Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

36 Seasons kom ut i går, nok et herlig Ghostface-album. Jeg tok feil når jeg tidligere skrev det var en direkte oppfølger til Twelve Reasons to Die, ettersom den ikke kommer før i mars med Adrian Younge atter en gang bak roret. Ghostface nevnte at plata med Younge allerede er ferdig, men mannen har jo så mange prosjekter på gang at det er vanskelig å finne rom for å lansere de. Albumcoveret, medfølgende tegneserie og plottet i 36 Seasons er derimot laget av samme person og stil som Twelve Reasons to Die, så man kan jo nesten kalle det en spirituell etterfølger. Denne gangen er det derimot soulbandet The Revelations som har ansvaret for produksjonen, og som står for litt mer klassisk 70-talls soul kontra det italienske horror konseptet til Younge. Selve filmkonseptet er derimot det samme, og jeg synes produksjonen er god. Anbefaler å høre hele plata fra start til slutt i en sammenhengende gjennomlytting. Kjemien med AZ spesielt er herlig å høre på, og det får meg til å ønske en helhetlig Ghostface/AZ-collab i fremtiden.

 

Ansiktet mitt under gjennomlyttingen av fjorårets Twelve Reasons to Die. Samme ansikt under gjennomlyttingen av årets 36 Seasons.

 

vZhOROB.png

 

Ghostface Killah ft. AZ - Blood in the Streets

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Kom over denne nye låta produsert av DJ Jazzy Jeff. Friskt fra Philly's beste DJ som vanlig. Skarptromma fikk meg til å lette fra stolen.

 

Dayne Jordan - I Want It All (Prod. DJ Jazzy Jeff)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Off, denne beaten er helt vill. Fra The Pick, The Sickle and The Shovel-plata.

 

NB: Du får ikke lov til å høre denne låta uten et godt stereoanlegg eller gode hodetelefoner.

 

Gravediggaz - Unexplained (Prod. Grym Reaper)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Den samplen hørtes kjent ut. Hvor har jeg hørt den før?

 

Var ikke kjent for meg, men WhoSampled har flere treff: http://www.whosampled.com/The-New-Birth/Wild-Flower/sampled/

Hele 4 stk som samplet den i 2005. På 90-tallet hadde i alle fall produsenter litt kreativitet, ref. Grym Reaper som var den den første av to stk på 90-tallet som brukte denne samplen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Leste nylig at Kevlaar 7 fra Wisemen døde lillejulaften, også kjent som broren til Bronze Nazareth. Måtte da gå tilbake til debutplata til Wisemen, Wisemen Approaching. Mange godlåter der.

 

Wisemen - Honor's Promise (Prod. Kevlaar 7)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Plukket frem igjen dette albumet.

 

Fashawn - The Ecology / The Score (ft. Planet Asia)

 

Forhåpentligvis får vi høre hans andre plate The Ecology i løpet av 2015. Synes det han har gjort etter debutplata ikke er noe særlig, er kanskje pga den plata er så jævlig solid fra start til slutt. Nå skal The Ecology også produseres av Exile så håper begge to brings their A-game.

Sykt at det virkelig har gått 6 år siden Boy Meets World droppa, føler meg gammel..

 

Umulig å plukke en favoritt men tror ikke denne er postet i tråden før:

 

Fashawn - Father

https://www.youtube.com/watch?v=ryLrWLmPW9Q

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...