Gå til innhold

ID vs. Evolusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det er ikke riktig at det ikke finnes noe som heter evolusjonist.

Men for å spole tilbake til utgangspunktet: Det blir helt feil å kalle folk her inne som aksepterer evolusjonsteorien for "evolusjonist". Man kaller ikke en person som aksepterer gravitasjon som en kraft for gravitasjonister.

Lenke til kommentar

Edit: Ser at noen andre tok ozi på dette.

 

Jeg bare avkreftet løgnen hans om at kreasjonister hadde funnet på ordet.

Hvem er en løgner, sier du? Her er det jeg skrev igjen:

 

"Ordet er noe kreasjonister bruker for å feilaktig gi inntrykk av at evolusjon er ideologi snarere enn vitenskap."

 

Hvor står det noe om "funnet på"?

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Aper og mennesker kan ikke få fertilt avkom med hverandre -> Ikke samme art.

 

Esler og Hester kan ikke få fertilt avkom med hverandre -> Ikke samme art.

Hør:

 

Arten vår er i kongeriket Animalia, subtype Mammalia, artsfamilie Primater, sub-kategori menneskeaper, art homo sapiens.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Aper og mennesker kan ikke få fertilt avkom med hverandre -> Ikke samme art.

 

Esler og Hester kan ikke få fertilt avkom med hverandre -> Ikke samme art.

Hør:

 

Arten vår er i kongeriket Animalia, subtype Mammalia, artsfamilie Primater, sub-kategori menneskeaper, art homo sapiens.

 

Ja det er vår plass i verden, du har også andre indelinger vi mennersker er del av, som vertibrate og tertropd.

Viss man følger klassifiseringene helt tilbake kommer vi enkelt til klassifiaskjonen "liv" alle organismer som er under liv stammer fra samme forfeder milliarder av år tilbake, innenfor liv har du alt fra bakterier, protozoa, planter, sopp, samt dyr, som svamper(de mest primitive) til ledddyr, som insekter og krepsdyr, til vertibrates som er dyr med ryddrad, da har vi fisker amfibier, reptiler, fugler og pattedyr

Lenke til kommentar
Bare lurer: Hvorfor har menneskene likere DNA med grisen enn med apene?

 

Det har dem ikke, så enkelt er det, men da både mennesker og griser er på mange måter samme type dyr og spiser det samme, og er ca. like store gjør det at de har organer som ligner på oss.

 

Det har foresten aper også, men de fleste ville reagere kraftig på om vi gikk og avlivet ville aper for å høste organene dems.

 

Vi kan foreste bytte blod med sjimpanser viss man har samme blodtype, og vi kan bare bytte med dem og de kan bare bytte med oss

Lenke til kommentar
Bare lurer: Hvorfor har menneskene likere DNA med grisen enn med apene?

Hvor i all verden har du dette fra ??

 

Nå er menneskets nære bror (neandertalerne) blitt genomsekvensert

 

Hva trur du man vil finne der ?

Jeg tipper at har legger det et berg av genomiske bevis for en felles evolusjonær historie.

Vi mennesker i dag er ikke de eneste menneskene som har levd. Vi har vært flere arter før i tiden, men som hos alle dyr er det noen arter som dør ut. Trist for neandertalerene, men deres DNA kan gi oss masse ny kunnskap.

Endret av netroM
Lenke til kommentar
Jeg fikk høre det av en kis, og det virket sant etter et kjapt googlesøk.

 

Men kan dere finne en pålitelig kilde som avkrefter det jeg sier om at grisens DNA ligner mer på menneskets enn apenes.

 

Ville satt pris på det.

 

Din påstand, din bevisbyrde. På tide å gjøre litt selv, fremfor å kreve at andre motbeviser deg gang på gang?

 

Ville satt pris på det ;)

 

Tror ikke det minste på deg ozi, men kan godt poste det jeg fant etter et par korte søk.

Kan hjelpe deg og diskutere med "kisen". Først og fremst, krev at han kan følge opp sin påstand med tilfredsstillende bevis. Kan han det er ikke argumentet veldig imponerende.

 

http://www.guardian.co.uk/world/2002/jan/0...da.simonjeffery

Mulig "kisen" har misforstått utifra en liknende kilde.

 

http://www.bioone.org/doi/full/10.1662/000...DD%5D2.0.CO%3B2

Jeg blir imponert hvis grisen har en større prosentandel likhet.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2850369?dopt=Abstract

Eneste jeg fant på likhet var denne.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om hva han sier sålenge han ikke kan komme med noe som støtter påstanden. Det er ikke rart at det er mange likheter siden både mennesket og grisen er pattedyr som føder levende avkom, har brystvorter og ankler (trur det er det definisjonen er for den gruppen vi er i sammen).

 

 

Jeg gidder ikke å lese det, men er ganske sikker på at det kan være et svar her for deg.

http://genome.cshlp.org/content/13/5/813.full

Lenke til kommentar

Det er jo bare å lese hvor som helst at Mennesker og Sjimpanser har mellom 98 og 98.5% likt DNA som oss, og det har ikke griser.

 

Vi er anatomisk like griser ja, men ikke genetisk(ikke noe mer enn andre pattedyr)

Vi er også enda mer anatomisk like aper, men som jeg sa tidligere har det lite å si da vi ikke bare kan høste organene til aper, noe vi kan med griser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...