Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Synes det var synd at de har byttet til euro (uten å endre selve tallprisen) og dermed gjort spillene dyrere hos dem, ja.

 

Men det endrer jo egentlig ingenting, jeg har alltid sammenlignet prisene på Steam med prisene på nettbutikker uansett. Og har strengt tatt bare kjøpt fra Steam når det var billigere der enn jeg kunne finne på vanlige nettbutikker. Det at de har byttet til euro betyr bare at nå er det enda sjeldnere at Steam faktisk er billigere enn andre butikker. Særlig siden jeg som oftest kun kjøper spill når de er "gamle", og de da gjerne blir solgt ganske billig i vanlige nettbutikker og butikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagt merke til dette jeg også og er veldig skuffet over steam.

 

Men, har ikke sett mange steder med så syke rabatter som steam har. Helt oppe i 90% rabatt.

 

Mirrors edge koster 14,99€/125kr, nå er det 75% rabatt og koster 3.74€/31kr.

 

GTA IV koster 29,99€/250kr, nå er det 75% og koster 7,49€/62kr.

 

Så istedet for og whine så kjøp på steam nå og klag etter på.

 

Dere har ca 14 timer og skaffe noen fine spill til en veldig billig penge.

 

Det er foresten 90& rabatt på STALKER shadow of chernobyl.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, Steam MÅ jo ha slike syke tilbud for å holde litt av interessen oppe til brukere av Steam. Og evt "tapt" fortjeneste på salg, tar dem igjen ved å selge til dyr blodsugerpris i Euro til dem som ikke har lyst å vente til neste tilbud for å kjøpe spillet man faktisk har lyst på i dag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ikke rart folk laster ned spill "ulovlig"

Du mener før det fantes Steam, så lastet ingen ned spill ulovlig?

 

selfølgelig. men hadde spill på steam f.eks koster 250 i norske kroner. så hadde nok flere valgt å kjøpe spillene fremfor å fortsette å laste ned ulovlig.

Lenke til kommentar

ikke rart folk laster ned spill "ulovlig"

Du mener før det fantes Steam, så lastet ingen ned spill ulovlig?

 

selfølgelig. men hadde spill på steam f.eks koster 250 i norske kroner. så hadde nok flere valgt å kjøpe spillene fremfor å fortsette å laste ned ulovlig.

Man kan også kjøpe spill andre steder enn på steam. Det gir absolutt ingen mening å legge skylden på steam hvis man piratkopierer.

Lenke til kommentar

ikke rart folk laster ned spill "ulovlig"

Du mener før det fantes Steam, så lastet ingen ned spill ulovlig?

 

selfølgelig. men hadde spill på steam f.eks koster 250 i norske kroner. så hadde nok flere valgt å kjøpe spillene fremfor å fortsette å laste ned ulovlig.

Man kan også kjøpe spill andre steder enn på steam. Det gir absolutt ingen mening å legge skylden på steam hvis man piratkopierer.

Jo det er det. Etter at Steam økte prisene, så sluttet jeg å handle hos dem (mer eller mindre), så ja, steam har en direkte forbindelse med piratkopiering.

Lenke til kommentar
Etter at Steam økte prisene, så sluttet jeg å handle hos dem (mer eller mindre), så ja, steam har en direkte forbindelse med piratkopiering.

 

Dumaste jeg har lest. Som du snakker skulle tro at Steam er den enaste som tilbyr digital version av spill. Det fins mangen er ute, og faktisk har flertallet lavere priser enn Steam.

 

Klarer ikke å se hvordan Steam har en dirkete forbindelse med piratkopiering.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...