Gå til innhold

Konkurranse: Nattfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare si til Petteram: Ditt bilde er blant favorittene mine i denne konkurransen. Jeg er bare amatør selv og stemte til slutt ikke på ditt bilde, men hadde lyst til å gi en liten bildekritikk på bildet ditt av Gamlehaugen og Fjøsanger.

 

Jeg liker veldig godt motivet, synes det kanskje er det mest spennede i konkurransen. Bildet er også veldig klart og fokusert, noe som ikke er lett for nattbilder. Det er bare to ting jeg synes skiller det fra et optimalt bilde: Det første er at jeg synes bildet har for ujevn belysning. Jeg skulle likt å sett litt mer detaljer i skyggepartiene (tror HDR var lov, evt fremkalle de ulike delene av bildet ulikt). Det andre er at perspektivet kanskje kunne vært tatt litt mer nedenfra og til venstre for å få litt mer innblikk i Bergensdalen (vet ikke om mulig ift terreng og vegetasjon og slikt)?

 

Jepp, bare husk; hadde ikke gidda å skrive det hvis jeg ikke hadde synes at bildet var dritbra! :)

Lenke til kommentar
Vil bare si til Petteram: Ditt bilde er blant favorittene mine i denne konkurransen. Jeg er bare amatør selv og stemte til slutt ikke på ditt bilde, men hadde lyst til å gi en liten bildekritikk på bildet ditt av Gamlehaugen og Fjøsanger.

 

Jeg liker veldig godt motivet, synes det kanskje er det mest spennede i konkurransen. Bildet er også veldig klart og fokusert, noe som ikke er lett for nattbilder. Det er bare to ting jeg synes skiller det fra et optimalt bilde: Det første er at jeg synes bildet har for ujevn belysning. Jeg skulle likt å sett litt mer detaljer i skyggepartiene (tror HDR var lov, evt fremkalle de ulike delene av bildet ulikt). Det andre er at perspektivet kanskje kunne vært tatt litt mer nedenfra og til venstre for å få litt mer innblikk i Bergensdalen (vet ikke om mulig ift terreng og vegetasjon og slikt)?

 

Jepp, bare husk; hadde ikke gidda å skrive det hvis jeg ikke hadde synes at bildet var dritbra! :)

 

Takk for kritikken. Det setter jeg pris på.

Klatret opp i stummende mørket og fikk satt stativet på kanten av stupet så og si, men fikk ikke bedre utsnitt mot Fjøsanger pga en del trær som sperret den veien.

Får ta med motorsag neste gang:-)

Lenke til kommentar
Vil bare si til Petteram: Ditt bilde er blant favorittene mine i denne konkurransen. Jeg er bare amatør selv og stemte til slutt ikke på ditt bilde, men hadde lyst til å gi en liten bildekritikk på bildet ditt av Gamlehaugen og Fjøsanger.

 

Jeg liker veldig godt motivet, synes det kanskje er det mest spennede i konkurransen. Bildet er også veldig klart og fokusert, noe som ikke er lett for nattbilder. Det er bare to ting jeg synes skiller det fra et optimalt bilde: Det første er at jeg synes bildet har for ujevn belysning. Jeg skulle likt å sett litt mer detaljer i skyggepartiene (tror HDR var lov, evt fremkalle de ulike delene av bildet ulikt). Det andre er at perspektivet kanskje kunne vært tatt litt mer nedenfra og til venstre for å få litt mer innblikk i Bergensdalen (vet ikke om mulig ift terreng og vegetasjon og slikt)?

 

Jepp, bare husk; hadde ikke gidda å skrive det hvis jeg ikke hadde synes at bildet var dritbra! :)

 

Takk for kritikken. Det setter jeg pris på.

Klatret opp i stummende mørket og fikk satt stativet på kanten av stupet så og si, men fikk ikke bedre utsnitt mot Fjøsanger pga en del trær som sperret den veien.

Får ta med motorsag neste gang:-)

Vil bare si at jeg tenkte nesten som Trygvan;veldig bra ,men stemte på et annet.Det er et utkikkspunkt sånn ca. 90 grader til høyre fra der du sto,vet ikke hvordan man kommer dit,men ser det ovenfra på bussen hjem,og da får du kanskje med deg s-svingen opp til Gamlehaugen og.Herlig og særegen arkitektur. :ph34r:

Lenke til kommentar
Håper du har rett, men jeg tviler. Spesielt siden det er premier involvert. Jeg tipper vi vil få se ganske mange (middelmådige) bilder med nøyaktig én stemme. Time will show.

 

Om man absolutt vil vinne er det jo bare til å opprette mange brukerkontoer og stemme på seg selv ;)

Lenke til kommentar

Hehe, ser flere har kommentert flammebildet mitt. Sier meg enig i at det ikke er noe tradisjonellt nattfoto, men hvem har sagt at nattfoto må være landskapsbilder med lang lukketid? :)

 

Ellers må jeg si at noen av bildene som er med her holder høy kvalitet. Blir gøy å se hvordan utfallet blir til slutt.

Endret av eskim0
Lenke til kommentar
Hehe, ser flere har kommentert flammebildet mitt. Sier meg enig i at det ikke er noe tradisjonellt nattfoto, men hvem har sagt at nattfoto må være landskapsbilder med lang lukketid? :)

 

Veldig enig i det. Mitt bilde er heller ikke typisk bilde av en kirke med 30s lukkertid.

temaet er nattfoto, men siden foto er en kunstform burde man kunne tolke fritt som i annen kunst :) (så er det opp til de som stemmer om man har lykkes eller ikke!)

Lenke til kommentar

Utrolig mange gode bilder her, vanskelig å velge favoritt. Tror det blir Jahve sitt.. Men Petteram blir en fin 2.plass iallefall for meg, sinsykt skarpt og bra bilde.

 

Tror det er vanskelig å skaffe oppmerksomheten når man tar panoramabilder, mange som ikke gidder å trykke å se dem i stor størrelse. Tror jeg då. Ikke nødvendigvis pga jeg tok panorama, mens syntest Jahve sitt bilde fortjener litt flere stemmer!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...