Gå til innhold

Xbox vs. PS3, hvordan kan jeg klare å velge?


kalli

Anbefalte innlegg

Noen som kan liste opp positive og negative ting, eller vet om et nett sted det er no sånt, med PS3 og Xbox360, så jeg kan veie opp fordeler og ulemper?

 

Spurte om dette i en annen tråd i "sony" delen også, men fikk da beskjed om å spørre i "Felles" for å få litt mer nøyansert info...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, hurra! Jeg velger en Fiat 500 istede for Bmw M3 fordi jeg trenger en bil som trekker på bakhjula og har nok med krefter. Herregud, skjønner ikke at du kan holde på slikt uten å bli utestengt. Jeg skreiv flere mnd tilbake at du var en ny bruker som kommer til å trolle. Tok jeg feil? Nope.

 

At du kan poste det der og beskylde andre for å trolle er nesten imponerende.

Lenke til kommentar
360 har flest spill tilgjengelig og flest eksklusive titler. I tillegg er grafikkprosessoren i 360en betydelig kraftigere enn PS3 så om du skal ha en ren spillmaskin er 360en et soleklart førstevalg. Med BluRay så er nok PS3 en bedre multimediamaskin men så koster den også det dobbelte.

Hvorfor nevner du ikke at prosessoren er kraftigere på PS3?

Lenke til kommentar

Min mening kort sagt:

 

Hvis du tror du skal kjøpe en blu-ray-spiller i løpet av de neste årene, kjøp PS3.

Hvis du har veldig lyst til å spille MGS4, LBP, Motorstorm-spillene, Resistance-spillene, Valkyria Chronicles, Uncharted eller Ratchet & Clank-spillene kjøper du PS3.

 

Hvis ikke kjøper du Xbox 360.

 

EDIT: Glemte å si at du også bør tenke på hva vennene dine har, med tanke på at du da sannsynligvis kan spille noen spill gratis og spesielt spille online med dem.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Kjøp den du har lyst på.. (iforhold til økonomien selvsagt)

Jeg syns xbox 360 bråker som et helvette iforhold til ps3, derfor tok jeg ps3. Syns konsoll valg er en veldig subjektiv sak, og det er ganske håpløst og spørre om hvilken man skal kjøpe på et forum der minst 80% av innleggene er fanboy innlegg i større eller mindre grad, sånn som dette innlegget.

 

Men hvis du ikke ser på bråk som et problem, ikke vil ha blueray og heller ikke at du må betale for xbox live (400-500kr pr år tror jeg) på xbox 360 så kan du gå etter hvilke konsoller som har de exclusivene du vil ha.. Hvis du ikke vet hva exclusive er er det altså spill som konsollen har enerett på og ikke andre kan gi ut til sine konsoller..

Foreks hvis xbox360 har en exclusive så kan ikke ps3 gi ut det spillet xbox360 har exclusive på.

 

Lykke til..

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar

Valgte selv PS3 og er happy med det valget ettersom jeg fikk spille MGS4 noe mer episk skal jeg lete lenge etter.

 

Men som mange sier utenom visse personer. Konsollene er gode på noe og dårlige på annet de er vel ganske like så det kommer ikke ann på tall eller hvordan hardware eller hvor mange eksklusive spill en konsoll har hjelper ikke å si at Xbox360 er best grafisk når du heller vil sette deg ned med Sackboy og Solid Snake. Eller at PS3 har blu-ray når du vil spille master chief i Halo3.

 

Vis vennene dine har en konsoll hør litt med dem, vis de er nerder i Cod4 og du liker det spillet kjøper du samme konsoll som dem. Kan gi masse eksempler, men tror du ser poenget.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

PS3 er jo dyr men du får jo blu-ray spiller som du kanskje vil trenge senere. Ellers så ser jo 2009 ut til å bli et knallbra PS3 år med spill som utviklerene virkelig bruker PS3ens kraft. Vi har sett det i for eksempel Metal Gear Solid 4, og vi vil se det i spill som God of War 3 eller Killzone 2 :) Men hvis du sliter med penger så kan du jo kjøpe deg Xbox360 som har er større utvalg av spill per i dag.

Lenke til kommentar

Hva vil du helst ha av:

 

PS3:

 

 

GT5

MGS4

Ico 3

LittleBigPlanet

Afrika

Aquanauts Holiday

Final Fantasy XIII VS

Uncharted

Uncarted 2

Ratchet & Clank Tools of Destruction og QFB

Jak & Daxter: The Lost Frontier

DC Universe(PC)

Wipeout HD

Socom Confrontation

MAG

God of War III

Yakuza 3

Heavy Rain

Killzone 2

Resistance Fall of Man

Resistance 2

Twisted Metal PS3

Motorstorm

Motorstorm 2 Pacific Rift

L.A Noire

PS3 Exclusive Rockstar game

Folklore

InFamous

White Knight Chronicles

Valkyria Chronicles

Warhawk

Wardevil

Blazblue

Syphon Filter

The Agency

Quantum Theory

 

35(34)

 

 

eller

 

Xbox 360:

 

 

Halo 3

Halo 3:ODST

Forza Motorsport 2 & 3

1XR

Infinite Undiscovery

Star Ocean: The Last Hope

Tales of Vesperia

Prey 2(PC)

Fable 2(PC)

Splinter Cell: Conviction(PC)

Mass Effect(PC)

Age of Conan(PC)

Left 4 Dead(PC)

Alan Wake(PC)

Gears of War(PC)

Gears of War 2

Viva Pinata

Viva Piñata 2: Trouble in Paradise

Lost Odyssey

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

Crackdown

Dead or Alive

Too Human

Halo Wars

 

24(16)

 

 

Selv kjøpte jeg en PS3, jeg har aldri brukt den til annet enn spill og likevel vil jeg rangere den som den beste SPILLkonsollen. Har en Wii stående ved siden av og har vel spilt ca. 50 timer med Xbox 360. Har du bra gaming-pc er det ikke mange must haves til Xbox 360. Er du into FPS og JRPG derimot ser Xbox kanskje ut som den konsollen med best spill.

Lenke til kommentar

Har begge deler og bruker PS3-en suverent mest. Grunnene er nok i prioritert rekkefølge støysvakhet, blu-ray/dvd, gratis online og bedre d-pad. Ellers er maskinene jevnbyrdige nok. Hva vennene dine har og hvilke spill du har lyst på er nok de to viktigste tingene å tenke på. Drit i tørre tall.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...