Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan gå frem på best måte for å klage på støy fra nabo?


tpetrine

Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Tenkte jeg fortrinnsvis kunne forhøre meg her inne på forumet angående mitt kanskje litt spesielle problem.

Jeg flyttet for en liten tid tilbake inn i min nye leilighet, i et borettslag her i Bergen. Ting har fungert greit, og jeg trives godt. Problemet er at naboen min, som har soverom (nesten) vegg i vegg med mitt eget soverom, har en tendens til å bryte ut i store stønn, som et resultat av samleie så å si hver eneste kveld. Dette kan selv for en jusstudent bli veldig slitsomt til tider, da jeg har behov for å få nok søvn hver dag. Dette er jo i tillegg min egen leilighet, og jeg ønsker jo selvfølgelig ikke at det skal pågå slik fremover.

 

Spørsmålet er hvordan jeg skal gå frem for å få en slutt på dette. Fortrinnsvis var tanken å kontakte den nyinnsatte styrelederen i borettslaget, men gjør jeg dette vil naboen min naturligvis forstå at det er jeg, som har forelagt klagen. Ikke bedre vil det heller være å konfrontere naboen min personlig, da virkningene av dette gjerne vil bli problemer med fremtidlig kommunikasjon.

 

Jeg er normalt ikke en person, som har vanskeligheter med å si i fra om ting, men når det gjelder dette tilfellet så føler jeg det hensiktsmessig korrekt å rådføre meg med kompetente mennesker på forhånd.

 

 

Setter stor pris på alle svar.

 

Mod. anm.

Tittelen på denne tråden er blitt endret. Vi anser det er viktig å ha gode titler i forumet her av flere årsaker. Blant annet fordi forumet blir mer ryddig og oversiktig samtidig som det er lettere å få de svarene man er ute etter og de rette personene til å lese tråden med en god tittel.

 

Vanligvis når et emne har en dårlig tittel gir vi en advarsel i tråden for deretter å stenge tråden dersom tittelen ikke endres, men siden jeg ser at du er rimelig ny her på forumet har jeg valgt å endre tittelen for deg denne gangen.

 

Velkommen til forumet

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig at naboen din ikke vet at du hører ham. Hvis du lager en eller annen lyd på nivå med hans stønning, mens du vet at han er til stede i naborommet, blir han oppmerksom på hvor lytt det er. Forhåpentligvis blir han forlegen nok til å begynne å ha seg i stua i stedet eller ommøblere.

Lenke til kommentar

Jeg tror det verste du kan gjøre er å trekke inn en 3.part i situasjonen.

Dette er jo allerede et tema som kan være litt pinlig å snakke om for mange, jeg tror ikke det blir noe særlig for naboen at "alle" plutselig prater om at han har seg.

 

Jeg ville gått for noen heftige dunk i veggen når han brøler som verst...

Lenke til kommentar

Kan da umulig være noe stor issue det her? Bank i veggen når det pågår som verst. Jeg vet i alle fall at JEG hadde blitt satans flau og slutta med en eneste gang!

 

Skal du unngå noe kontakt i det hele tatt så kjøp deg en vifte og en timer på stikkontakten (~10kr på Ikea) ellerno som blåser i veggen om du synes det er kaldt - bare sånn at du får litt hvit støy og ikke hører naboen.

Lenke til kommentar

Siden du bor i blokk er dette noe jeg syns du må finne deg i. IKKE dunk i gulvet det fører bare til problemer for deg selv. Han har sex og det har du ingen rett til å nekte han, men å dunke i vegger eller tak er noe han kan klage på. hvis du ikke takler at det er lytt og man bor litt innpå hverandre i blokk så bør du nok kjøpe deg hus.

 

P.S valeriana forte er et naturlig legemiddel som kan brukes som sovemiddel uten bivirkninger reseptfritt er det også

Lenke til kommentar
Siden du bor i blokk er dette noe jeg syns du må finne deg i. IKKE dunk i gulvet det fører bare til problemer for deg selv. Han har sex og det har du ingen rett til å nekte han, men å dunke i vegger eller tak er noe han kan klage på. hvis du ikke takler at det er lytt og man bor litt innpå hverandre i blokk så bør du nok kjøpe deg hus.

 

P.S valeriana forte er et naturlig legemiddel som kan brukes som sovemiddel uten bivirkninger reseptfritt er det også

 

Altså, for det første skal det være stille etter 23.00. Uansett type "bråk". Hvis ikke tidligere bestemt av borettslaget.

Og ærlig talt, hadde du giddet ligge og prøve sove mens du hørte naboen stønne verre? det GÅR an å styre stemmebåndet, SÆRLIG når man bor tett innpå folk. Er vel ikke bare han som hører på som skal ta hensyn?

 

OT: Henge opp lapp og dunke i veggen blir bare teit. Når det har, som det virker, foregått i lengre tid vil han ikke skjønne noe når du plutselig dundrer i veggen.

Og trenger ikke dra inn resten av blokka, lapp i postkassa i så fall.

 

Vær mann, ta kontakt og prat med den det gjelder.

Endret av TheInfamous
Lenke til kommentar
Siden du bor i blokk er dette noe jeg syns du må finne deg i. IKKE dunk i gulvet det fører bare til problemer for deg selv. Han har sex og det har du ingen rett til å nekte han, men å dunke i vegger eller tak er noe han kan klage på. hvis du ikke takler at det er lytt og man bor litt innpå hverandre i blokk så bør du nok kjøpe deg hus.

 

P.S valeriana forte er et naturlig legemiddel som kan brukes som sovemiddel uten bivirkninger reseptfritt er det også

+1!

 

Hører det fra alle kanter i blokken min

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...