Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Kanskje på tide å fjerne reklamene for annonser på gamer.no når vi alikevel ikke får lese dem? Burde ikke de vært fjernet før man fjernet resten.

Dette er ikke et pent brudd, og begynner å se litt ut som at Edda nå prøver å stikke litt ekstra kjepper i hjulene til gamer.no ved å ta ned siden lenge før planlagt og ikke videresende til deres midlertidlige "blog".

At det ligger reklameannonser ute som peker til en blank side taper ikke edda noe på. Det er/var jo egenannonser uansett.

Det er opp til eieren av gamer.no å ordne videresending, ikke Edda. Og det virker ikke for meg som om Edda er noen større ulv i denne saken enn gamer.no sine medarbeidere selv. Edda vil ikke uten videre "kaste ut" et produkt som gamer.no. Dersom Edda er den store grådige ulven de blir beskyldt for å være, hvorfor skulle de uten videre kvitte seg med en side som tjener penger?

 

Respekterer akkurat hva jeg vil ;)

Det er vel egentlig en holdning som bare gjør at jeg synes det er flott at du stikker over til et annet sted i så fall.

 

Tek.no/Edda gjør ikke sin sak bedre ved plutselig å kutte Gamer.no lenge før fristen de kom med i "pressemeldingen"...

Så kan det også ligge mer bak det enn noen av oss vet.

 

Jeg synes det er fantastisk for gamer.no at de har en sånn religiøs tilhengerskare som ikke kan få seg til å tro at folkene bak sidene kan ha litt av skylden i dette selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, virker som at dere glemmer at vi snakker om to aktører her. Hvem som har gjort hva først vites ikke.

 

Greit nok det, men så lenge vi ikke får vite detaljer, er det Edda som blir den store stygge ulven. Først ryker Kulturo.no, og nå Gamer.no. Lett å trekke en konklusjon her.

 

 

Hva er likheten mellom bruddet til Gamer.no og Kultur.no da?

Vet du at det er Edda da som sitter å legge kjepper i hjulene på de?

 

Ble ikke Kultur.no lagt ned grunnet de ikke klarte å gjøre driften lønnsom?

Lenke til kommentar
Greit nok det, men så lenge vi ikke får vite detaljer, er det Edda som blir den store stygge ulven. Først ryker Kulturo.no, og nå Gamer.no. Lett å trekke en konklusjon her.

 

Hvis man baserer konklusjonen på feil eller sviktende faktum, så blir det dessverre ikke så lett å kome til en konklusjon.

 

Det som var faktum med Kulturo.no var at det ikke var økonomisk lønnsomt å drive dette prosjektet videre. Dette var fryktelig synd, fordi dette var en meget bra side. Men på en annen side så forstår jeg også problemet hvis en side ikke går rundt, det koster å hyre inn skribenter, det koster å drifte osv.

 

Når det gjelder Gamer.no så var dette en splittelse som skjedde fordi partene var uenig om hva fremtiden ville bringe. Man kan godt si at de vokste fra hverandre. Ingen har sagt at man ikke vil satse på spill i nettverket, heller tvert i mot. Man har oppfordret brukerne til å bli skribenter for en ny spillside. Noe som betyr at man ønsker å satse.

 

Jeg tror neppe det var lett for noen av partene, denne splittelsene førte til tap for begge sider.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er noe klokt å trekke noen som helst konklusjoner når man ikke har informasjon nok til å foreta en skikkelig vurdering. Jeg jobber i dette nettverket og selv jeg har langt fra noe informasjon til å tro enten den ene eller andre er noen stor og stygg ulv. Jeg kan ikke bare enn å ønske begge parter lykke til videre. Jeg håper brukerne/leserne er og forblir i sentrum i begges fremtid :)

 

Så får jeg bare respektere at to parter satt ved et bord og ikke ble enige om et videre samarbeid og at de så det best at de gikk hver for seg. Til skribentene og medarbeidere i Gamer.no vil jeg takke for innsatsen.

Lenke til kommentar
Edda Media har besluttet å kutte samarbeidet med Gamer.no allerede i dag klokken 12.

 

Der har vi vel svaret.

 

Og hvis du leser litt lenger ned så finner du dette:

 

Produksjonen av innhold på Gamer.no, slik dere kjenner nettstedet i dag, vil fortsette ut uka.

 

Så vidt jeg husker så var fredag den siste virkedag i uken. Så det var jo ikke akkurat noe sensjsasjonelt at gamer.no ble tatt ned i dag.

Lenke til kommentar

Dette syntes jeg virkelig ikke noe om, og etter dette kommer jeg ikke til å støtte diskusjon.no noe mer i det hele tatt.

 

Jeg kommer selv til å gå over til nye gamer.no rett og slett fordi jeg ønsker å være hos et nettsted som ønsker det beste for sine "kunder" og jeg føler at det blir feil å fortsette her.

 

Det har iallefall vært en fantastisk tid på diskusjon.no og jeg føler det er synd at det må ende slik, men inntil videre kommer jeg ikke til å poste èt eneste innlegg på dette forumet.

 

Jeg håper at mange av dere spillentusiaster går over til gamer.no's nye forum og tar med dere idèene deres for å fortsette der.

 

Dette er kanskje min siste post på dette forumet og jeg føler at når brukere slutter, betyr det hvordan vi føler oss og hva vi syntes om denne saken.

 

Vi sees på nye gamer.no.

 

Takk for meg.

 

//Paisley.

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Dette syntes jeg virkelig ikke noe om, og etter dette kommer jeg ikke til å støtte diskusjon.no noe mer i det hele tatt.

 

Jeg kommer selv til å gå over til nye gamer.no rett og slett fordi jeg ønsker å være hos et nettsted som ønsker det beste for sine "kunder" og jeg føler at det blir feil å fortsette her.

 

Det har iallefall vært en fantastisk tid på diskusjon.no og jeg føler det er synd at det må ende slik, men inntil videre kommer jeg ikke til å poste èt eneste innlegg på dette forumet.

 

Jeg håper at mange av dere spillentusiaster går over til gamer.no's nye forum og tar med dere trådene deres for å fortsette der.

 

Dette er min siste post på dette forumet og jeg føler at når brukere slutter, betyr det hvordan vi føler oss og hva vi syntes om denne saken.

 

Vi sees på nye gamer.no.

 

Takk for meg.

 

//Paisley.

Men hvorfor slutte på forumet egentlig?

Lenke til kommentar
Dette syntes jeg virkelig ikke noe om, og etter dette kommer jeg ikke til å støtte diskusjon.no noe mer i det hele tatt.

 

Hva synes du ikke noe om?

Hvorfor skal du ikke støtte diskusjon.no?

 

Lager du din egen historie om hva som har skjedd, og så handler deretter?

Ingen av oss vet grunnen til bruddet, og ut uken er faktisk i dag (Fredag).

Lenke til kommentar

gikk inn på edda sine sider og fant dette:

<h1 class="messageheader"></h1>

<h1 class="messageheader">Edda Digital starter ny spillside </h1> Grunnet uenigheter med samarbeidspartneren omkring driften er det nå klart at Tek.no-nettverket skiller lag med Gamer.no. Gamer erstattes av et nytt og spennende spillprosjekt som blir en del av Tek.no-nettverket.

 

Den nye spillsiden lanseres 2. februar og skal bygge på de samme høye journalistiske standarder og bunnsolide tjenester som ligger til grunn for Tek.no-nettverket per i dag.

 

Eksisterende lesere av spillsiden i Tek.no-nettverket vil umiddelbart kjenne seg igjen på siden. For eksempel betyr det at du finner det samme diskusjonsforumet (levert av Diskusjon.no) og prisguide (levert av Prisguide.no) på vår nye spillside. Dessuten vil du finne hele arkivet av redaksjonelt stoff fra Gamer.no.

 

Ved å være en del av Tek.no-nettverket når spillsiden ut til en stor lesermasse allerede fra første dag på luften. Rundt halvparten av trafikken på dagens spillside genereres gjennom Tek.no-nettverket og tilhørende forum (Diskusjon.no). Dermed kan vi tilby våre annonsører et "best i klassen"-produkt allerede fra dag én.

I tillegg får vi nå mulighet til å utvikle og satse på spillsiden vår med frie tøyler og full tyngde og ser for oss mange nye tjenester og muligheter fremover.

 

Edda Digital gir full dekningsgaranti for sine annonsører i spillkategorien i den relevante målgruppen og inviterer til et samarbeid rundt vår store lanseringskampanje.

 

Stor lanseringskampanje

Navnet på siden er foreløpig ikke avklart – men vi vil involvere leserne våre i en stor navnekonkurranse som blir å finne på Tek.no/hvaskaljeghete. Denne konkurransen blir promotert på hele Edda Medias nettverk mot 1,2 milllioner ukentlige lesere.

 

Vi gleder oss til å bygge Norges største og beste spillside!

 

den gamle gamer siden er altså her: http://www.tek.no/hvaskaljeghete

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...