Gå til innhold

Konkurranse: Nattfoto


Anbefalte innlegg

Det stod ikke noe om å redigere bildene i reglene. Hva er det lov å gjøre?

 

Hva du vil, bare det fremdeles er et fotografi. de fleste vil vel tolke det dithen at "kan du gjøre det i mørkerommet så kan du gjøre det i Photoshop" (som bla.a Dagbladet tolker det), men det er i grunnen opp til de som skal stemme på beste bilde, dvs dere brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke forstå at det skal være så sinnsykt vanskelig å forstå. Fattet hele saken med en gang.

 

Tror kanskje folk bare spør, istedet for å lese(noe jeg også gjør avogtil :whistle: )

Det er noe med premier og ting man kan vinne, da går folk amok noe ala pubertet med dobbeldose forelskelse :D

Lenke til kommentar
- Kan man trekke tilbake innsendt bilde, dersom tiden ikke er ute og man vil legge inn et annet?
Kan ikke akkurat kalle folk geniale som stresset med å ta bilder å legge dem ut i kveld. :p

Får håpe de får lov til å bytte ut når de får tenkt seg litt om ..

Klart det, det er bildet som er lagt ut når fristen går ut som er "tellende". Forutsatt at man bare har ett bilde i tråden da, selvsagt.

 

- Dersom en person er med i alle rundene, og vinner alle rundene, er han da sikret begge premiene? Altså; hvor mange går videre fra hver runde?
alle bildene som deltar i de fire rundene er med i juryens vurdering av hvilket bilde som er best av dem alle og dermed fortjener hovedpremien.
Lenke til kommentar

Fjellheisen går ikke helt opp til linken mer enn noen uker i året, og da må du ha ski for å ta den uansett. Gondolbanen stopper LANGT nedfor linken.

Men det hjelper meg lite at du har vært her, om du ikke er her, med et kamerastativ, NÅ :p

 

Får spørre fotografen jeg jobba hos en sommerferie om han har noe å låne meg.

Lenke til kommentar
To spørsmål:

- Kan man trekke tilbake innsendt bilde, dersom tiden ikke er ute og man vil legge inn et annet?

 

Ja, selvsagt. Det er det bildet som ligger i tråden når fristen går ut som er det "tellende". Det er dog viktig at man bare har ett bilde liggende inne per runde, siden to eller flere samtidig lett kan minne om forsøk på fusk og dermed være potensiell diskvalifikasjonsgrunn.

 

- Dersom en person er med i alle rundene, og vinner alle rundene, er han da sikret begge premiene? Altså; hvor mange går videre fra hver runde?

 

Tror du har misforstått her, eller ikke lest grundig nok. Ingen går videre på noe som helst vis. Alle kan delta i alle rundene, og deltar du i alle rundene har du fire sjanser til å vinne hovedpremien. Deltar du i to av rundene, har du to sjanser, og så videre. En og samme person kan altså i teorien vinne alle fem premiene, men man trenger ikke nødvendigvis ha vunnet en rundepremie for å likevel ha sjanse til å vinne hovedpremien.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Enkelt. Dette er det jeg tror jeg forstår:

Hele konkuransen er omkring nattfoto.

 

Nå pågår den første runden av totalt 4 runder, hver på 14 dager. I løpet av disse 14 dagene skal du først ta et bilde, og så legge det ut i riktig tråd. Når du gjør det er du med i en avstemming. Den som vinner den vinner et stativ.

 

Etter at alle delrundene er avholdt setter juryen seg ned og vurderer alle bildene fra alle rundene. Det bildet de syns er best vinner hovedpremien.

 

Er det riktig?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Enkelt. Dette er det jeg tror jeg forstår:

Hele konkuransen er omkring nattfoto.

 

Nå pågår den første runden av totalt 4 runder, hver på 14 dager. I løpet av disse 14 dagene skal du først ta et bilde, og så legge det ut i riktig tråd. Når du gjør det er du med i en avstemming. Den som vinner den vinner et stativ.

 

Etter at alle delrundene er avholdt setter juryen seg ned og vurderer alle bildene fra alle rundene. Det bildet de syns er best vinner hovedpremien.

 

Er det riktig?

 

100%!

Lenke til kommentar

Premiene er nøyaktig det vi ønsket oss, så FotoVideo var greie der. Premiene har noe med konkurransens tema å gjøre, noe jeg synes er et poeng. Det er liksom liten vits i å ha lego eller dagligvarer i premie i en fotokonkurranse på et fotonettsted. Dessuten, de fleste her har en viss basisutrustning allerede, så om vi har speilreflekskamera som premie, f.eks, så er det mange som allerede har et slikt, og da gjerne i et annet system enn premien. Da blir det i alle fall premier som blir solgt. Stativ og rask 50mm er det imidlertid ikke alle som allerede har.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...