Jump to content
Sign in to follow this  
Steinar h

Kommentar: Hjelp, jeg elsker Microsoft (X360)

Recommended Posts

Nei, MS satset alt på å få konsollen raskest mulig ut på markedet for å slå Sony. Noe de gjorde lurt i siden Sony allerede ville ha ledet ganske så mye om MS ikke hadde ofret kundene sine.

 

Kilde

 

Det tror jeg du har helt rett i - det var viktig å være først ute, og det kan godt være MS tok noen snarveier for å få det til. Men de hadde aldri hatt den posisjonen de har på konsollmarkedet i dag, hvis ikke kundene hadde syntes produktet tross alt var godt.

 

Når det gjelder å overselge og lure forbrukere: Hva med alle løftene til Sony om at PS3 skulle være noe helt annet, og mye kraftigere enn alt annet? Så langt jeg har sett har PS3 omtrent ALDRI vunnet komparative tester på ytelsen i kryssplattformspill, til tross for så mange fagre løfter og en konsoll som det ble brukt mye mer tid på å utvikle. Nå har den heller ikke vært feilfri, heller. Hver firmware-oppdatering har bydd på problemer og bugs.

 

Og er det noen som husker Disk Read Error på PS2, som særlig rammet de tidligste versjonene av PS2? Rimelig mange har opplevd den, men jeg vet ikke om Sony var like flinke til å legge seg på rygg som MS har vært.

 

Poenget mitt er: Ingen er helgener her. Alle vil tjene penger. Alle kjemper om markedsposisjoner. Hvorfor skulle de ellers eksistere? Men man må rydde opp etter seg når man har driti seg ut. Og det opplever jeg at MS har gjort. Ellers ville de aldri hatt den posisjonen de har i gamer-segmentet i dag. Folk er ikke dumme.

Share this post


Link to post
(...)

Og det er mye lenger enn 3-4 dager siden, men skal se om ikke jeg kan lage en freelance-artikkel om hvor mye jeg elsker Microsoft, dersom dem klarer å reparere feilen som vi Windows-brukere har måttet strevd med i bare 13 år nå (Teller ikke med Win 3.11 da jeg ikke husker om de hadde feilen der). :)

 

Ser ikke ut til at Vista har det helt godt heller: ze link

Edited by ttt

Share this post


Link to post
Nei, MS satset alt på å få konsollen raskest mulig ut på markedet for å slå Sony. Noe de gjorde lurt i siden Sony allerede ville ha ledet ganske så mye om MS ikke hadde ofret kundene sine.

 

Kilde

 

Det tror jeg du har helt rett i - det var viktig å være først ute, og det kan godt være MS tok noen snarveier for å få det til. Men de hadde aldri hatt den posisjonen de har på konsollmarkedet i dag, hvis ikke kundene hadde syntes produktet tross alt var godt.

 

Når det gjelder å overselge og lure forbrukere: Hva med alle løftene til Sony om at PS3 skulle være noe helt annet, og mye kraftigere enn alt annet? Så langt jeg har sett har PS3 omtrent ALDRI vunnet komparative tester på ytelsen i kryssplattformspill, til tross for så mange fagre løfter og en konsoll som det ble brukt mye mer tid på å utvikle. Nå har den heller ikke vært feilfri, heller. Hver firmware-oppdatering har bydd på problemer og bugs.

 

Og er det noen som husker Disk Read Error på PS2, som særlig rammet de tidligste versjonene av PS2? Rimelig mange har opplevd den, men jeg vet ikke om Sony var like flinke til å legge seg på rygg som MS har vært.

 

Poenget mitt er: Ingen er helgener her. Alle vil tjene penger. Alle kjemper om markedsposisjoner. Hvorfor skulle de ellers eksistere? Men man må rydde opp etter seg når man har driti seg ut. Og det opplever jeg at MS har gjort. Ellers ville de aldri hatt den posisjonen de har i gamer-segmentet i dag. Folk er ikke dumme.

 

Nei, men så har ikke jeg laget en skryteartikel om Ps3 her på gamer heller.

Og absolutt alt du sa om sony her, kan du si om MS. Buggete firmware oppdateringer, løfter om next gen power osv osv. Men det du sier er altså at det var greit at MS kastet xbox 360 ut på markedet, selv om at de viste at kunder kom til å få spillene oppskrapet eller at 30 % av konsollene ville dø før året var omme. Sony har kanskje skryt på seg i all PR manbojambaen men de har ikke lansert ett produkt med kjente alvorlige feiler. Kanskje det gjorde at maskinen kostet noe mer, men det er det vel verdt? Og tror du ikke at xbox 360 hadde solgt bedre om ikke RROD problemet var x antall ganger i avisene, søksmål i usa osv osv. Så igjen spør jeg? Hvorfor lage en artikkel som skryter av kunderservicen til MS. Jada, de gjorde det bra når du fikk maskinen ødelagt, men burde de heller ikke ha forsøkt å lage ett produkt som holder heller? Slik at man slipper å være uten produktet man har betalt penger for? Har du Wii eller Ps3? Har de vært ødelagt? Ikke? Skriv artikkel om det da, for det er bedre fortjent enn at du fikk xbox 360'en reparert. Og jeg håper du ser hvor "dårlig" den artikkelen din var, og det er det ikke bare jeg som mener. Denne tråden er full av brukere som mener det samme.

Share this post


Link to post
Har du Wii eller Ps3? Har de vært ødelagt? Ikke? Skriv artikkel om det da, for det er bedre fortjent enn at du fikk xbox 360'en reparert.

 

Husk at det er ikke en artikkel, men en kommentar/blogpost. Men uansett har du kommet med den essensielt samme posten fem, seks ganger nå. Sikker på at de fleste har fått med seg hva du mener om kommentaren min. Jeg har i hvert fall fått det ;)

 

Du får følge med og se om det kommer en skryteartikkel om at PS3 og Wii-konsoller funker feilfritt. Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere dette videre, siden du kun resirkulerer den samme argumentasjonen gang på gang ;)

 

Vennlig hilsen,

Steinar

Share this post


Link to post
Nei, MS satset alt på å få konsollen raskest mulig ut på markedet for å slå Sony. Noe de gjorde lurt i siden Sony allerede ville ha ledet ganske så mye om MS ikke hadde ofret kundene sine.

 

Kilde

 

Det tror jeg du har helt rett i - det var viktig å være først ute, og det kan godt være MS tok noen snarveier for å få det til. Men de hadde aldri hatt den posisjonen de har på konsollmarkedet i dag, hvis ikke kundene hadde syntes produktet tross alt var godt.

 

Når det gjelder å overselge og lure forbrukere: Hva med alle løftene til Sony om at PS3 skulle være noe helt annet, og mye kraftigere enn alt annet? Så langt jeg har sett har PS3 omtrent ALDRI vunnet komparative tester på ytelsen i kryssplattformspill, til tross for så mange fagre løfter og en konsoll som det ble brukt mye mer tid på å utvikle. Nå har den heller ikke vært feilfri, heller. Hver firmware-oppdatering har bydd på problemer og bugs.

 

MS sitt kvalitetsnivå på x360 har vært hårreisende dårlig, ting tyder på at en tredjedel av konsollene hadde problemer fra første genrasjon, noe som er ekstremt dårlig. At MS lar en bytte problemfritt synes jeg ikeke r noen grunn til å "elske" MS. MS har noen fordelaktige ting de gjør på lavnivå, men designmessig og overordnet forretningsmesig tar de mange avgjørelser som er dårlig for brukeren.

 

Iogmed at dette har blitt en tråd om Sony også, så får jeg vel kaste meg på, og nevne at sony ikke akkurat er særlig elskverdig de heller, som du nevner så juger de så det renner angående konsollene de leverer sin ytelse, før PS3 kom nevnte jeg at jeg tok sonys påstander om PS3 med en stor klype salt pga tilsvarende ekstreme og feilaktige påstander før PS1 og PS2 kom. Sony juger rett og slett, og før har de vært alt for gald i properitære produkter.

 

Nå er ikke nintendo noe bedre heller, de driter også i kundene om de tror de drar inn penger. Det har de jo vist når de har vært i førersete før.

 

Ingen av konsolllevrandørerene fortjerner noe elsk i mine øyne, deres måte å tjene penger på har vist seg ved flere anledninger å gå på tvers av konsumentenes interesser.

 

AtW

Share this post


Link to post
...og kysset rompehullet mitt for å si «sorry, kan du tilgi oss?».

Interessant artikkel, men prøv å unngå slike smakløse formuleringer. De fleste som leser sidene i HW-nettverket er ikke prepubertale, og synes derfor ikke tiss og bæsj-humor er morsomt lenger.

Share this post


Link to post
Microsoft gir ut Visual Studio til studenter, dette er jo naturligvis bare utspekulert sleiphet for å få studenter til å lære seg .Net-programmering, som selvfølgelig ikke er "ekte" programmering, siden Microsoft står bak.

Kan du definere "ekte" programmering? Er det fordi man bruker en kompilator, og ikke kompilerer programmet selv? I så fall finnes det mange åpen kildekode-kompilatorer som også er gode. Hvis man skriver et program i C#, C++, Java eller hva det måtte være, er det da MS som står bak fordi de gir bort Visual Studio til studenter?

 

Det var ironi :) Jeg er svært glad i Visual Studio og er svært takknemmelig for at jeg fikk det fra Microsoft. Bare blir irritert når andre brukere skal finne baktanker og konspirasjoner for alt de gjør

 

Så du ser ikke hensikten med å lære studenter å bruke MS-programmer i studietiden for så å kjøpe det når de kommer ut i bedriftene? Jo flere studenter som bruker MS i studiene, jo flere er det som kommer til å bruke det i jobbsammenheng. Men da er det ikke gratis lenger, da koster det tusenvis av kroner i året for f.eks. et lite spillselskap som sliter med dårlig økonomi fra før av, men programmererne kan ikke å bruke noe annet..

 

Tviler sterkt på at programmerere flest ikke kan bruke OpenOffice om det så måtte være. Naturligvis vil det jo ikke skade Microsoft at unge studenter benytter seg av det i studietiden, men på den andre siden skader det ikke studentene heller, tvert imot. Inntil andre alternativer blir bedre enn MS Office ser jeg ingen grunn til å skjerme noen mot det best produktet i sin klasse, slik som du sikter til.

Share this post


Link to post

Det jeg har å klage på er hvor vanskelig det var å finne ut hvordan man sier opp live abonnementet sitt. JEg fant til slutt ut at man måtte ringe kundeservice. Det er litt sleipt. Å si opp burde være like lett som å registrere seg.

Share this post


Link to post
Nei, MS satset alt på å få konsollen raskest mulig ut på markedet for å slå Sony. Noe de gjorde lurt i siden Sony allerede ville ha ledet ganske så mye om MS ikke hadde ofret kundene sine.

 

Kilde

 

Når det gjelder å overselge og lure forbrukere: Hva med alle løftene til Sony om at PS3 skulle være noe helt annet, og mye kraftigere enn alt annet? Så langt jeg har sett har PS3 omtrent ALDRI vunnet komparative tester på ytelsen i kryssplattformspill, til tross for så mange fagre løfter og en konsoll som det ble brukt mye mer tid på å utvikle. Nå har den heller ikke vært feilfri, heller. Hver firmware-oppdatering har bydd på problemer og bugs.

 

Og er det noen som husker Disk Read Error på PS2, som særlig rammet de tidligste versjonene av PS2? Rimelig mange har opplevd den, men jeg vet ikke om Sony var like flinke til å legge seg på rygg som MS har vært.

 

Poenget mitt er: Ingen er helgener her. Alle vil tjene penger. Alle kjemper om markedsposisjoner. Hvorfor skulle de ellers eksistere? Men man må rydde opp etter seg når man har driti seg ut. Og det opplever jeg at MS har gjort. Ellers ville de aldri hatt den posisjonen de har i gamer-segmentet i dag. Folk er ikke dumme.

 

1. Å sammenligne Disc Read Error med RRoD blir latterlig.

 

2. Kryssplatformspill, har bedre lydvalgsmulighter på så å si samtlige PS3-versjoner.

PS3 er bedre på masse, og alle kryssplattform-spill er gratis å spille online etter du har kjøpt dem også, noe Microsoft sa at Sony aldri ville kunne klare, medmindre de tok minst 1000$ for konsollen.

 

Ingen andre plattformer har filmgrafikk f.eks som på Heavenly Sword, Uncharted eller Metal Gear Solid 4.

Er sikker på at både PC- og 360-kunder også ville hatt slike spill og det er marked for det. Men ingen spill er tilgjengelig.

Hovedsaklig fordi at spillutgiverene må betale mer penger for å benytte seg av så masse plass.

 

PS3 ER veldig kraftig, beviset er klokkeklart - Stanfords folding@home er blitt verdens raskeste nettverk.

GPU'en i 360 hadde kunnet gjøre en like god jobb som Cell sine SPU'er, og klienten for ATI-kort er klar, men 360 tåler ikke workloaden.

Går ihvertfall utifra at det er grunnen til at Microsoft ikke ville være med, og ikke at de bare er onde. De har blitt spurt.

 

Så Sony har allerede infridd en god del, selv om de har til gode å bevise at de er best i alt - bare masse, etter min mening. :)

 

Forskjellen på multiplattform-spill idag er liten, ønsker mest at de blir flinkere til å benytte seg av tilgjengeligheten av funksjoner i de respektive SDK, som å recorde å publishe i Youtube, eller screenshot-funksjoner, o.l.

 

Spill som LBP/Pixeljunk/Wipeout osv. har dette.

Kunne godt tenke meg å ha dette på flere spill - også multiplattformspill. :)

Veldig greit tool, hvis du sitter fast på spill, eller vil vise noe tøft til venner.

 

3. Uansett, kjekt at du er fornøyd med Microsoft.

Men jeg håper at Gamer.no, tar ansvar og ikke lar deg skrive saker som omhandler Microsoft-produkter.

 

Overlat dette til noen skribenter som ikke er forelsket, og er i stand til å se både positive og negative sider ved en sak, og gi oss leserene ett mest mulig nøytralt bilde.

La heller Steinar H skrive om Sony/Nintendo produkter heretter, som han kanskje har ett nøytralt innblikk i. :)

Edited by KongRudi

Share this post


Link to post

Her er litt relevant info i debatten om Xbox 360, og hvorvidt den ble sluppet for tidlig eller ikke. En artikkel fra Slashdot viser (gjennom nylig frigitte rettsdokumenter) at Microsoft visste om problemet som forårsaket at DVD-plater ble ripet opp inni konsollen før konsollen ble lansert...

Share this post


Link to post
Ingen andre plattformer har filmgrafikk f.eks som på Heavenly Sword, Uncharted eller Metal Gear Solid 4.

Er sikker på at både PC- og 360-kunder også ville hatt slike spill og det er marked for det. Men ingen spill er tilgjengelig.

 

Filmgrafikk? Om de spillene viser filmgrafikk så er Hollywood virkelig ute å kjører for ikke vondt ment men de er like fotorealistisk som en Rembrand. At det ser pent ut skal jeg ikke fornekte på, men å kalle det fotorealistisk er å dra det drøyt langt. Alle spill i dag lider av 2 faktorer som gjør at de skiller seg ut som klart spill.

 

1. Brunt er realistisk. Alle spillene ser ut til å tro at brunt er realistisk. Det er så mange bruntoner at det er som å stirre på den største klatten kukake Dagros har overhode klart å produsere. Og er det ikke brunt så er det grått, svart eller en miks av brunt/grått/svart. En skjelden gang ser du en klatt blått men det er så skjelden at det t.o.m er blitt achivement av det (Find the illusive blue tone hidden in the entire game).

 

2. Life in plastic, it's fantastic. Modellene har en glatt finish gloss, alle av dem, som fremstiller dem som pyntedukker fra kjøpesenteret. De ser så totalt urealistiske ut som det lar seg gjøre. T.o.m Beowulf klarer å få mye mer dybde i modellene sine.

 

Ja Sony har levert teknisk, er ikke tvil på det, de har laget en god konsoll. Men de har totalt glemt røttene sine og feilet totalt på å levere spill til enheten sin som vekker interessen. Istede kjører de på oppgulp noe man konstant får slengt i trynet når man spør etter spill verd å spille på PS3 (Resistance 2, Motorstorm 2, Killzone 2, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, God of War 3). Man får et par slike som Heavenly sword og LittleBigPlanet men det er alt for få. Joda jeg er klar over at MS og kjører mye på oppgulp så de er ikke unnskyldt der, men fremstill ikke PS3 for noe som den ikke er.

 

Hva er vitsen med svart pianolakk og fansy hardware når den bare står der?

 

Forøvrig synes jeg folk overreagerer mot Steinar H her, han har skrevet en kommentar om en historie som han synes er interesang, at andre ikke synes det er interesangt får så være en annen sak. Om vi skulle arrestere envær VG journalist som har skrevet uinteresange artikler hadde hele hurven av VG journalister sittet bak lås og slå.

 

Om man finner artikkelen til Steinar H kjedelig eller ikke passende sender man vel heller en liten epistel til redaksjonen i stede og lar dem se på saken.

 

Nå tviler jeg på at Steinar H snek seg inn på Gamer.no serveren og postet noe han ikke hadde lov til, om man tror det kjenner man vel veldig lite til hvordan journalistikk fungerer.

Share this post


Link to post

haha..

 

Nesten to sider med tekst om klaging på at jeg påstår filmgrafikken er fotorealistisk, som jeg slettes ikke sa!!

 

Skal lese meldingen din og svare mere utdypt om jeg finner noe annet intressant..

Share this post


Link to post
Ja Sony har levert teknisk, er ikke tvil på det, de har laget en god konsoll. Men de har totalt glemt røttene sine og feilet totalt på å levere spill til enheten sin som vekker interessen. Istede kjører de på oppgulp noe man konstant får slengt i trynet når man spør etter spill verd å spille på PS3 (Resistance 2, Motorstorm 2, Killzone 2, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, God of War 3). Man får et par slike som Heavenly sword og LittleBigPlanet men det er alt for få. Joda jeg er klar over at MS og kjører mye på oppgulp så de er ikke unnskyldt der, men fremstill ikke PS3 for noe som den ikke er.

 

Går utifra at du mener det er for masse franchiser på PS3 når du sier oppgulp. :)

 

Du må huske på at både Resistance og Motorstorm var helt nye franchiser som startet livet sitt på PS3.

 

Første året var det masse klaging på at dem startet for mange nye spill, istedenfor og ikke gi oss nok spill vi allerede likte.

Spessielt ble det masse rama-skrik når Warhawk skulle plutselig ikke ligne den 13 år gamle originalen overhodet. :-/

 

 

 

Kort oppsumering av ting jeg kommer på..

 

Orginale titler:

Resistance, Motorstorm, Lair, Heavenly Sword, Folklore, Uncharted, Little Big Planet, Afrika & Undervannsfotograf-spillet (Rettigheter solgt til National Geographic).

 

Orginale som kommer: Infamous, Heavy Rain, White Knight Chronicles, The Agency, Free Realms, MAG

 

Oppgulp:

Untold Legends (Rettigheter solgt til EA), Genji, Formula One, Warhawk, Hot Shots Golf 5, Resistance 2, Motorstorm 2, Singstar 1-3+Abba, Siren, Ratchet & Clank, Socom, Wipeout, Gran Turismo, Buzz, MLB: The Show, NBA 09 Live,

 

Oppgulp som kommer snart:

Killzone 2, God of War 3, Uncharted 2, enda mere Ratchet.

 

 

 

Sony har altså lagd/finansiert 9 nye orginale IP'er som jeg kommer på i farten, og 19 spill i etablerte franchiser til PS3, frem til idag.

 

Det vil jeg påstå er utrolig bra på 2 korte år, når du tenker på at dem også lager spill til PSP, og PS2.

 

Da tok jeg bare de jeg husket, og ignorerte de minste PSN-spillene som Lemmings, Pain, High Stakes at Vegas, osv.

 

Om man finner artikkelen til Steinar H kjedelig eller ikke passende sender man vel heller en liten epistel til redaksjonen i stede og lar dem se på saken.

 

Nå tviler jeg på at Steinar H snek seg inn på Gamer.no serveren og postet noe han ikke hadde lov til, om man tror det kjenner man vel veldig lite til hvordan journalistikk fungerer.

 

Ja, flott det, om det bare er slike artikler han skriver.. :)

Bare bekymret dersom fanboys skal begynne med produktanmeldelser her.

Edited by KongRudi

Share this post


Link to post

Ja det er fryktelig mye malplassert brunt og grått på PS3... unnskyld meg.. hvilke spill har du spilt Bear?

Edited by Theo343

Share this post


Link to post

"Når det gjelder å overselge og lure forbrukere: Hva med alle løftene til Sony om at PS3 skulle være noe helt annet, og mye kraftigere enn alt annet? Så langt jeg har sett har PS3 omtrent ALDRI vunnet komparative tester på ytelsen i kryssplattformspill, til tross for så mange fagre løfter og en konsoll som det ble brukt mye mer tid på å utvikle. Nå har den heller ikke vært feilfri, heller. Hver firmware-oppdatering har bydd på problemer og bugs."

 

Steinarh: Litt målløs av den kommentaren der...

 

Kryssplattformspill skal jo se så LIKE UT som mulig. Det aksepteres sikkert en forskjell opp mot 5 %.

Og når Xbox360 brukes som hovedplattform, siden PS3 er så vanskelig å kode for, så er det jo innlysende at PS3 versjonen lider.

Eller hvis de bruker UnrealEngine3, så er det jo og kjent at denne motoren har en forkjærlighet for maskinvaren til Xbox360.

 

Og la meg legge til at det er kanskje et håndfull kryssplattformspill som er regnet "litt" bedre på PS3. (Burnout, Oblivion, GTAIV, Dead Space, Mirrors edge)

Men uansett så man jo sammenlikne SPILL SOM ER UTVIKLET FOR KONSOLLEN FOR Å SAMMENLIKNE YTELSEN.

 

Uansett selv om COD4 ser helt identisk ut på begge konsollene...så er det kun på 1 av dem at man kan oppleve hele spillet uten å måtte betale ekstra...det er noe anmeldere ikke tenker på, og som burde egentlig trekkes for i karakteren!

Share this post


Link to post
Ja Sony har levert teknisk, er ikke tvil på det, de har laget en god konsoll. Men de har totalt glemt røttene sine og feilet totalt på å levere spill til enheten sin som vekker interessen. Istede kjører de på oppgulp noe man konstant får slengt i trynet når man spør etter spill verd å spille på PS3 (Resistance 2, Motorstorm 2, Killzone 2, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, God of War 3). Man får et par slike som Heavenly sword og LittleBigPlanet men det er alt for få. Joda jeg er klar over at MS og kjører mye på oppgulp så de er ikke unnskyldt der, men fremstill ikke PS3 for noe som den ikke er.

 

Da regner jeg med at du mener Nintendo også har totalt glemt sine røtter ved at de bare serverer "oppgulp" som Super Mario, Metroid, Zelda, Brawl og Mario Kart. Aner ikke hvilke nummer disse spillene er i rekken i hver sin serie. Ingen av de spillene du nevner er av dårlig kvalitet heller og kan karakteriseres som oppgulp. Og til slutt, hvordan kan man glemme sine røtter ved å videreføre en populær spillserie til en ny konsoll? Og for ordens skyld jeg sier ikke at noen av de Nintendospillene jeg nevnte er dårlige, langt derifra.

 

Jeg har forøvrig lest hele tråden til nå og jeg synes ATWindsor kom med den beste kommentaren:

 

Ingen av konsolllevrandørerene fortjerner noe elsk i mine øyne, deres måte å tjene penger på har vist seg ved flere anledninger å gå på tvers av konsumentenes interesser.

Share this post


Link to post

Installasjon av spillet på harddisk ser ikke ut til å være noen "løsning" (kvasiløsing/ikke-løsning) på at drevet i noen Xbox 360-konsoller riper opp plater: Jeg prøvde å installere GTA 4 på harddisken. Dette var på 20GB-modellen (tidligere "Pro"-versjonen). Lastetidene er kanskje marginalt kortere og konsollen støyer mindre, men teksturer lastes inn uhyre sakte. Kjører man litt raskt igjennom byen så har konsollen alvorlige problemer med å laste inn detaljerte teksturer tidsnok. Det er ufattelig kjedelig at spillet veksler mellom å se ut som et 2008-spill, til et 1998-spill (+ fargefiltrering på teksturer). Jeg antar at installerte spill ikke på noen måter blir komprimert, siden dette kan få uforutsette konsekvenser. Da lurer jeg på hvorfor dette skjer, når alt burde blitt bedre.

 

Kritikken mot at drevet riper opp platene har heller ikke kommet fra de som danser rundt, eller svinger konsollen, mens den er i bruk. Kritikken har handlet om at MS ikke har vært villige til å innrømme at enkelte konsoller kan ripe opp (svindyre) spill, med den følgen at man kan se langt etter å få et nytt spill med mindre butikken er urimelig generøs og imøtekommende.

Share this post


Link to post
Og la meg legge til at det er kanskje et håndfull kryssplattformspill som er regnet "litt" bedre på PS3. (Burnout, Oblivion, GTAIV, Dead Space, Mirrors edge)

Men uansett så man jo sammenlikne SPILL SOM ER UTVIKLET FOR KONSOLLEN FOR Å SAMMENLIKNE YTELSEN.

 

Uansett selv om COD4 ser helt identisk ut på begge konsollene...så er det kun på 1 av dem at man kan oppleve hele spillet uten å måtte betale ekstra...det er noe anmeldere ikke tenker på, og som burde egentlig trekkes for i karakteren!

 

Feil på alle de spillene. Les Eurogamers sammenligninger. Et par av de er omtrent identiske resten er bedre på 360. Oblivion er uansett teit å sammenligne da det kom ut 1 år senere på PS3.

 

For å si det sånn, PS3 har enda ikke hatt en eneste versjon som har vært teknisk bedre enn 360 versjonen. I alle tilfeller er 360 bedre eller identisk. Det er realiteten. At spillene portes fra 360 er jo ingen unnskyldning. De fleste spill forrige generasjon var laget på PS2. Xbox versjonen var i nesten alle tilfeller ganske mye bedre likevel.

 

Og at du mener at 360 spill skal trekkes i score fordi man må betale for å spille online er litt interessant skal jeg innrømme. En løsning kunne vært å slippe en offline versjon også for kanskje 100kr billigere. Men det vil jo aldri skje, blitt full forvirring blant kundene og butikkene.

Share this post


Link to post
Installasjon av spillet på harddisk ser ikke ut til å være noen "løsning" (kvasiløsing/ikke-løsning) på at drevet i noen Xbox 360-konsoller riper opp plater: Jeg prøvde å installere GTA 4 på harddisken. Dette var på 20GB-modellen (tidligere "Pro"-versjonen). Lastetidene er kanskje marginalt kortere og konsollen støyer mindre, men teksturer lastes inn uhyre sakte. Kjører man litt raskt igjennom byen så har konsollen alvorlige problemer med å laste inn detaljerte teksturer tidsnok. Det er ufattelig kjedelig at spillet veksler mellom å se ut som et 2008-spill, til et 1998-spill (+ fargefiltrering på teksturer). Jeg antar at installerte spill ikke på noen måter blir komprimert, siden dette kan få uforutsette konsekvenser. Da lurer jeg på hvorfor dette skjer, når alt burde blitt bedre.

 

Kritikken mot at drevet riper opp platene har heller ikke kommet fra de som danser rundt, eller svinger konsollen, mens den er i bruk. Kritikken har handlet om at MS ikke har vært villige til å innrømme at enkelte konsoller kan ripe opp (svindyre) spill, med den følgen at man kan se langt etter å få et nytt spill med mindre butikken er urimelig generøs og imøtekommende.

 

Det opplever ikke jeg på min 20gb. Kanskje noen harddisker sliter mer enn andre. En løsning kan være å slette cachen på maskinen å se om det hjelper på problemet.

 

Husker folk som spilte pirat versjonen ofte fikk det problemet du nevner (fra dvd vel og merke).

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...