Gå til innhold

– Vi visste om problemet (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg pleier å reise meg opp, gå bort til konsollen og flytte litt på den hver gang et spill eller nytt brett lastes inn.

 

Sykepleierene og stemmene i hodet mitt sa at jeg ikke burde gjøre det, men Hiroo har herved bevist at det er micosoft sin feil, og at jeg ikke er gal.

Ja det er forferdelig hva microsoft kan komme unna med, det er helt naturlig å sparke til xboksen hvis du taper eller den bruker for lang tid med å laste, gjør ikke alle det?

 

Er like naturlig som å hente hagla og skyte løs på den om du blir skutt i et spill, det dekkes ikke av reklamasjons retten, det er virkerlig skremmende hvordan de klarer å utnytte oss.

Lenke til kommentar
Og jeg pleier å reise meg opp, gå bort til konsollen og flytte litt på den hver gang et spill eller nytt brett lastes inn.

 

Sykepleierene og stemmene i hodet mitt sa at jeg ikke burde gjøre det, men Hiroo har herved bevist at det er micosoft sin feil, og at jeg ikke er gal.

Ja det er forferdelig hva microsoft kan komme unna med, det er helt naturlig å sparke til xboksen hvis du taper eller den bruker for lang tid med å laste, gjør ikke alle det?

 

Er like naturlig som å hente hagla og skyte løs på den om du blir skutt i et spill, det dekkes ikke av reklamasjons retten, det er virkerlig skremmende hvordan de klarer å utnytte oss.

 

Problemet er vel at de tidligere versjonene også lagde riper av små ting som lydbevegelser.

Lenke til kommentar

De gummi-foringene over laseren hadde kostet Microsoft 50 cent per støkk. Jeg hadde gladelig betalt de ekstra 20 kr eller hva det hadde blitt etter at alle parter har fått sitt. Min Xbox har ripet opp flere spill selv om den har stått musestille. Fifa 09 og 2 av discene på Lost odyssey får konsekvent riper når drevet spinner ned. Et nederlandsk tv-program har og dokumentert at det faktisk hender med enkelte konsoller.

 

Tenker jeg skal ta kontakt med Microsoft etter at de endelig har innrømmet mangelen.

Lenke til kommentar
Jeg har mistet PS2-slim på gulvet fra ca 40-50 cm's høyde (pga ledningen) mens jeg spilte. Både plate og konsollen overlevde fallet, men spillet hang seg opp :p

 

På skolen har vi en PS2 Slim. Den blir spilt på i nesten alle friminuttene og den faller vel i bakken ca. annenhvert friminutt. Det er vel ca. 30-40cm ned der og den virker fortsatt.

 

Hvorfor den faller så ofte?

Fordi det ofte er noen som skal gå forbi og trekker med seg ledningene = PS2 faller i bakken. Og at ledningene til PS2 kontrollene er utrolig korte, så hvis en trekker litt hardt i dem faller den i gulvet.

 

Og den lever fortsatt og den er over 1 år gammel, med over 30 fall iallefall.

Lenke til kommentar
En åpenbar feil med konsollen som burde vært rettet. CD-spillere idag har anti-shock og tåler å kaste i luften om du vil. Altfor dårlig av Microsoft.

 

Bærbare CD spillere har dette fordi de er nettopp det, bærbare. De har og batteri og er åpenbart ment å bære med seg.

 

En konsoll har derimot ikke batteri og er ment å være meget stasjonær når den er i gang.

 

Men siden dette kommer fra deg forventer jeg ikke noe mer, all anti-MS propaganda er god propaganda for sabotørene fra SDF.

Lenke til kommentar

xbox_360_031208.jpg

 

En artikkel aktuell til temaet som diskuteres.

 

Anyone who owns an Xbox 360 knows these machines can be hungry little devils. Bump, drop or otherwise jostle them while a disk is in the system and the damage that results is permanent. This has been blamed on the console’s incredibly high RPM speed of 7,500 versus the competition’s 4,000 and under.

 

While a few broken disks might be a small sacrifice to make for the power of the 360, the fact is it can be a costly problem. So costly, in fact, that a lawsuit has already worked its way through the system.

 

To cover its butt, Microsoft unveiled the Disc Replacement Plan for Xbox 360 owners. The plan basically gives anyone with a damaged Microsoft created game disk and an Xbox 360 the ability to obtain new copies of games damaged by the machines. All told, Microsoft backs 12 different titles with this plan.

 

It’s nice that Microsoft is owning up to the problem, but it’s a weak solution. With the multitude of titles out there for the console, 12 games just doesn’t cut it. We’ve personally lost at least one game to this issue and know others who have experienced a similar fate.

 

While it’s great some games can be replaced, the plan is just a little too little and a little too late. I’m all for power in my gaming, but having to walk on eggshells while a disk is in the system is sometimes too much.

 

Kilde.

Lenke til kommentar

Et par poster som irriterte meg litt på første side. (gadd ikke lese mer).

Man trenger ikke sparke til xboxen eller flytte på den i det hele tatt for at den skal ødelegge cd`ne. En kamerat av meg kjøpte xbox 360 da den var ny på markedet. og han var så uheldig og sette konsollen oppå strøm ledningen før han startet og spille, så den sto skakt, er snakk om en høydeforskjell på 0.5cm fra den ene siden til den andre. Dette var nok til at Gears of war spillet hans fikk en perfekt ring rundt hele cd`n. Expert ga han heldighvis et nytt spill uten noe som helst kostnad.

 

Min xbox 360 har aldri blitt flyttet på under bruk, jeg har heller ikke latt noen trå i nærheten av der den står på gulvet. Enda jeg har vært så forsiktig, så har den ødelagt Forza 2 cd`n min.

 

Det er rett og slett for dårlig. Min gamle ps2 har detti ned fra 20-30 cm høyde utallige ganger, på grunn av at folk har gått i ledningen fra kontrollen eller lignende.

Aldri vært noe som helst skade på cd`r eller konsoll.

 

Så ikke kom her og si at man må gå fysisk til verks for at den skal ødelegge platene. Sikker på at det er nok bare med og skrike høyt :thumbdown:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...