Gå til innhold

– Vi visste om problemet (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen unnskyldning for å være klønete eller korttenkt.

Hvis du helt plutselig bestemmer deg for å flytte på spillkonsollen mens den er i bruk eller flytter den med spill i, hvilket er advart mot både ved klistrelapp foran på spilleren samt i manualen, eller plasserer maskinen vertikalt med kabelen under, er det din egen feil hvis spillet går i stykker.

 

Alle vet egentlig at Xbox360 har store sjanser for å føkke opp disker dersom de står i maskinen mens den blir flyttet på eller får seg et støt.

Dette er heller ikke et problem som er eksklusivt for Xbox360.

Playstation 2 har samme problem.

Har fått 2 spill, samt konsoll ødelagt av 2 forskjellige, men likevel noenlunde like grunner på PS2.

 

Den første gangen var at jeg hadde konsollen stående på høykant og avslått med spilldisk inni.

Jeg skulle rydde vekk spillutstyret, og flyttet derfor på konsollen i forskjellige vinkler under flyttingen.

Da jeg skulle spille spillet etterpå, var det ødelagt pga en feit ripe som var kommet på disken.

Den andre gangen, hadde jeg også konsollen stående på høykant.

Den stod midt på gulvet, og vi var 4 stk som spilte Buzz.

I leiligheten lå det en hund ved siden av sofaen som vi satt i.

Plutselig kom det en uventet gjest, og hunden ble da oppspilt og løp mot gjesten, dro med seg buzzere og konsoll så den vippet og endte sidelengs på gulvet.

Etter det ville ikke konsollen lese noen DVD disker, men CDer fungerte helt fint.

Buzz spillet fikk seg også en heftig ripe på disken.

 

Nå kan jeg selvfølgelig sitte her og si at Sony VISSTE at det å lage en konsoll som kunne stå vertikalt kunne medføre situasjoner hvor konsollen vippes og blir ødelagt eller ødelegger spillene.

Det stemmer sikkert også, men det kunne ikke falle meg inn å anklage Sony for å lage et dårlig produkt av den grunn.

De KUNNE jo løst problemet ved å sy inn små luftputer på undersiden av konsollen.

Det hadde jo ikke vært store utgiften det heller.

 

Det er som nevnt noe som heter sunn fornuft, og uhell skjer dessverre uten at produsenten kan holdes ansvarlig.

Dersom du får ruten på bilen din knust av en innbruddstyv kan du ikke holde produsenten ansvarlig for at ikke de satte inn uknuselige ruter på bilen din, fordi de VISSTE at det egentlig er et problem de kunne løst ved å sette inn uknuselige ruter men valgte å ikke gjøre det.

 

Sånn kan man si om absolutt ALT som lages, men det er som også nevnt blitt en trend å klage på Microsoft.

 

Ser ikke helt pointet.

Jeg tror heller at grunnen til diskusjonen her er at mennesker hater å innrømme egne feil...

Lenke til kommentar
Det finnes ingen unnskyldning for å være klønete eller korttenkt.

Hvis du helt plutselig bestemmer deg for å flytte på spillkonsollen mens den er i bruk eller flytter den med spill i, hvilket er advart mot både ved klistrelapp foran på spilleren samt i manualen, eller plasserer maskinen vertikalt med kabelen under, er det din egen feil hvis spillet går i stykker.

 

Alle vet egentlig at Xbox360 har store sjanser for å føkke opp disker dersom de står i maskinen mens den blir flyttet på eller får seg et støt.

Dette er heller ikke et problem som er eksklusivt for Xbox360.

Playstation 2 har samme problem.

Har fått 2 spill, samt konsoll ødelagt av 2 forskjellige, men likevel noenlunde like grunner på PS2.

 

Den første gangen var at jeg hadde konsollen stående på høykant og avslått med spilldisk inni.

Jeg skulle rydde vekk spillutstyret, og flyttet derfor på konsollen i forskjellige vinkler under flyttingen.

Da jeg skulle spille spillet etterpå, var det ødelagt pga en feit ripe som var kommet på disken.

Den andre gangen, hadde jeg også konsollen stående på høykant.

Den stod midt på gulvet, og vi var 4 stk som spilte Buzz.

I leiligheten lå det en hund ved siden av sofaen som vi satt i.

Plutselig kom det en uventet gjest, og hunden ble da oppspilt og løp mot gjesten, dro med seg buzzere og konsoll så den vippet og endte sidelengs på gulvet.

Etter det ville ikke konsollen lese noen DVD disker, men CDer fungerte helt fint.

Buzz spillet fikk seg også en heftig ripe på disken.

 

Nå kan jeg selvfølgelig sitte her og si at Sony VISSTE at det å lage en konsoll som kunne stå vertikalt kunne medføre situasjoner hvor konsollen vippes og blir ødelagt eller ødelegger spillene.

Det stemmer sikkert også, men det kunne ikke falle meg inn å anklage Sony for å lage et dårlig produkt av den grunn.

De KUNNE jo løst problemet ved å sy inn små luftputer på undersiden av konsollen.

Det hadde jo ikke vært store utgiften det heller.

 

Det er som nevnt noe som heter sunn fornuft, og uhell skjer dessverre uten at produsenten kan holdes ansvarlig.

Dersom du får ruten på bilen din knust av en innbruddstyv kan du ikke holde produsenten ansvarlig for at ikke de satte inn uknuselige ruter på bilen din, fordi de VISSTE at det egentlig er et problem de kunne løst ved å sette inn uknuselige ruter men valgte å ikke gjøre det.

 

Sånn kan man si om absolutt ALT som lages, men det er som også nevnt blitt en trend å klage på Microsoft.

 

Ser ikke helt pointet.

Jeg tror heller at grunnen til diskusjonen her er at mennesker hater å innrømme egne feil...

 

Bra du sammenlikner en konsoll fra 2000 med en konsoll fra 2005...

 

Playstation 3 har ikke dette problemet, i tillegg har de lagt et ekstra beskyttelseslag på Blu-ray plater som gjør de nesten uripelig.

 

Sony har erfaring og lært av sine feil (hvertfall i dette tilfellet) og lar teknologien komme til gode til forbrukerne.

 

Å sette en advarsel på konsollen (Xbox360) gjør ikke maskinvaren mindre dårlig...

Endret av dweebster23
Lenke til kommentar

Kan vel falle tilbake på hvilken type drive man bruker. Den som sitter i Xbox 360 er jo lik den som sitter i en data. Altså uten alle de walkman løsningene.

Hvorvidt dette er et godt valg av Microsoft, vet jeg ikke. Men tror om de kanskje hadde brukt slot-in, kunne dette vært eliminert.

 

Men alle burde vite, at all elektriske ting, uansett størrelse, form, osv. ikke skal falle ned i gulvet. Slike ting skal man behandle pent.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Jeg flyttet den ikke med vilje da.. Var på hyttetur med 8 gutter. Xboxen ble flyttet litt da han ene skulle hente pizza og det var det fifa 2009. Og please? Når leste du sist en manual? Jeg kan i hvert fall ikke huske sist jeg leste en manual på en mobil, spillkonsoll, spill eller andre normale tekniske saker. Er klart dette er en flause av MS!

 

Skeptikeren vil nå da muligens hevde at det ikke er Microsoft sin feil at du ikke leser brukermanualen? Eller forventer du at det skal poppe opp "Please dont move your console while the disc is being read" hver gang du starter et spill.

 

Det var en gang noe som het sunn fornuft.. :whistle:

 

Dette var som sagt før jeg visste om problemet og xboxen stod "oppreist". (noe den åpenbart ikke gjør lengre. :p) Da han gikk dultet han borti og den falt til den ene siden og lente seg mot tv-bordet. Dette førte til en endring av vinkelen som cden ble lest på og som igjen førte til tidenes ripe.

 

Untitled%209.jpg

Se ytterkanten

 

Endret av eivi
Lenke til kommentar

Jeg må bare si at denne tråden avslører en av de negative sidene ved fanboyisme. Vil med en gang påpeke at selv om denne tråden handler om Xbox og MS, så gjelder dette også for Sony og Nintendo.

 

Det er det at man ikke ser noen feil ved sin egen favoritt. Her viser rettsdokumenter at MS har visst om et problem og har ikke gjort noe med det. Og hvordan takler fanboysa det? Man latterliggjør de som har opplevd dette problemet og skyver feilene over fra konsollen/selskap til forbruker. Det er mange her i tråden som har fått ødelagt spill, uten at de har løftet/ristet/flyttet på konsolllen mens drevet har gått.

 

Likevel har menge skrevet meldinger som: "Hvis de er så dum at rister på konsollen så fortjener de det". Samtidig som de ignorer alle de som fikk plate ødelagt fordi de dunket bort benken som konsollen sto på og lignende.

 

Hvis man er skikkelig fanboy, burde man heller sende en sinna epost til selskapet som lagde konsollen og si at dette ikke er bra nok. Slik det er nå er det en slags splitt og hersk situasjon. Fansen krangler seg i mellom og de store selskapene gidder ikke å gjøre noe særlig. Hvorfor skal Sony ta hensyn til at X360-fanboys klager? De kommer uansett ikke til å kjøpe en PS4 i neste runde av konsollkrigen. Og det samme for MS og Nintendo.

 

Poenget mitt er at ingen av konsollene er perfekte, men det er ikke andre brukeres feil, det er selskapenes feil.

 

edit: skrivefeil

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Det er det at man ikke ser noen feil ved sin egen favoritt. Her viser rettsdokunenter at MS har visst om et problem og har ikke gjort noe med det. Og hvordan takler fanboysa det? Man latterliggjør de som har opplevd dette problemet og skyver feilene over fra konsollen til forbruker. Det er mange her i tråden som har fått ødelagt spill, uten at de har løftet/ristet/flyttet på konsolllen mens drevet har gått.

 

Det er ingen som sier imot at Microsoft burde ha fiksa det. Poenget her er at folk må lære seg forskjellen mellom en bok og en konsoll. En konsoll skal stå på en luftig plass, helst dempet, akkurat som en forsterker eller andre verdifulle komponenter. For mye lesing av discer er et stort problem med konsoller som brukes mye, som 360. PS3 har jo knapt spill verd å spille så det har ikke noe å bety. Derfor er HD install en god option på 360, for dvd/bluray drev holder ikke i 5 år med slik bruk for alle brukere, sånn er det bare.

 

At denne artikkelen er skrevet av en Sony fanboy og sier "the bleedin obvious" gjør ikke tråden mindre dum. Såklart visste MS om det, forskjellen er at de innrømmer det.

Lenke til kommentar
Det er det at man ikke ser noen feil ved sin egen favoritt. Her viser rettsdokunenter at MS har visst om et problem og har ikke gjort noe med det. Og hvordan takler fanboysa det? Man latterliggjør de som har opplevd dette problemet og skyver feilene over fra konsollen til forbruker. Det er mange her i tråden som har fått ødelagt spill, uten at de har løftet/ristet/flyttet på konsolllen mens drevet har gått.

 

Det er ingen som sier imot at Microsoft burde ha fiksa det. Poenget her er at folk må lære seg forskjellen mellom en bok og en konsoll. En konsoll skal stå på en luftig plass, helst dempet, akkurat som en forsterker eller andre verdifulle komponenter. For mye lesing av discer er et stort problem med konsoller som brukes mye, som 360. PS3 har jo knapt spill verd å spille så det har ikke noe å bety. Derfor er HD install en god option på 360, for dvd/bluray drev holder ikke i 5 år med slik bruk for alle brukere, sånn er det bare.

 

At denne artikkelen er skrevet av en Sony fanboy og sier "the bleedin obvious" gjør ikke tråden mindre dum. Såklart visste MS om det, forskjellen er at de innrømmer det.

 

Tror neppe at artikkelen er skrevet av en sony fanboy, slik kritikk viser kun hvor du selv står, leser du grundig igjennom den så ser du at sitater og kilder kommer blandt annet fra en rettsak der MS selv svarer på spørsmålene og bekrefter problemet.

 

Litt morsomt at en gummipakkning til 1-5Kr ble for kostbart inni en konsoll som koster et par tusen lapper (tenker på hd løsninger). Heldigvis så er problemet korrigert pr dags dato.

 

Kan jo selv påpeke at selv om jeg faktisk har hatt g flere jalla billige DVD spillere så har jeg aldri opplevd selv at små vibrasjoner eller dunk har greid å forårsake en eneste ripe I filmene jeg har sett på.

 

Derimot så kjenner jeg flere xbox 360 entusiaster som har fått ripet opp spillene sine selv om de ikke rørte nevneverdig på konsollen under bruk annet enn et og annet gledesutbrudd som kanskje forplantet vibrasjoner til den. Om det var meningen at man skulle sitte musestille og helst ikke bevege på seg mens man spilte Xbox 360 så ser det nå ikke ut til å ha fungert.

 

Men er det egentlig så stort problem at MS ga ut et elendig produkt til å begynne med? De har da i alle fall tatt steg til å ordne opp i noen av problemene og sluttbrukeren har fått et langt bedre produkt nå enn før.

 

Jasper er vel den siste versjonen som er ute som kan vise til lavere strømforbruk og langt mindre støy?

Lenke til kommentar
Det er det at man ikke ser noen feil ved sin egen favoritt. Her viser rettsdokunenter at MS har visst om et problem og har ikke gjort noe med det. Og hvordan takler fanboysa det? Man latterliggjør de som har opplevd dette problemet og skyver feilene over fra konsollen til forbruker. Det er mange her i tråden som har fått ødelagt spill, uten at de har løftet/ristet/flyttet på konsolllen mens drevet har gått.

 

Det er ingen som sier imot at Microsoft burde ha fiksa det. Poenget her er at folk må lære seg forskjellen mellom en bok og en konsoll. En konsoll skal stå på en luftig plass, helst dempet, akkurat som en forsterker eller andre verdifulle komponenter. For mye lesing av discer er et stort problem med konsoller som brukes mye, som 360. PS3 har jo knapt spill verd å spille så det har ikke noe å bety. Derfor er HD install en god option på 360, for dvd/bluray drev holder ikke i 5 år med slik bruk for alle brukere, sånn er det bare.

 

At denne artikkelen er skrevet av en Sony fanboy og sier "the bleedin obvious" gjør ikke tråden mindre dum. Såklart visste MS om det, forskjellen er at de innrømmer det.

 

I rest my case.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at man ikke kan spille i strekk? Har spilt opptil 12-14 timer i strekk, hvor dette har godt bra.

 

Birger :)

 

He he selvfølgelig kan man spille lenge i strekk, og det alikevel går bra! Men de første Xbox360`ne har signifikant økt risiko for å dø av overoppheting.

 

Så derfor anbefaler jeg brorn min å ikke spille for lenge.

 

Det er en risiko i alt man gjør i livet, såkalt bakgrunnsrisiko (krasje med bil, styrte med fly etc.) Men de risikoene er veldig lav. Å få RROD med xbox360 derimot... ;)

Endret av dweebster23
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen andre som bruker slike umd discer som psp har? Ikke nødvendigvis diskene men plastiken rundt? Det vil hindre at spillet ripes opp sånn ellers. Slipper fingeravtrykk også. Noen som vet hvordan denne leseren til psp funker? Leser den på avstand eller er den i kontakt den åpningen hvor det ikke er plastikk? Hvorfor videreutvikles ikke den ideen til og bli uripelige plater.

 

Har btw aldri hatt noen problem med overoppheting eller riping av spill ved gåing forbi. Men gåing kan lett forvekslet med tramping (gåing på hæller/tung gåing).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...