Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La det inn i en annen tråd. Legger det også her. Slik at vi kan fortsette å kjøpe med US priser:

 

Testet noe som funker (gikk hele veien men trykket ikke PURCHASE knappen).

 

Åpne opp Steam store som før.

 

Åpne opp http://store.steampowered.com/?cc=us i Internet Explorer (US priser)

 

Dra URLen inn i Steam vinduet (slik at US priser kommer der).

 

Deretter er det bare til å shoppe med US priser

 

NB: Du blir nødt til å velge United States på Billing Address, samt en eller annen stat og et eller annet tlf.

 

Men man får i hvertfall kjøpt i US.

 

Mass Effect koster feks 40 euro, mens den koster 26 dollar. Snakk om prisforskjell.

 

Det finnes en tråd på STEAM angående prisendringene:

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=770231

 

MEN DENNE ER MODERERT. Fikk fjernet posten min om at tråden er under sensur. De sensurerte den fint vekk.

 

EDIT: Jommen fjernet de ikke også neste innlegg hvor jeg skrev at de sensurerte. Snakk om syk sensur.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
La det inn i en annen tråd. Legger det også her. Slik at vi kan fortsette å kjøpe med US priser:

 

Testet noe som funker (gikk hele veien men trykket ikke PURCHASE knappen).

 

Åpne opp Steam store som før.

 

Åpne opp http://store.steampowered.com/?cc=us i Internet Explorer (US priser)

 

Dra URLen inn i Steam vinduet (slik at US priser kommer der).

 

Deretter er det bare til å shoppe med US priser

 

NB: Du blir nødt til å velge United States på Billing Address, samt en eller annen stat og et eller annet tlf.

 

Men man får i hvertfall kjøpt i US.

 

Mass Effect koster feks 40 euro, mens den koster 26 dollar. Snakk om prisforskjell.

 

Det finnes en tråd på STEAM angående prisendringene:

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=770231

 

MEN DENNE ER MODERERT. Fikk fjernet posten min om at tråden er under sensur. De sensurerte den fint vekk.

 

EDIT: Jommen fjernet de ikke også neste innlegg hvor jeg skrev at de sensurerte. Snakk om syk sensur.

 

 

problemet ville startet idet du skal betale. de har en syk greie som sjekker ipen din mot butikken (er du på us store må du har us ip) er på sporet av en "løsning" eller workaround som det blir, men traff en bulk på veien jeg må komme rundt.

Lenke til kommentar

Så du har prøvd å trykke Purchase? Jeg fikk først feil når jeg hadde NORWAY som billing address, men kom videre når jeg satte den til US.

 

Kan ikke teste fullt ut før jeg har noe jeg skal kjøpe. For øyeblikket ikke noe jeg er på jakt etter.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar
Så du har prøvd å trykke Purchase? Jeg fikk først feil når jeg hadde NORWAY som billing address, men kom videre når jeg satte den til US.

 

Kan ikke teste fullt ut før jeg har noe jeg skal kjøpe. For øyeblikket ikke noe jeg er på jakt etter.

Prøvde meg med US-addresse, men ble stanset under selve betalingen. Visa og Paypal krever at addressen som kortet/konto er registrert på stemmer overens med det du skriver i Steam under bestillingen.

Lenke til kommentar

jeg hater steam mer enn no annet itrelatert på nett. Det er splitt og hersk på sitt beste. Jeg har 6 accounts elns for å kontre det.

Kan tipse med at hvis du har en nvidiapc eller ati, får du hl2dm gratis. Nice! Mange har nvidia og ati, jeg hadde en account fra før, lagde seff en ny account og aktiverte dette tilbudet.

Den kjipe tingen er at dem detecta med en gang at jeg hadde en annen account med hl2dm, som dem fjernet hl2dm fra. Nå har jeg altså hl2dm som før bare på en annen account... bla.

Men hvis du har en fresh xp install og ikke installert steam med hl2dm osv før, får du altså hl2dm gratis. sjekk google

Lenke til kommentar

Hva fa** er dette for noe tull - jeg la inn en nokså utfyllende klage på Steam forumet, hvor jeg forklarte i detalj hvorfor dette var tull, og hvilket fantastisk kukstykke dette faktisk er av Valve - 10 min etterpå var posten borte. Syns som regel det er tullete når folk trekker inn historiske sammenligninger, men her syns jeg faktisk det er på plass ... Gestapo?

Lenke til kommentar

Syns Gamer.no gjør alt for lite i denne saken. Greit nok at de hadde en liten artikkel om saken da det skjedde ("hovedartikkel" i hele én time, oi oi), men her burde de virkelig ha presset på og skrevet mye mer og skapt mer negativ omtale av Steam. All denne sensureringen og banningen og de ulovlige "tilbudene" demmes (i følge norsk lov, vel og merke). Mye å skrive om.

 

Eller er de redde for at Valve skal bli sure?

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Visst jeg lager meg ny account og sier at jeg bor i USA og handler ett spill, får jeg det i dollarkurs da ?

 

______

Kjøpte nettop The Orange box til 26,99 Euro

 

26,99 EUR = 271,06 NOK

 

Syns det var en helt grei pris jeg, hadde kostet mye mer i norske butikker ala Elkjøp, Spaceworld osv.

 

Men visst det hadde vært i dollar har det kostet 189kr. :ermm:

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Glad jeg fikk rappa til meg left4dead før det skjedde! Er det mulig :S Kommer ikke til å kjøpe hos steam sålenge prisen er høyere enn i butikk.. Kan jo likesågodt gå til spaceworld og få spill til billigere pris.

Haha! I lol'd! :D (spaceworld har alltid vert skrekkens gru når det kommer til priser) mener jeg så et pokemon spill til 700,- til gameboy eller noe sånt ^^

 

Men kommer ikke til å handle fra steam før det lønner seg igjen! hmpf!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...