Gå til innhold

Konkurranse: Nattfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan jo bare legge ved exif på bildene, så ser alle når de er tatt..

De kan jo enkelt redigeres da, bare sånn for å ha sagt det.

 

Skal prøve å være med på andre runde. Glemte helt av første runde, hehe.

Nå det er sagt må jeg bare vente til mitt 1D kommer i posten. Det ble sendt i dag, så det her skulle det være muligheter for å kunne henge med på andre runde ja :dribble:

Lenke til kommentar

Gikk ut for å ta noen bilder yesteryesterday, glemte mini stativet, men brukte bare snøhauger og kamerabag. Nå sitter jeg med røde vonde kroppsdeler og 1 grads frostskader på deler av armer og bein, tror det var litt kaldt, eller så hadde det kanskje noe med at jeg gikk sommerlig kledd ^_^

 

Satser bare på at det blir skyfritt et par dager, så jeg kan prøve på nytt med stativ på andre siden av by'n. Ikke akkurat noe spennenes i nærmiljøet, ihvertfall ikke som jeg ser :hrm:

Lenke til kommentar
hmm.. merkelig at exifen på bildet mitt var vekke... trodde ikke photoshop fjerna det default... anyways, pasta den inn i en spoiler i posten min

Photoshop fjerner den ikke med mindre du ber den om det.

 

Men hvis du bruker ImageReady ("Save for web"), så fjernes alt slikt.

 

Jeg tipper det er det du har gjort.

Lenke til kommentar
hmm.. merkelig at exifen på bildet mitt var vekke... trodde ikke photoshop fjerna det default... anyways, pasta den inn i en spoiler i posten min

Photoshop fjerner den ikke med mindre du ber den om det.

 

Men hvis du bruker ImageReady ("Save for web"), så fjernes alt slikt.

 

Jeg tipper det er det du har gjort.

Stemmer! :)

Lenke til kommentar

300d

 

Canon 50D/70-200 2.8 IS: f/4.5@1/50 sek, ISO 320.

Fullmåne over bymarka i Trondheim 11. februar 2009.

(Naturlig størrelse på månen, ikke noe hokuspokus i PS)

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=281899

 

Du tuller i at dette ikke er PS? Den ser iallefall litt unaturlig ut med kantene.. Ikke for å være frekk, men reagerte bare siden du skrev det.

Endret av krigar
Lenke til kommentar
300d

 

Canon 50D/70-200 2.8 IS: f/4.5@1/50 sek, ISO 320.

Fullmåne over bymarka i Trondheim 11. februar 2009.

(Naturlig størrelse på månen, ikke noe hokuspokus i PS)

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=281899

 

Du tuller i at dette ikke er PS? Den ser iallefall litt unaturlig ut med kantene.. Ikke for å være frekk, men reagerte bare siden du skrev det.

 

Hvis du mener PS som i at månen er plassert der, så er den nok ikke det. Størrelsen er heller ikke endret, men bildet er justert i Photoshop selvsagt.

Var på vei til jobb tidlig en morgen, da jeg fikk se at månen skulle til å gå ned bak Gråkallen i Trondheim, så jeg snudde og kjørte hjem etter kamerabagen og stativet. Fant meg en grei plass og tok en del bilder, før jeg dro på jobb, litt forsinket...

I bildet jeg har lagt ut, har jeg justert månen litt mørkere og landskapet litt lysere enn originalen. I tillegg har jeg forsøkt å finpusse kantene rundt månen, som blir litt uklare pga. den "lange" lukkertiden. 1/50 sek ved 200 mm kan faktisk være i lengste laget til månebilder, men det var den lukkertiden jeg syntes passet best den dagen da jeg ønsket å ha med landskapet også, uten å plassere månen der.

Her derimot, har jeg plassert inn månen selv. Ble for ikke så lenge siden kontaktet av et reklamebyrå som ville kjøpe dette bildet, så for en gangs skyld kan det komme penger inn også.

Lenke til kommentar
Du tuller i at dette ikke er PS? Den ser iallefall litt unaturlig ut med kantene.. Ikke for å være frekk, men reagerte bare siden du skrev det.

Vel, du er ikkje den einaste som reagerte på det.. Såg litt vel tragic-wand ut.. =)

 

Takk, takk. Visste ikke at jeg var havnet i bildekritikken.

Lenke til kommentar
Var på vei til jobb tidlig en morgen, da jeg fikk se at månen skulle til å gå ned bak Gråkallen i Trondheim, så jeg snudde og kjørte hjem etter kamerabagen og stativet. Fant meg en grei plass og tok en del bilder, før jeg dro på jobb, litt forsinket...

I bildet jeg har lagt ut, har jeg justert månen litt mørkere og landskapet litt lysere enn originalen. I tillegg har jeg forsøkt å finpusse kantene rundt månen, som blir litt uklare pga. den "lange" lukkertiden.

 

Hei, lurte bare litt på hvor du har landskapet fra? Jeg ser jo Lian restaurant på bildet der, og er ikke kjent med at det er så store fjell bak Lian restaurant?! Perspektivet ser ut som det er tatt fra helikopter. Jeg har bodd lenge på Storhaugen, som er blant de høyere utsiktspunktene fra omtrent samme retning, men har alltid sett mer opp på Lian restaurant og ikke sett fjell bak. Gråkallen er det i alle fall ikke, den ligger lengre nord og har menneskelagde kupler på seg som nesten alltid er synlig.

Lenke til kommentar
Var på vei til jobb tidlig en morgen, da jeg fikk se at månen skulle til å gå ned bak Gråkallen i Trondheim, så jeg snudde og kjørte hjem etter kamerabagen og stativet. Fant meg en grei plass og tok en del bilder, før jeg dro på jobb, litt forsinket...

I bildet jeg har lagt ut, har jeg justert månen litt mørkere og landskapet litt lysere enn originalen. I tillegg har jeg forsøkt å finpusse kantene rundt månen, som blir litt uklare pga. den "lange" lukkertiden.

 

Hei, lurte bare litt på hvor du har landskapet fra? Jeg ser jo Lian restaurant på bildet der, og er ikke kjent med at det er så store fjell bak Lian restaurant?! Perspektivet ser ut som det er tatt fra helikopter. Jeg har bodd lenge på Storhaugen, som er blant de høyere utsiktspunktene fra omtrent samme retning, men har alltid sett mer opp på Lian restaurant og ikke sett fjell bak. Gråkallen er det i alle fall ikke, den ligger lengre nord og har menneskelagde kupler på seg som nesten alltid er synlig.

 

Bildet er tatt fra Steinan, og landskapet er Byåsen/ bymarka like til venstre for Gråkallen.

Legger ved et litt mer oversiktlig bilde, så ser du sikkert hva jeg mener.

post-72721-1234548851_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Var på vei til jobb tidlig en morgen, da jeg fikk se at månen skulle til å gå ned bak Gråkallen i Trondheim, så jeg snudde og kjørte hjem etter kamerabagen og stativet. Fant meg en grei plass og tok en del bilder, før jeg dro på jobb, litt forsinket...

I bildet jeg har lagt ut, har jeg justert månen litt mørkere og landskapet litt lysere enn originalen. I tillegg har jeg forsøkt å finpusse kantene rundt månen, som blir litt uklare pga. den "lange" lukkertiden.

 

Hei, lurte bare litt på hvor du har landskapet fra? Jeg ser jo Lian restaurant på bildet der, og er ikke kjent med at det er så store fjell bak Lian restaurant?! Perspektivet ser ut som det er tatt fra helikopter. Jeg har bodd lenge på Storhaugen, som er blant de høyere utsiktspunktene fra omtrent samme retning, men har alltid sett mer opp på Lian restaurant og ikke sett fjell bak. Gråkallen er det i alle fall ikke, den ligger lengre nord og har menneskelagde kupler på seg som nesten alltid er synlig.

 

Bildet er tatt fra Steinan, og landskapet er Byåsen/ bymarka like til venstre for Gråkallen.

Legger ved et litt mer oversiktlig bilde, så ser du sikkert hva jeg mener.

post-72721-1234548851_thumb.jpg

 

Ah, skjønner. Lurte litt på om det kunne være fra motsatt side av byen, ja.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...