Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kenn Starr kommer snart (endelig) med ny lp, Square One. Starr Status fra 2006 er et av de beste albummene jeg har, så jeg er veldig spent. Ser at mesteparten av produksjonen gjøres av Kev Brown, som jo er helt fantastisk, men er litt skeptisk, også; håper det ikke blir for ensformig. Starr Status hadde noen utrolige produksjoner av Khrysis, Oddisse, M-Phazes, Illmind m.fl.

 

Første single ute, The Movement II:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diamond District (yU, Oddisee, & Uptown XO) - First Step

https://www.youtube.com/watch?v=an98_2ygsBs

 

Diamond District kom med sin andre plate i forrige måned, 5 år siden debut plata. Solide greier, måten Oddisee mikser opp sin produksjon er virkelig fantastisk. Mello Music Group har vokst til å bli et av de feteste uavhengige plateselskapene der ute!

Endret av MKej
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ny Wu-singel fra den kommende plata. Wu-Tang over en 4th Disciple-beat, for første gang siden 1997! Slo godt fra seg over høyttalerne. Outro med klassisk kung-fu sample, det liker jeg!

 

Wu-Tang Clan - Necklace (Prod. 4th Disciple)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Liker at AZ er med på så mange spor på den kommende Ghostface-platen. Blir kanskje litt feil å si at han blir sovet på, men han fortjener helt klart å fylle flere hyller - og ører.

AZ - The Come Up



(Denne ble sist postet her i 2009, så tok meg friheten til å bringe den opp igjen.) Endret av Smål
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Har ikke hørt så altfor mye av den nye Havoc-plata, men denne låten her fikk meg med en gang til å smile fra øre til øre. Havoc og Cormega på en beat som passer flowen deres helt perfekt. Havoc står selvfølgelig bak produksjonen, som er helt herlig.

 

Havoc ft. Cormega - Fallen Soldiers

https://www.youtube.com/watch?v=UDA4SV9CaAU

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Plusser er gitt for å nevne AZ. The Come Up er utrolig chill. Flott gjensyn(-hør.) Glemmer aldri ham på Life's a Bitch. Godt å se igjen Torbjørn og Thend.

 

Husker dere Mic Geronimo? Satt på Masta I.C. her nå.

 

Ellers er Torbjørn inne på noe jeg tenker på ofte, og derfor glad jeg ikke er født for seint: nemlig å kunne ha opplevd (og opplever den dag i dag) hip-hopen fra 90-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke hørt så altfor mye av den nye Havoc-plata, men denne låten her fikk meg med en gang til å smile fra øre til øre. Havoc og Cormega på en beat som passer flowen deres helt perfekt. Havoc står selvfølgelig bak produksjonen, som er helt herlig.

 

Havoc ft. Cormega - Fallen Soldiers

:thumbup: Vil også nevne låta med Prodigy, "Uncut Raw" som en av de anbefalte fra skiva!

 

Ellers kommer nok ShadyXV til å spilles en del her framover, spesielt Introlåta, Vegas (med Royce) og Lose Yourself demo versjonen likte jeg godt.

Endret av PandaLife
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Spammer videre med en ny låt fra M.O.P. og den nye Street Certified EP'en som droppet i forrige uke. Likte viben de har på plata, så anbefaler de som liker de tidligere platene å sjekke det ut. Fin oppvarming til Premo/MOP-plata neste år. Her en en låt med DJ Premier on the cuts.

 

M.O.P. - Heistmasters (Still At It) (Prod. DJ Skizz)

https://soundcloud.com/dj-skizz/mop-heistmasters-dj-premier-mix-prod-by-dj-skizz-cuts-by-dj-premier

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Tror det blir en solid plate. De lager litt mer "voksen" hip-hop nå, så om man forventer 36 Chambers på nytt så lever man i en boble. Forever hadde jo en helt annen sound enn 36 Chambers, men Forever synes jeg er et like godt mesterverk som debutplata, nettopp fordi de vokset som rappere og RZA som produsent.

 

Så tracklisten for ABT i går, to 4th Disciple beats, én Adrian Younge, to Mathematics og resten RZA. God blanding! Gleder meg. Likte Ruckus In B Minor og Necklace, så gleder meg stort. Har ikke hørt låten linket ovenfor, sparer meg til en full gjennomlytting fra start til slutt på tirsdag. Jeg liker ikke å høre for mange låter på forhånd.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...