Gå til innhold

Konkurranse: Nattfoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare kommentere at jeg syntes det er litt dårlig innstilling ute og går får jeg inntrykket av.

 

Folk tar seg bryet med å arrangere konkurranser med premier verdt gode kroner, arrangerer og styrer og ordner, bruker tid som de sikkert kunne fylt med noe annet.

 

Les om igjen for eksempel eller noe sånt. Det er ikke avansert. :)

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Ja, det er vel vanlig å tro at det må til helt spesielt gode forhold for å få et bra bilde. Det var for eksempel en aha-opplevelse for meg å se hvor bra fargene ble på bilder tatt når det regnet.

 

Om det var en konkurranse om å ta best mulig bilde like ved der Zaft bor så tror jeg han ville bli bra overrasket.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne oppfordre folk til ikke å forsøke å delta med bilder hvor dato i exif ikke er innenfor konkurranseperioden. Jeg gidder ikke advare folk en for en lengre. Dersom dato i exif ikke er innenfor konkurranseperioden vil bildet ikke bli med i avstemmingen verken for runden eller hovedpremien. Skjerpings, folkens!

 

Ingen ytterligere advarsler vil bli gitt. Om det er så mange av dere som har feil datoinnstilling på kamera/PC/våttføkk, så får dere ta ansvar for å endre det selv.

Lenke til kommentar
Så jeg setter ISO 80 og så forsvinner støyen?

...as if by magic!

 

Med kompakt er det ikke så lett å vite - de er jo ganske forjævlig dårlige, noen av dem. Andre, som Panasonic LX3, kan under de rette forholdene få en speilrefleks til å se ut som en dårlig investering. Det viktige er å slå av all automatikk, bruke lavest mulig iso, og bare kjøre opp lukkertidene.

Lenke til kommentar
Hva menes egentlig med at bildene må være tatt innenfor konkurranseperioden? Dersom man skulle finne på å ta to gode bilder i runde 1, kan man delta med et av disse i runde 2, eller må bildene også tas innenfor de ulike rundene? =)

 

Torbjørn

Nei

 

Bildet må tas innen den perioden runden er. Så et bilde fra runde 1(frem til 6. feb), kan ikke brukes i runde 2,3 eller 4 :)

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...