen av ett fjellvann. Ingen vet helt sikkert hvs osm skjedde, om det var egenvekten av telefonen som fikk båten til å kantre eller båten gikk ned av fri vilje.... RIP nmt900

Lenke til kommentar
*Sukk* gelmmer aldri denne telefonen. Nå ligger den godt tileiret på bunnen av ett fjellvann.

.. og forurenser fisken med kadmium i store mengder. Huff!

 

Det hadde vært utrolig stilig om noen hadde fått tak i en sånn "slæbbar" og sendt den til amobil for retrotesting. PS. Hvor i verden kan man finne et fungerende NMT telefonnett nå?

Lenke til kommentar
*Sukk* gelmmer aldri denne telefonen. Nå ligger den godt tileiret på bunnen av ett fjellvann.

.. og forurenser fisken med kadmium i store mengder. Huff!

 

Det hadde vært utrolig stilig om noen hadde fått tak i en sånn "slæbbar" og sendt den til amobil for retrotesting. PS. Hvor i verden kan man finne et fungerende NMT telefonnett nå?

Jaok, jeg dro den kanskje litt langt. Men sant at den gikk ned med båten.

Mesteparten av "telefonen" har jeg, hvis noen vil ha....

Lenke til kommentar
Det neste bil vel test av telefon på fly?

 

Hehe, god idea. Så har de testet to ytterpunkter av mobilitet. :p Oppsumering av flytelefon-testen:

+ Tar uttrykket mobiltelefon til nye høyder

- Fly koster en del

 

Ringte med flytelefon en gang. Samtalen kostet mer enn flybilletten, for å si det slik :p

Lenke til kommentar

Prisene ble vi imidlertid ikke informert om. I stedet står det oppgitt en nettadresse du kan gå til for å sjekke priser.

 

Dette krever igjen at du har en mobiltelefon eller en bærbar PC med internettilkobling med deg. Dersom du hadde det hadde du sannsynligvis ikke stått inne i telefonkiosken.

 

Da vi prøvde å gå til nettadressen vel tilbake på kontoret, fant vi ut at nettadressen ikke lenger var i bruk. Dermed måtte vi søke oss frem til prisene. Her er dagens "prisoversikt".

 

:lol: :lol:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...