Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Oppfølgeren til Twelve Reasons to Die dropper 9. desember! Kool G Rap og AZ er med på henholdsvis 3 og 5 låter(!!!)

 

73135183.jpg

 

1. "The Battlefield" (feat. Kool G Rap, AZ)
2. "Love Don't Live Here No More"
3. "Here I Go Again" (feat. AZ)
4. "Loyalty" (feat. Kool G Rap, Nems)
5. "It's A Thin Line Between Love And Hate"
6. "The Dog's of War" (feat. Shawn Wigs, Kool G Rap)
7. "Emergency Procedure" (feat. Pharoahe Monch)
8. "Double Cross" (feat. AZ)
9. "Bamboo's Lament"
10. "Pieces of the Puzzle" (feat. AZ)
11. "Homicide" (feat. Nems, Shawn Wigs)
12. "Blood in the Streets" (feat. AZ)
13. "Call My Name"
14. "I Love You For All Seasons"

 

Den vinylpakka her skal jeg faen ha!

 

1415667979-h.jpg

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Nice!

Får bare håpe Bob Perry ikke er med på laget denne gangen. Herregud hvor mye styr det var med Twelve Reasons, selv fikk jeg aldri Brown Tape utgaven.

 

It has come to our attention within all of this sorting, that Bobby Perry, has not only scammed customers but Soul Temple as well by embezzling funds for product purchases and shipping fees. All funds went directly into his account instead of a company PayPal account and we are still trying to figure out where it all went.

Endret av MKej
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er nok flere her som er svorne tilhengere av Mobb Deep, men jeg har en følelse på meg at du tenker på Torbjørn - han pryder Mobb Deep som avataren sin. Likevel, The Infamous er lett ett av 90-tallets (og overall) beste plater. Passer perfekt nå på sene høstkvelder å spinne låter som Shook Ones, Survival of the Fittest og resten av mesterverkene plata har å by på.

 

Har alltid likt Mobb Deep (i hvert fall 90-tallsversjonen), men det har faktisk aldri vært min absolutte favorittgruppe, eller noe sånn. Men etter hvert som tidene og musikken forandrer seg, står midten-av-90-talls-versjonen av Mobb Deep igjen for meg som et av kroneksemplene både på noe jeg ser på som hip-hopens storhetstid og på hva hip-hop egentlig er. Braggadocious, ja visst, men basert på noe ekte, autentisk og utilsminket, fra gatene og vanlige folk som bodde der. Og der både rimstruktur og sampling/chops hadde nådd et avansert nivå som ga låter og produksjoner du nesten ikke kunne tro du hørte, så bra var det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er ikke noe personlig fan av Mobb Deep's katalog etter Murda Muzik, men The Infamous og Hell on Earth er definisjonen på ekte hip-hop.

____

 

I dag er det 10 år siden Ol' Dirty døde. Tiden flyr altfor fort. Velger selvfølgelig Brooklyn Zoo som låt, men fantatiske True Master på beaten.

 

Ol' Dirty Bastard - Brooklyn Zoo (Prod. True Master)

https://www.youtube.com/watch?v=T3re3Qf7JaE

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Ja, True Master har alltid har en spesielt plass i hjertet. Synes mange av beatsene hans er helt fantastiske. Noen av dem har det spesielle at de er ganske enkle i oppbygningen, men har bare en utrolig flott harmoni og høres dritbra ut. Brooklyn Zoo er faktisk et godt eksempel, er den ikke? Nesten tidløs kvalitet. Så jævli gritty, òg :)

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Brooklyn Zoo er et godt eksempel på en typisk True Master-beat, ja. Jævlig skittent og deilig! Både True Master og 4th Disciple får ikke nok anerkjennelse blandt hiphop-lyttere, synes jeg. Men det er en grunn til at Heavy Mental og The Last Shall Be First trolig er to av de feteste hiphop-skivene som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Absolutt. Gjennomført kvalitet. Her er en som forteller sine meninger om True Master sine produksjoner, og hvordan f.eks. Apollo Brown er inspirert av ham:

 

http://www.beattips.com/beattips/beattips-top-30-beatmakers-of-all-time-true-master.html

 

Det tror jeg kan stemme, for sounden er faktisk veldig, veldig lik. Hører på Slang Editorial nå, og det kunne nesten vært AB.

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jaggu, det har du helt rett i. Er veldig typisk hvordan Apollo Brown lager beats og tydelig er inspirert fra.

 

Nå fikk du meg til å sette på The Pillage. True Master-beaten på Milk the Cow - rett og slett perfekt.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...