Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Ett par ting jeg kom på i farten: Annmelderen kritiserer att de onde ikke er onde nok og dette brukes som ett eksempel på at historien er dårlig. Dette er jo ment fra utviklernes side og man skal kunne diskutere hvem som er gode og onde her. Jeg tror kanskje annmelderen ikke har satt seg godt nok inn i Killzone "universet." Er flere ting som tyder på at han bare har skummet gjennom ett spill han ikke var så lysten på. Virker som han liker Gears of War fordi historien og figurene er mye enklere og som om han ikke er ute etter ett spill med noe særlig historie.

 

En annen ting er at fiendene har handlinsmønstre utifra hvilken rolle de har, noe det også blir trukket for. Dette er jo egentlig bare realistisk og mye bedre enn i mange spill der alle handler likt. Poenget for en soldat er jo å handle på drill og der er jo forskjellige soldattyper forskjellig drillet. En Jeger og en vanlig infanterist vil jo handle helt forskjellig ved fks. en kontakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, Gears of war introduserte et cover system som ikke fantes i andre spill, og nå skal plutselig alle ha dette, og gjøre nytte av det (og være bedre, ikke minst).

 

Men helt ærlig, jeg ser ikke helt hvorfor dere gå av skaftet grunnet 1 anmeldelse. En manns subjektive mening er hans egen å stå for og det gjør han, han backer opp sine påstander med relevante punkter. Killzone 2 har proklamert å være Halo 3 drepern i lang tid nå, tåler dere plutselig ikke at den blir sammenlignet med Halo 3?

 

Gears of War hadde hentet cover-systemet fra Killswitch på PS2, men det ble populært for første gang på Gears of War.

 

Jeg har ingen problemer med at han sammenligner med andre spill, problemet blir når han finner 6-7 forskjellige spill og sier at de spillene har ting gjort bedre - og hele annmeldelsen ender opp med å være en artikkell om 6 forskjellige spill som etter hans mening har enkelte funksjoner gjort bedre enn Killzone 2, istedenfor for å handle om Killzone 2 sine styrker og svakheter.

Lenke til kommentar
De som ikke forstår kritikken overser de gode innleggene og oppfører seg generelt som troll.

 

Annmeldelsen er av latterlig kvalitet og hadde det vært 1. april skulle jeg servert den en god porsjon latter istedet for oppgitthet over kvaliteten gamer.no tillater å publisere.

 

Nå er det ikke slik at det er "barnslig" å forvente kvalitet av en side som gamer.no, heller tvert i mot.

 

Dette skriver du gang på gang, og jeg begynner å ane en liten løgn. Hvis Marius hadde anmeldt et annet spill, et ukjent spill, og hatt lik kvalitet i den anmeldelsen, hadde du vært like aktiv i diskusjonen da? Neppe, tror du har et lite forhold til Killzone 2 og Sony.

 

Eller, hvis du ikke har det: Greit, ingen kjempegod anmeldelse. Hva så? Ingen spill-side på internett har feilfrie artikler. Hverken Gamereactor, Spillmagasinet, Gamespot, IGN eller Gamezone har det. Hvorfor bry seg så sinnsykt?

Lenke til kommentar

Hadde jeg lest en annen annmeldelse med samme type innhold som dette(kvalitet blir feil ord) så hadde jeg reagert på samme måte. Om anmelder heter Marius eller Petter har ingen betydning. Kanskje for deg?

 

Å sette dette i sammenheng med "ingen har feilfrie artikler" blir nok også drøyt. Her er det snakk om noe man er forundret om hvordan har sluppet gjennom til publisering i det hele tatt.

 

Jeg har spill på alle konsoller inkludert PC og på 360 har jeg kjøpt like mange spill siste 2 måneder til 360 som jeg har gjort siste året på PS3. Flesteparten av de som reagerer på denne anmeldelsen har et forhold til spillbransjen generelt, ikke en spesifik konsoll eller lansering! Antydningene du kommer med er rett og slett latterlige.

 

Dette er en anmeldelse som ikke burde sluppet gjennom kvalitetssikringen som bør være i enhver redaksjon, og det til de grader.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ellers ber jeg dere, som moderator, å slutte å beskylde hverandre for å være "fanboys" og "kjøpt og betalt av Gamer.no" fordi den andre parten ikke er enige. Diskuter sak, ikke person.

 

Snip.

 

Enig med det jeg har quotet , men det ser ut som du forsvarer artikkelforfatteren uten å ha selv prøvd spillet. Dette er en stor grunn til at vi alle har reagert, spillet blir så og si slaktet fra starten av her og usakligheter kastes mot oss som eier ps3 i samme slengen som at vi før høre gang på gang at visse xbox360 spill er lant bedre enn dette møkkaspillet.

 

Hvis jeg tar nå flere punkter fra andre anmeldere så ser vi at :

 

Gráficos

Los valores de producción que ha tenido Killzone 2 han conseguido que PS3 muestre una potencia desconocida. Si bien algunos juegos ya poseían un acabado visual brillante (Uncharted, por ejemplo), todavía esperábamos un título exclusivo que confirmase y dejase a las claras que, aún siendo una máquina difícil para los desarrolladores, PS3 dijese “aquí estoy yo”. Bien, con Killzone 2 ese momento ha llegado.

 

se ha llegado a comparar con el excelente juego de CRYTEK, “Crysis”, algo que no puede ser más que un halago para Guerrilla. Incluso hablando de dos soportes muy distintos en sus características, Killzone 2 supera a Crysis en algunos apartados técnicos,

 

Meristation er veldig imponert over hvor bra grafikken er og går så lant at de mener at dette er klart det beste spillet på ps3 hittil og som får fram helt overlegen grafikk hittil. De mener også at selv om det er snakk om to forskjellige formater så greier faktisk KZ2 å overgå Crysis når det gjelder visse tekniske detaljer (selv om Crysis har bedre grafikk pga langt kraftigere skjermkort og platform).

 

Meristation har forsåvidt en veldig lang anmeldelse på 9 sider og man må si at de skryter spillet høyt opp i skyene (den er verdt å lese for alle som kan spansk), blandt annet er de veldig glade over at spillet er localizert til spansk og har spanske voiceovers som er av veldig bra kvalitet.

 

Jugabilidad

Lo que hasta ahora queda claro es que, técnicamente, Killzone sí cumple los retos que debía afrontar. Lo que quedaba por confirmar era si, además de ser una buena “tech demo” (por decirlo de alguna forma), es también un buen juego. Bien, podemos dormir tranquilos con Guerrilla, porque han dado forma a uno de los mejores FPS de esta generación, y a un título que puede competir al mismo nivel que juegos como “Call of Duty 4”, “Halo 3”, o “Bioshock”. Ello no quiere decir que sean “iguales” en su mecánica de juego o en su jugabilidad, pero sí que dentro de su estilo propio alcanza una calidad similar a estos títulos antes nombrados. Lo que el primer Killzone no logró, su segunda parte sí lo ha hecho, y además con holgura.

 

¿Qué podemos reseñar como el elemento más característico de Killzone 2 a nivel de jugabilidad? Aunque no es algo que se haya inventado ahora, el sistema de cobertura adapta a su estilo otros sistemas vistos en otros juegos (Gears of War, Rainbow Six,...) y lo rediseña para una jugabilidad propia, al permitir que se mantenga la vista en primera persona. Es un sistema que nos permite resguardarnos del fuego al acercarnos a paredes u objetos, pero que al mismo tiempo nos permite movernos por toda su posición y acercarnos a los bordes para poder observar y, cuando queramos, disparar. Este sistema se ha resuelto de forma muy efectiva (aviso, en algún momento puede fallar de forma esporádica, pero serán en muy contadas ocasiones) y da otra dimensión de la acción táctica al poder sentirlo desde una cámara subjetiva.

 

Her begynner det å bli litt interesant når vi snakker om gameplay, som meristation skriver så tar KZ2 en del fra andre spill men tilpasser det sånn at det blir flyt i gameplayet. Cover systemet avbryter ikke førstepersjonsperspektivet og faktisk er med på å gjøre spillopplevelsen langt mer inmersiv. Meristation beskriver i detalje hvordan dette systemet fungerer.

 

Nei faktisk så ser jeg at etter at jeg leste anmeldelsen til Gamer.no så fikk jeg lyst til å lese fra andre reviews og det er helt utrolig hvor stor forskjell det er i detaljedybden vi ser om vi skal sammenligne gamer.no med andre store reviews.

 

Marius har nok ingen karriere som PS3 anmelder foran seg etter dette.

Lenke til kommentar
Nei for all del. Respekt til de av dere som klarer å kritisere og diskutere uten å gå på verken person eller ved å bli usaklige. Det er dere som Gamer.no og nettsider generelt trenger for å bli bedre.

 

Det er de av dere som faktisk ikke klarer dette og som prøver å rive alle som prøver å holde seg seriøse ned på et utolererbart nivå jeg snakker om. Det blir bare feil at man skal klage på gode innlegg i ett diskusjonsforum.

Og hva har dette med Killzone 2 å gjøre? Fatter du at mesteparten av det du, med flere, har gjort i denne tråden er å kritisere andre fordi de kritiserte anmeldelsen? Liker du Killzone 2? Skal du spille det? Interesserer det egentlig deg om de som har tenkt og spille det synes anmeldelsen av Gamer var for dårlig? Eller kommer du bare til tråden for å provosere, gjemt bak gode skrivekunnskaper og et krav om "saklig og konstruktiv debatt"?

Ser du virkelig ikke at jeg prøver å hjelpe alle her inne ved å få diskusjonen over på et litt mer saklig spor? Om du ikke vil ha en god diskusjon med saklige innlegg ser jeg ikke helt hva du gjør her på forumet. Vil da at folk skal rive hodene av hverandre?

 

Nei. Det er visst mange her som ikke engang har lyst til å prøve å oppføre seg som normalt, og da er det lite vits i å prøve å snakke med disse personene også, som du så fint understreket ovenfor.

 

Og jo: Jeg er så absolutt interessert i Killzone 2. Hvorfor skulle jeg ikke være det? Fordi jeg ikke eier en Playstation 3? Selv om jeg ikke eier en maskin som jeg kan spille spillet på så er jeg veldig spent da det ser ut til å kunne blir meget bra og en av de to store grunnene til at jeg snart vil skaffe meg en Playstation 3.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Personlig håper jeg anmeldelsen fjernes og at det evt. senere når Gamer.no har en ny side oppe å gå kommer en mer kvalitativ anmeldelse. Gjerne fra samme anmelder, da alle fortjener å forsøke en gang til.

Med andre ord vil du sensurere det som ikke passer akkurat deg? Da har vi gått altfor langt. Hva beskriver du egentlig som kvalitet? Om alle spillene fikk 10/10 ville de da vært kvalitet?

 

Birger :)

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar
Personlig håper jeg anmeldelsen fjernes og at det evt. senere når Gamer.no har en ny side oppe å gå kommer en mer kvalitativ anmeldelse. Gjerne fra samme anmelder, da alle fortjener å forsøke en gang til.

Med andre ord vil du sensurere det som ikke passer akkurat deg? Da har vi gått altfor langt. Hva beskriver du egentlig som kvalitet? Om alle spillene fikk 10/10 ville de da vært kvalitet?

 

Birger :)

 

Med andre ord håper han att de som driver spillsiden vil satse på gode artikler og erstatte artikelen med en bedre.

Er ikke snakk om sensur i større grad enn den som allerede forekommer i alle serriøse publikasjoner for å opprettholde ett minimum av kvalitet ;)

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så er det ikke selve karakteren de vil ha forandret, men selve innholdet i anmeldelsen. Jeg kan være enig i at anmeldelsen virker ganske negativ, men om anmelder ikke synes spiller var mer enn en 6/10 så er det vel heller ikke så mye han synes var positivt med det.

 

Men jeg synes faktisk at skribenten skulle ta seg en tur innom forumet for å lese respons og for å avklare et par ting. Ting som hvorfor han til stadighet skal sammenligne veldig mye med andre spill. Hvorfor han velger å fokusere på en del av spillet og ikke gjør en utfyllende anmeldelse som Gamer er kjent for.

Lenke til kommentar
Personlig håper jeg anmeldelsen fjernes og at det evt. senere når Gamer.no har en ny side oppe å gå kommer en mer kvalitativ anmeldelse. Gjerne fra samme anmelder, da alle fortjener å forsøke en gang til.

Med andre ord vil du sensurere det som ikke passer akkurat deg? Da har vi gått altfor langt. Hva beskriver du egentlig som kvalitet? Om alle spillene fikk 10/10 ville de da vært kvalitet?

 

Birger :)

 

Her snakker ikke Theo343 om poengsummen men om hele artikkelen.

Noe jeg forsåvidt er enig i. Denne artikkelen holder ikke den kvaliteten den bør ha for tek.no nettverket.

Lenke til kommentar

Tror heller han ba om en litt mer saklig anmeldelse, med mer om Killzone 2 og mindre om GeoW og Halo. Kanskje også en anmeldelse hvor den generelle negative tonen ikke følger hvert eneste avsnitt fra start til slutt. Kanskje en innledning hvor hylekor, kirker og prekestoler forblir utelatt. Litt mer nøytralitet hadde også vært satt pris på. Selve karakteren, som flere har poengtert utallige ganger, er det få av oss som bryr seg om.

 

Men nå kan det være at jeg har misforstått. :)

Lenke til kommentar

Men hva definerer kvalitet? Hva definerer en god anmeldelse? Hva var feil med anmeldelsen?

Det har ingen svart på.

 

Anmeldelsen er skrevet av en person som ikke ble overlykkelig av spillet. Hvordan kan dere da kreve at den skal bli skrevet på en annen måte. Om det er utførelsen av anmeldelsen, tror jeg dere kommer lengre med å gi en konstruktiv tilbakelmelding, istedet for all den fuden som har blitt posten.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Men hva definerer kvalitet? Hva definerer en god anmeldelse? Hva var feil med anmeldelsen?

Det har ingen svart på.

 

Anmeldelsen er skrevet av en person som ikke ble overlykkelig av spillet. Hvordan kan dere da kreve at den skal bli skrevet på en annen måte. Om det er utførelsen av anmeldelsen, tror jeg dere kommer lengre med å gi en konstruktiv tilbakelmelding, istedet for all den fuden som har blitt posten.

 

Birger :)

 

Det har da kommet masse kommentarer fra folk om hva som er feil. Les gjennom det som er skrevet du så vil du nok se at det du spør etter allerede er her ;)

Lenke til kommentar

Jepp, en del morsomme kommentarer der.

Også veldig populært for Xbox360 fanboys å legge inn elendig brukerkarakter på killzone2 når faktisk spillet enda ikke er i butikken.

 

Metacritics måtte fikse dette med et annet spill som fikk mange negative brukerannmeldelser allerede før spillet var ute. Morsomt at denne karakteren faktisk ikke påvirker metacritics karakteren i det hele tatt, men noen fanboys er tydeligvis blinde til dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...