Gå til innhold

– Mobil-TV kommer i april


Anbefalte innlegg

mobil-TV begrepet er helt utvasket, og inkluderer en drøss av teknologier. Det er denne tråden er bevis på.

 

Mobil-TV finnes allerede, og i april kommer det litt mer Mobil-TV.

 

edit: Jeg har forresten Mobil-TV på min E71 i form av .torrent-program, .rar-program og videoavspiller :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det er selvsagt at det er standardene i Sør-Øst Asia som vi må se etter når vi skal velge i Europa

 

Problemet er at Europa allerede HAR valgt en standard, og den stardarden heter ikke DMB.

 

Så å si alle mobiler med støtte for mobil-tv som kommer ut i Europa vil være i henhold til europeisk standard. Det er tross alt dette som vil selge. Da sitter hele Norge med skjegget i postkassa og drukner i mobiler i alle prisklasser med DVB-H støtte fra alle produsentene, og kanskje en eller to dyre Samsung mobiler med DMB. Det spiller en veldig liten rolle hva som er populært i Asia så lenge disse mobilene aldri vil dukke opp her i Norge.

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar
Så det er selvsagt at det er standardene i Sør-Øst Asia som vi må se etter når vi skal velge i Europa

 

Problemet er at Europa allerede HAR valgt en standard, og den stardarden heter ikke DMB.

 

Så å si alle mobiler med støtte for mobil-tv som kommer ut i Europa vil være i henhold til europeisk standard. Det er tross alt dette som vil selge. Da sitter hele Norge med skjegget i postkassa og drukner i mobiler i alle prisklasser med DVB-H støtte fra alle produsentene, og kanskje en eller to dyre Samsung mobiler med DMB. Det spiller en veldig liten rolle hva som er populært i Asia så lenge disse mobilene aldri vil dukke opp her i Norge.

 

 

Skal ikke mobbe deg for å være ulært, men hvem ikke at EU valgte DVB-H! Det jeg mente var at hvis det er NOEN som har best erfaring, så er de de tre nevnte landene i SØ-Asia. Og attpåtil tror jeg neppe at alle kommer til å følge EU's valg regelrett.

 

Så langt er det vel bare Nokia og en mobil fra franske Orange(?) som støtter og er utgitt i Europa som er til salgs. Og siden jeg sikler etter telefoner fra SØ-Asia så håper jeg at de kommer i fleng!!!

 

Legg også merke til at jeg nevner norges fordel for DMB i denne sammenhengen da.

 

Secondarykid

Lenke til kommentar

Typisk pottit Norge. Her skal vi satse på en teknologi som allerede er utdatert, uønsket, og ikke i bruk i resten av Europa. Minner meg om tiden med ISDN, det ble vi også prakket på, og skulle være fremtiden. At resten av Europa gikk for nyere teknologi som ADSL, skulle vi ikke ha noe av. Telenor kjørte på med denne fantastiske ISDN teknologien og melket oss for alt det var verdt...vel, hva vant frem av ISDN og ADSL tror dere? :D

Lenke til kommentar
Skal ikke mobbe deg for å være ulært, men hvem ikke at EU valgte DVB-H! Det jeg mente var at hvis det er NOEN som har best erfaring, så er de de tre nevnte landene i SØ-Asia. Og attpåtil tror jeg neppe at alle kommer til å følge EU's valg regelrett.

Eh, hvilke land som har mest "erfaring" med mobil-tv er vel ganske uvesentlig? Vi skal velge den standarden som er best egnet for Norge og som kan nå ut til flest forbrukere. Verre er det ikke. Hvilke land som følger EU's valg er da heller ingen hemmelighet. Det står her. Jeg tror nok du undervuderer DVB-H litt. Teknologien har vært i bruk i årevis i mange land i Europa og fungerer utmerket. Her henger Norge langt etter.

 

Så langt er det vel bare Nokia og en mobil fra franske Orange(?) som støtter og er utgitt i Europa som er til salgs. Og siden jeg sikler etter telefoner fra SØ-Asia så håper jeg at de kommer i fleng!!!

Nei det er langt flere. Skjekk linken. 4 fra Nokia, 6 fra LG og 6 fra Samsung blandt annet, og jeg tror nok det skal mer til en et DMB-nett for at asiatiske produsenter skal sende telefonene sine til Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...