Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hva Dotten kan og ikke kan gjøre, og vil ikke svare på det. Eneste jeg vet er at han setter forumet og brukerne først.

 

Når det gjelder retningslinjene så gjelder de også like mye pmer også. Og som kjent så må bedrifter ha en egen tillatelse til å bruke dette forumet. Dette følger også av brukerbetingelsene i tillegg av retningslinjene.

 

At stuntet til gamer.no kom under retningslinjene pkt. 6 og 7 er utvilsomt. Det å begynne å diskutere hva som er reklame er bare flisespikkeri på høyt nivå. Jeg har ikke tilgang på pmer heller. Uansett så er dette et forhold mellom TSP og forumet, akkurat som reaksjoner er mellom dere brukere og forumet. Og som sagt, vedkommende har da full klagemulighet.

Flisespikkeri?! Det er jo helt sentralt for de to bestemmelsene, det er jo essensen i dem.

 

Du sier at det også gjelder PMer, blir jeg utestengt eller mister tilgangen til å motta PMer dersom noen sender meg en PM med uønsket innhold? Han oppfordrer på en annen side til at andre skal sende PMer til ham. Han gjør heller ikke noe aktivt på diskusjon.no da.

 

At stuntet til gamer.no kom under retningslinjene pkt. 6 og 7 er utvilsomt.

Snakk om sirkelargumentasjon. Du sier at de er omfattet, jeg spør hvorfor, og du svarer med at det er utvilsomt. Hvorfor er det utvilsomt? Makan til diskusjonsteknikk.

 

Edit: Det gikk for fort her, hev inn sitat.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
For å si det ærlig, så har jeg ikke vurdert den problemstillingen. Og om det kommer en slik ordre, så tror jeg neppe den går igjennom uten mange protester fra moderatorene.

 

Det er jo ikke noe problem for admin å bare slå av signaturer, eller at man bare nekter visse ord.

 

Uansett blir dette overdramatisering og krisemaksimering, så lenge Dotten er innholdsansvarlig så tror jeg neppe at det kommer noen slike "ordre". Han har mange gode poeng, og jobber mot et høyt nivå i hierarkiet.

Dette er verken overdramatisering eller krisemaksimering da det jo er tydlig at dere moderatorer og kanskje til og med dotten har lite dere skulle sagt i grunn når Edda kommer å krever. Eller kan du bekrefte at hvis f.eks Edda kommer å sier at Dotten nå skal banne 3 brukere fordi det står gamer.no4ever i signaturen deres, kan han nekte å gjøre det? Og da mener jeg ikke i form av protester, men regelrett si at nei det gjør jeg ikke. (eksempelet er tatt helt ut av løse lufta, og er ikke reelt.)

 

Nå skal ikke jeg uttale meg om hva dotten nketer å gjøre eller ikke. Men på generelt grunnlag så vil vel gjerne ikke moderatorer eller andre gjøre ting om de mener det er en vesentlig ulempe for forumet og brukerene. Er man sterkt uenig med føringene sier man mao nei (det vil alltid være nyanser, og mindre viktige ting der man ikke er 100% enig med retningslinjene og føringene). Noe utover det har man jo som vanlig moderator ikke anledning til å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar
At stuntet til gamer.no kom under retningslinjene pkt. 6 og 7 er utvilsomt. Det å begynne å diskutere hva som er reklame er bare flisespikkeri på høyt nivå. Jeg har ikke tilgang på pmer heller. Uansett så er dette et forhold mellom TSP og forumet, akkurat som reaksjoner er mellom dere brukere og forumet. Og som sagt, vedkommende har da full klagemulighet.

Det er ikkje reklame, og det er ikkje på forumet. So eg vil påstå at det ganske klart ikkje kjem under punkt 6 og 7. Eg er òg djupt ueinig i at det TST gjorde var eit "stunt"...men det var eit interessant ordval frå di side.

 

Kay

Lenke til kommentar

Til informasjon er det ingen eiere som kan diktere det redaksjonelle. Om noen har moderert så er det enten en administrator eller (bruker)moderator. Beskjed fra andre er ikke gyldige. Dette på generelt grunnlag.

 

Og nei, jeg involveres ikke i alle modereringer som blir foretatt. Det er ikke praktisk mulig og ville vært en enorm flaskehals. Det er kommet flere klager, så denne modereringen skal undersøkes slik vi gjør når klager kommer (og jada, den skal prioriteres).

Lenke til kommentar

Dette gjorde det hele veldig vanskelig. Var innstilt på å bruke begge forum, gamer.no sitt til spill, og diskusjon.no til å koseprate om alt annet. Etter denne reaksjonen fra Edda Media derimot vet jeg ikke lenger. Jeg kunne svelge at de stengte den forrige siden så tidlig, det var nå siste virkedag i uka, selv om jeg, og antageligvis mange andre, regna med at den skulle få stå ut søndagen.

 

Dette ser jeg på som mye verre, for det TST har gjort er jo å gjøre oss brukere en tjeneste der vi skal få reservere brukernavnene vi har hatt i mange år på spillforumet her, og når Edda Media prøver å forhindre dette river de ned forholdet til brukerne. Det er tross alt brukerne som får det hele til å gå rundt, og jeg anser det som lite fornuftig å forverre brukernes situasjon. Det er vi som er hovedofrene i splittelsen, og når vi får en mulighet til å i det minste videreføre identiteten over til det andre forumet syns jeg det blir altfor dumt av Edda Media å gjøre som de gjør.

 

Samtidig så er jeg utrolig imponert av hvordan dette har blitt behandlet av forumstyret og moderatorene, og jeg er sikker på at de er oppriktig lei seg over det som har skjedd. Innlegget til Dotten er det mest fornuftige jeg har lest angående splittelsen, og med en så god moderatorstab og innholdsansvarlig på forumet er det veldig leit å si at min aktivitet her vil senkes betraktelig. Jeg har kanskje ikke vært så veldig aktiv, men vært en flittig leser, både på de forskjellige nettsidene og i forumet, og måten dette har blitt behandlet på av særs Dotten er det som gjør at jeg nå ikke boikotter helt.

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar
Til informasjon er det ingen eiere som kan diktere det redaksjonelle. Om noen har moderert så er det enten en administrator eller (bruker)moderator. Beskjed fra andre er ikke gyldige. Dette på generelt grunnlag.

 

Og nei, jeg involveres ikke i alle modereringer som blir foretatt. Det er ikke praktisk mulig og ville vært en enorm flaskehals. Det er kommet flere klager, så denne modereringen skal undersøkes slik vi gjør når klager kommer (og jada, den skal prioriteres).

 

pisser i buksa for å holde dere varm... Tror det er litt for sent nå.

 

edit. Og hvorfor kan man ikke slette bruker her ?

Endret av Malakai
Lenke til kommentar
Og som kjent så må bedrifter ha en egen tillatelse til å bruke dette forumet. Dette følger også av brukerbetingelsene i tillegg av retningslinjene.

Hvilke brukerbetingelser? Jeg gikk gjennom de første par stegene for å registrere en ny bruker, og det jeg da fikk var:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Forum Terms & Rules

 

Please take a moment to review these rules detailed below. If you agree with them and wish to proceed with the registration, simply click the "Register" button below. To cancel this registration, simply hit the 'back' button on your browser.

 

Please remember that we are not responsible for any messages posted. We do not vouch for or warrant the accuracy, completeness or usefulness of any message, and are not responsible for the contents of any message.

 

The messages express the views of the author of the message, not necessarily the views of this bulletin board. Any user who feels that a posted message is objectionable is encouraged to contact us immediately by email. We have the ability to remove objectionable messages and we will make every effort to do so, within a reasonable time frame, if we determine that removal is necessary.

 

You agree, through your use of this service, that you will not use this bulletin board to post any material which is knowingly false and/or defamatory, inaccurate, abusive, vulgar, hateful, harassing, obscene, profane, sexually oriented, threatening, invasive of a person's privacy, or otherwise violative of any law.

 

You agree not to post any copyrighted material unless the copyright is owned by you or by this bulletin board.

Jeg har lest, forstått og godtatt betingelser for registrering i forumet

 

Deretter, på neste side, kommer det " Jeg har lest og godtar retningslinjene", med link til det ene settet med retningslinjer som vi har snakket om hele tiden. I forhold til "bedriftskontoer", så står det ingenting om at de må forhåndsgodkjennes:

 

Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering. Det skal derimot gå tydelig frem av brukeren og innleggene at det er et firma som svarer, ikke en vanlig kunde. Dette kan tydeliggjøres gjennom f. eks brukernavn, avatar og signatur. (...) Dersom du er ansatt av et firma, og diskuterer på forumet angående saker som f. eks varer dere selv fører, firmaet du er ansatt i eller konkurrenter av dere, skal det informeres tydlig om at du faktisk er ansatt av nevnte firma. Du trenger altså ikke opplyse om dette konstant, men kun når det gjelder saker som er relevante ovenfor firmaet du er ansatt i.8

 

Så hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar
edit. Og hvorfor kan man ikke slette bruker her ?

Innlegg tilhører brukerkontoen, og dersom kontoen slettes - forsvinner innleggene. Ihvertfall slik jeg har forstått det. Som kjent er innleggene dine Edda's eiendom så lenge de ligger her.

 

Om det er viktig for deg å komme deg vekk, foreslår jeg at du sletter alle personlige opplysninger i profilen din, sletter avataren og ber en moderator stenge kontoen din.

Lenke til kommentar
Malakai: Det er ikke Dottens feil hvertfall, så jeg foreslår vi lar ham være ifred, og heller gleder oss over at han faktisk skal prioritere dette.

 

Tar ikke dotten spesielt, men brukermoderatorer/administrator siden han selv sier det er de som må gjøre det. Merk "dere", ikke Dotten.

Lenke til kommentar

Hvis Edda har gått over forumstyret og fjernet PM-tilgangen til TST, så synes jeg det er fryktelig problematisk. Det er ikke deres jobb å styre forumet, vi har andre til det. Uansett er jeg enig med alle som sier at det ikke ser ut som et brudd på reglene det som TST har gjort. Jeg er skuffet.

Lenke til kommentar
edit. Og hvorfor kan man ikke slette bruker her ?

Innlegg tilhører brukerkontoen, og dersom kontoen slettes - forsvinner innleggene. Ihvertfall slik jeg har forstått det. Som kjent er innleggene dine Edda's eiendom så lenge de ligger her.

 

Om det er viktig for deg å komme deg vekk, foreslår jeg at du sletter alle personlige opplysninger i profilen din, sletter avataren og ber en moderator stenge kontoen din.

 

Jeg har bedt de fjerne meg før, og det vil de ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Hvis Edda har gått over forumstyret og fjernet PM-tilgangen til TST, så synes jeg det er fryktelig problematisk. Det er ikke deres jobb å styre forumet, vi har andre til det. Uansett er jeg enig med alle som sier at det ikke ser ut som et brudd på reglene det som TST har gjort. Jeg er skuffet.

Funfact: Forumstyret er oppløst.

Lenke til kommentar
Hvis Edda har gått over forumstyret og fjernet PM-tilgangen til TST, så synes jeg det er fryktelig problematisk. Det er ikke deres jobb å styre forumet, vi har andre til det. Uansett er jeg enig med alle som sier at det ikke ser ut som et brudd på reglene det som TST har gjort. Jeg er skuffet.

Funfact: Forumstyret er oppløst.

 

Ah, det hadde jeg glemt. Uansett, det er noen som er de høye herrer i forumet, og det er så vidt jeg vet, ikke Edda.

Lenke til kommentar
pisser i buksa for å holde dere varm... Tror det er litt for sent nå.

 

edit. Og hvorfor kan man ikke slette bruker her ?

Å angripe Dotten blir helt feil. Han har ingenting med denne splittelsen mellom Gamer og Edda å gjøre.

 

Årsaken til at man ikke kan slette en bruker på forumet kommer av begrensinger i IP Board-programvaren forumet bruker og av hensyn til databasen. Ønsker man ikke å bruke en konto kan man sende en PM til en administrator eller moderator og be om å få kontoen suspendert.

wiki.diskusjon.no/index.php/Bruker#Hvordan_sletter_jeg_brukerkontoen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...