Gå til innhold

ID vs. Evolusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 mnd gammelt O3K

 

Det er en god ide å fjerne påstander som man ikke lenger står for slik at man slipper slikt.

 

 

#16: Brukerkontoen din er personlig, og skal ikke benyttes av andre. Alle bevegelser fra din konto blir regnet som om de var utført av deg selv. Pass godt på passordet ditt, slik at andre ikke får mulighet til å misbruke kontoen din. Du er personlig ansvarlig for innholdet i debattinnleggene du publiserer, og vil holde Hardware Online AS og/eller søsternettsteder skadesløs for ethvert eventuelt krav fra tredjeperson som følge av dine debattinnlegg. Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker på sine sider/søstersider, så lenge det blir angitt opphavsperson og opphavssted til innlegget. Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget.
Endret av ozi3333
Lenke til kommentar

Det går an å redigere uten å slette det som står skrevet fra før , eller skrive et nytt innlegg hvis du ikke liker å bruke redigerings knappen. Og hva har det å si om det er en måned gammelt?

 

Her er et enkelt eksempel på hvor enkelt det kan gjøres.

Jorda er flat

 

EDIT: Jeg har i senere tid innsett at det jeg skrev her ikke stemmer overens med vitenskapelig fakta

Det er fullt mulig å redigere eller skrive et nytt innlegg uten å være i nærheten av å ødelegger konteksten i en tråd.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at evolusjonsteorien ikke er bevist - bare den mest logiske forklaringen på hvordan vi har blitt til?

Evolusjonsteorien er like mye bevist som andre vitenskapelige teorier vi tar for gitt i dagliglivet:

 

http://www.notjustatheory.com/

Evolusjon, det at små forrandringer over lang tid blir store forrandringer. Og skaper nye arter. Er omtrent like mye bevist som eksistensen til f.eks PC skjermen du kikker på akkurat nå. Det er fakta. På samme måte som gravitasjon er fakta.

 

Evolusjonsteorien er teorien om naturlig utvalg. Som forklarer hvordan evolusjon fungerer. Det er en teori på lik linje med f.eks gravitasjonsteorien. Disse teoriene kan man ikke være like sikre på, men når man kaller noe for en teori i den vitenskaplige verdenen. Så har det gjennomgått utrolig mange tester. Og til slutt blitt såpass overbevisende at man kaller det for en teori. Og evolusjonsteorien er uten noe tvil, den aller, super duper beste teorien vi har på hvordan evolusjon fungerer.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Med evolusjonsteorien er det flere missing links. Ting som er vanskelig å forklare.

 

Slik er det ikke med gravitasjonsteorien.

Feil. Det er nok engang snakk om at du ikke forstår det, som, tro det eller ei, ikke er det samme som at det ikke stemmer. http://www.newscientist.com/article/mg1972....html?full=true

 

Vet dessuten ikke om han er flinkere enn meg i vitenskapsteori.

Siden du ikke engang vet hva er teori er, føler jeg det er trygt å anta at han kan mer om vitenskapsteori enn deg. En kan faktisk trygt anta at alle som har tilbrakt så mye som et semester innen høyere utdanning kan det.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Hvorfor er det irrasjonelt?

 

Med evolusjonsteorien er det flere missing links. Ting som er vanskelig å forklare.

 

Slik er det ikke med gravitasjonsteorien.

 

Vet dessuten ikke om han er flinkere enn meg i vitenskapsteori.

 

Når skal du faktisk begynne å sette deg inn i det du snakker om?

 

Evolusjonsteorien er langt, langt sterkere enn noe gravitasjonsteori. Faktisk vet vi ikke hvordan gravitasjon fungerer. Vi vet det er der, men vi er usikker på hva som forårsaker det, hva som driver det.

 

Dette gjelder ikke for evolusjon. Vi vet svært godt hva evolusjon er, hvordan det foregår, både på liten og stor skala, og eni, det er ikke mange missing links, eller ting som er vanskelig å forklare. Er du uenig, så kan du vise meg noen missing links, eller funn etc. (pass på at du finner vitenskapelige artikler, ikke nyhetsreportasjer, blogginnlegg og ting som ikke er peer-reviewed), eller forklar hva gravitasjon er, hvordan den funker.

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du at jeg ikke vet hva en teori er?

Det var ikke dette jeg sa. Jeg sa at du burde kunne litt mer om det du uttalte deg om. Ikke hva en vitenskapelig teori er, men evolusjon og evolusjonsteorien, og gravitasjon og teorien(e) om gravitasjon.

 

Hva bandt mennesker og aper sammen i evolusjonen?

Hva mener du? Snakker du om alle de forskjellige apemenneskene, eller primatene mellom den tiden da dagens aper og vi mennesker var en og samme art, og til nå? I så fall kan du ta en titt her:

 

Og her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution#Genus_Homo

 

 

(Jeg tror på evolusjonsteorien)

Jeg aksepterer evolusjonsteorien. :) (og jeg visste du trodde på/aksepterte den og, men jeg tar meg friheten til å rette feil når jeg ser dem.)

 

EDIT:

Gravitasjon funker ved hjelp av at masser tiltrekkes hverandre.

 

Det var ikke dette jeg spurte om. Jeg spurte om hvorfor masse tiltrekkes av annen masse. Hva er årsaken bak?

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Nei.

 

Isåfall er esel en hest.

Noen kaller Equidae-familien for hestefamilien, så det går jo på en måte ann å si at et esel er en hest.

 

Men nei de hestene du mest sannsynlig snakker om er en egen art fra eslene ja. På samme måte som vi er en egen art fra orangutangene, men vi er begge i apefamilien. Bare det finnes ingen art som heter "ape", slik som arten "hest". Ape er en felles betegnelse på flere arter, blandt annet menneske.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...