Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er overrasket at Valve ikke har sagt noe som helst enda med tanke på en million mennesker faktisk gjør opprør nå på diverse forum verden rundt.

De kan ikke bare komme med uttalelser om slikt uten å ha tatt dette opp med partnere i Steam o.s.v. Dette gjøres ikke på dagen akkurat...

Lenke til kommentar

hehe ser mass effect har blitt tilgjengelig på steam nå til den latterlige lave prisen av 45 euro he he, ca en hundrelapp dyrere enn norske butikker. Hmm så kan man jo lure på om det er verdt det, hvis man skal regne transport/portoutgifter inn i prisen. Spaceworld hadde spillet på tilbud ser jeg, men det var utsolgt.

Når det gjelder spore så var hovedspillet priset helt borte i natta, mens tileggspakken ikke var så ille priset i forhold til norske butikker. begge crysis koster også en hundrelapp mer ,pluss minus, enn de norske nettbutikkene

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
Det ryktes at EA har noe med saken å gjøre. Spore og andre EA-spill skal visstnok komme til Steam, men EA har som krav at spillene ikke skal være billigere enn i deres egen EA Store

 

Spillene ble med valutaendringen og den sterke euroen mistenkelig like ja:

 

Spore

483 kr. i Steam VS 499 kr. i EAStore

 

Need For Speed: Undercover

483 kr. i Steam VS 449 kr. i EAStore

 

Crysis Warhead

286 kr. i Steam VS 299 kr. i EAStore.

 

 

Merk at hos EA sin nettbutikk så betaler man også 25% moms, trolig fordi det er norsk nettbutikk:

eastoredf3.jpg

 

Det betyr i Spores tilfelle at 100 kroner av hva man betaler går til staten, så med andre ord har man 100 kroner høyere profitt på norske gamere i Steam da sistnevnte slipper å betale moms.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Håper du ikke har mange spill på kontoen din, for om de merker det er du fucked..

 

Vel jeg vurderer mine valg.

 

1. jeg kan jo skylle på at det er en bivirkning jeg ikke var klar over (for det ER en bivirkning av sikkerheten i programmet)

 

2. jeg oppretter en konto på f.eks søstra mi, og kjøper spill som gifts til meg, blir "hennes" konto stengt er det jo bare å lage en ny.

 

 

jeg jobber med flere alternativer, for jeg har nærmere 30 spill på steam

 

 

 

edit:

en tanke slo meg nå.... hva om man tar med laptopen (som jeg har) utenlands, eller for den saks skyld låner en pc utenlands og kjøper et spill via steam.

 

pga ip'en vil man jo komme til dollar steam, og kjøpe spill i dollar... hvordan stiller de seg i forhold til dette? de kan jo ikke stenge kontoen viss jeg f.eks var i england med laptopen og ville spille noe, kjøpte det via steam der, og spillte!?!

 

 

 

 

edit2:

 

Jeg tar på ingen måte ansvar for evt problemer dere kan påstøtte med å bruke disse metodene. Dette er info på hva som skjer når man bruker disse programmene sammen, om noen velger å bruke denne info til å f.eks handle på steam i dollar er det på eget ansvar. :)

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...