Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny mobil


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lenge tenkt på ny mobil, men klarer ikke bestemme meg for hvilken.

Har lyst på Iphone 3g, men er i tvil pga den høye prisen. så tenkte det var greit å råde seg me dere før jeg kjøper noe som helst.

 

Hvilke andre alternativer av en iPhone look-alike mobil kan dere anbefale meg?

Nevn gjerne hva som gjør nettopp den mobilen så god, og ta gjerne med negative sider =)

 

takker for alle svar ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter selv og vurderer Iphone 3G for øyeblikket, men synes den faller litt igjennom på følgende punkter:

 

1. Mangler MMS

2. Dårlig kamera uten blitz

3. Ingen video opptaksmuligheter

4. Svindyre Netcom abonement (låst til netcom i 1 år)

5. Veeeldig utsatt for riper og fingermerker. Ser for meg at den må pusses daglig. Spørs vel hvor lenge man gidder dette.

 

Bortsett fra det som er nevnt her, så er vel telefonen helt suveren og den klart beste telefonen ever!

 

Men den mangler litt for mye synes jeg, til at den skal koste så mye som den gjør.

 

Har også sett litt på Sony Ericsson X1, men denne har også ett litt middelmådig kamera i følge tester. Men jeg mener denne er ett mye bedre valg enn Iphone, sett i forhold til pris og hva man får.

 

Foreløpig liker jeg SE W902 best. Men heller ikke denne synes jeg imponerer veldig...

 

Er egentlig ingen telefoner på markedet nå som jeg har veldig lyst på...

 

Hadde Iphone 3G hatt de funksjonene jeg nevnte over ville jeg gitt dobbelt så mye for telefonen! Da hadde det hvert den ultimate telefonen.

 

Man har jo også Nokia N96, men denne har fått litt pepper for "plastic fantastic" og dårlig skjerm som er uskarp i forhold til andre. Dessuten er også denne svindyr.

 

Så jeg sitter som sagt igjen med en følelse av at jeg ikke gidder å kjøpe telefon riktig ennå, med håp om at den ultimate telefonen for meg snart dukker opp...

Lenke til kommentar

ja, er enig i at iPhone mangler en del ting.

men alikevel så virker den utrolig digg! stor skjerm med multi touch (eller hva det nå heter), appstore'en med utroli mange spennende programmer, og at du får en god mp3-spiller.

også ser den jo utroli lekker ut! :D

 

men om den er verdt prisen er jeg ikke sikker på.

 

har sett at man kan betale et bruddgebyr, slik at telefonen kommer på rundt 5000kr. men det er alikevel dyrt for en dødelig student som meg.

 

vanskeli valg dette her :p

 

noen som har iPhone, som kan anbefale den tross alle manglene?

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale iPhone på grunn av manglene også jeg. MMS kan du lett ordne med litt triksing.

Riper er ikke et problem. Jeg kan godt ta bilde av min 1 år gamle iPhone som ikke har en eneste ripe på skjermen. Noen overflateriper på eple-ikonet som ligner et speil.

Alle telefoner tiltrekker seg fingermerker. Dette er mer tydelig fordi du har stor overflate som brukes ofte med iPhone. Det har ikke plaget meg noe.

 

Det hele spørs på hva du liker.

 

Redigering:

Tar du mye bilder med mobil? Tar du mange video-opptak? Om svaret er ja så ville jeg valgt en annen telefon. iPhone har bare et kamera for moroskyld sånn jeg ser det.

 

Surfingen er fantastisk, mp3-spilleren er nydelig, bildegalleriet er vakkert. Det går raskt å sende meldinger med litt øvelse. Du kan få en helt utrolig mengde med tredjeparts-program og endringer som tema, ringetoner og bakgrunner.

 

Det er utrolig mange fordeler med iPhone også. Man ser kanskje samme spesifikasjonene i andre telefoner, og de er kanskje "bedre" på papiret. Men etter å ha brukt iPhone i en lang periode kan jeg si at jeg er veldig fornøyd med hvordan man gjør ting på en iPhone.

Endret av Noel Leon
Lenke til kommentar
mp3-spilleren er nydelig

Kan du bruke Koss Portapro i Iphonen din? Nei.

Iphone støtter bare spesielle kontakter. Vanlige 3,5 mm, men de må være tynne, og vinklede kontakter utgår. Pluggen er nemlig senket ned i telefonen.

 

Det er jo klart at hvis du først gidder å legge en månedslønn i en telefon, så legger du gjerne en dagslønn i nye hodetelefoner også, som faktisk støtter iphone, men dette her er jo en så klønete og lite gjennomtenkt feil at det lyser eple gjennom hele greia!

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ja, la oss håpe at Apple klarer å gjøre noe riktig til en forandring :)

Ikke at de trenger det, de selger jo bra på merkenavnet uansett. Klart - jeg sier ikke at Iphone er et direkte dårlig produkt, men i mine øyne er hele Apple-merket ganske oppskrytt, og du får nok ganske mye mer verdi for pengene ved å titte på andre produsenter.

Lenke til kommentar
mp3-spilleren er nydelig

Kan du bruke Koss Portapro i Iphonen din? Nei.

Iphone støtter bare spesielle kontakter. Vanlige 3,5 mm, men de må være tynne, og vinklede kontakter utgår. Pluggen er nemlig senket ned i telefonen.

 

Det er jo klart at hvis du først gidder å legge en månedslønn i en telefon, så legger du gjerne en dagslønn i nye hodetelefoner også, som faktisk støtter iphone, men dette her er jo en så klønete og lite gjennomtenkt feil at det lyser eple gjennom hele greia!

 

Hva er det du prater om? ALLE 3.5mm headset fungerer på iphone 3G. Sånn, nå lærte du noe nytt!

Lenke til kommentar

andre telefoner som kan nevnes er htc HD som jeg har selv litt lyst på og openmoko's telefon neo freeruner gta2.

 

neo'n har mange finesser som touch screen, gps, wifi og mye mer. dog så har den ikke kamera (mener kamera på mobilen er unevendig når jeg kan kjøpe et bedre får rundt 600,-).

 

denne telefonen har en grei oppløsning, men det eneste som dere ikke vil like med den er at den bruker linux's operativsystemer, deriblant kan du installere rundt 20 forskjellige systemer og kan programere telefonen ubegrenset siden ingen ting er låst.

 

alt dette får 499$

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...