Jump to content
Sign in to follow this  
Steinar h

Kommentar: Hjelp, jeg elsker Microsoft (X360)

Recommended Posts

Veldig enig, er selv i en krangel med datakjeden om en creative mp3 spiller som gikk i stykker etter 4 uker med normal bruk. Skikkelig kjipt å bruke tid på sånt.

Share this post


Link to post

Skjønner ikke hvorfor det er så "in" å hate microsoft jeg. Har aldri hatt noen store problemer med dem og som det står i artikkelen er det super kundeservice! Det med at de har bra kundeservice når det gjelder 360 er kanskje ikke så rart. De har solgt veeeldig mange og siden de aller fleste som ble solgt det første året feiler før eller siden ville de bli slaktet om de ikke gjorde noe med det! Det er ikke snakk om at kunden altid har rett sånn det står i artikkelen, men at de vet at de har driti seg ut selv og er villige til å gjøre noe med det.

Share this post


Link to post

Folk som whiner over Microsoft gjør det som oftest bare for å whine om Microsoft. Slik får de venner og chred blandt de andre som whiner om Microsoft.

 

Jada, de har gjort mye rart, men uten dem er det ikke godt å si hva som hadde skjedd i dataverdenen.

Share this post


Link to post

Jeg kan ikke si at jeg er helt enig i hvor god kundeservicen til Microsoft er. Når min XBOX fikk Red Ring of Death så gjorde de det ikke enkelt. Jeg husket ikke helt hvor gammel XBOXen min var. De hadde heller ikke XBOXen min oppført i systemet sitt. Fant til slutt kvitteringa mi, å fant ut at jeg fortsatt hadde garanti. Sa det til Microsoft, men de trodde meg ikke. Derfor måtte jeg ta bilde av kvitteringa, og serienummeret bakpå XBOXen. Jeg er ikke en veldig foto-entusiast, så å ta bilde av det lille serienummeret bakpå den hvite XBOXen var ikke lett med et middelmådig kamera. Men til slutt fikk jeg nå en ask, som jeg puttet boksen i å sendte den. Å da tok det ikke lang før jeg fikk den tilbake. Men veien dit var lang

Share this post


Link to post

Jeg har også bare gode erfaringer med Microsoft, både som privatkunde, og i jobbsammenheng innenfor IT :)

 

Microsoft har en tendens til å bli den store stygge ulven hos folk, men hvis man da ser over hvem disse folkene er, så går det gjerne en rød tråd igjenom hvem de er, og man kan ikke forvente noe bedre av de :)

 

Man må også huske at Microsoft er en bedrift, de vil som alle andre tjene mest mulig penger på sine produkter, de driver ikke med veldedighet (Vel, Billy The Gates gjør).

 

Har hatt større problem med reklamasjon på Mercedesen jeg hadde for noen år siden, og noen Sonyprodukter en MS sine produkter.

 

 

Intet selskap er perfekt, og ingen er laget av ren onskap :)

Share this post


Link to post

Microsoft er kongen, jeg digga windows 3.11, 98, 2000, XP og VIsta, og det jeg har prøvd og sett av WIndows7 gir meg skyhøye forventninger til at Microsoft kommer til å innfri så til de grader!

 

I tillegg synest jeg det nye interfacet i Office-pakken tar så jævli rotta på alt av konkurrenter, jeg har Open Office på min Mininote, og det er noe jævla bås i forhold.. I tillegg har vi jo Sharepoint, Live Mesh, MS SQL, biztalk.. listen er lang, microsoft har gjort utrolig mye bra for verden :)

 

 

Når det er sagt eier jeg ikke noen Xbox360, konsollen er helt konge den, men de fleste exclusive-spillene kommer før eller senere på pc, i tillegg mangler jo konsollen Blu-ray spiller.. Etter min mening er PS3 den beste konsollen, men det Microsoft har utrettet på konsollmarkedet de siste årene er bare fantastisk, og neste XBOX kommer sikkert til å knuse Sony PS4.. men enn så lenge har Sony fortsatt mange knallbra exclusives + blu-ray spiller.

Edited by Fenixen

Share this post


Link to post

Så enig, så enig. Bra gjort av MS og komme å ta store markedsandeler, spesielt fra Sony. De har skaffet seg noen ordentlige gode eksklusiver, skaffet gode fordeler fremfor andre konsoller(ekstra innhold til X360 versjonen av GTA IV) og en brilliant Live-tjeneste. Det at de renoverer hele dashboardet betyr at de bryr seg om kunden og er villig til å satse litt på spill

Share this post


Link to post
Det at de renoverer hele dashboardet betyr at de bryr seg om kunden og er villig til å satse litt på spill

Jada, ved å blande gamle dashboardet, XMB og Mii. Virkelig en omtenksom tanke for kunden. :roll:

 

Tenk hvor koselig det hadde vært om Microsoft i utgangspunktet hadde laget hardware som fungerte fra starten av, slik at dem hadde sluppet å bruke milliarder på reperasjoner og irriterte kunder. (vil tro det finnes mange av dem óg) :ph34r:

Share this post


Link to post

Hehe, den videoen var jo knall. Noe annet enn trauste og kjedelige nordmenn som ser ut som vandrende døde hentet ut fra siste Resident Evil spill. Like blek er de også, men mangler blodet og slikt.

 

Glød og entusiasme er en fin ting, hoppende gal Tom Cruise eller en Ballmer som ser ut som han går på kokain gjør meg fint lite. Laster man opp en random video av sjef for et norsk selskap på youtube som holder tale så sørg for tonn med kaffe om den skal sees, man kan sovne ganske så fort hvis ikke.

 

Har aldri hatt en Xbox så vet ikke helt hvordan kundeservicen er der. Men er jo bra om de tar kunden på alvor, den tøffe konkurransen gjør at man ikke kan være arrogant og avvisende. :)

Share this post


Link to post

Ettersom omfanget er så stort er det vanskelig å forlange at ALLE som får problemer med Xbox-en sin skal få hjelp og bli ønsket gledelig jul. Poenget er at de kan og de vil gjøre det beste for sine kunder, om ikke alle så i alle fall så mane som mulig - har jeg fått et inntrykk av.

 

Boksen bråker noe jævlig

*kremt* Utgått på dato.

Share this post


Link to post
Det at de renoverer hele dashboardet betyr at de bryr seg om kunden og er villig til å satse litt på spill

Jada, ved å blande gamle dashboardet, XMB og Mii. Virkelig en omtenksom tanke for kunden. :roll:

 

Tenk hvor koselig det hadde vært om Microsoft i utgangspunktet hadde laget hardware som fungerte fra starten av, slik at dem hadde sluppet å bruke milliarder på reperasjoner og irriterte kunder. (vil tro det finnes mange av dem óg) :ph34r:

Er lett å gjøre en glipp, men Microsoft prøver i hvert fall å hjelpe alle som har fått ødelagt Xbox 360'en pga av fabrikkfeil.

Share this post


Link to post

Oppfordrer artikkelforfatteren til å prøve å avslutte sitt XBOX LIVE abonnement og se om han fortsatt er like fornøyd med kundeservicen...

Share this post


Link to post

Skulle bare mangle at Microsnot ordner opp når de har laget et produkt som er/var så skrøpelig og ryker såpass ofte. Ser ikke noen grunn til å skryte av at de gir god kundebehandling, det burde være en selvfølge. Dog sikkert vel så mange som har opplevd denne situasjonen i alt annet enn et positivt lys.

Share this post


Link to post

Er litt spøking med det. Jeg var på et studieprogram møte for noen uker siden, hvor de informerte om at vi kunne få tilgang på MS utviklingsverktøy gratis. Så sa Mastergradstudenten med en litt munter tone -"Ikke at vi vil eller har bruk for det, men det er nå kjekt med gratis programvare". Skulle ikke tro det, men mange lo faktisk! :p

Share this post


Link to post

Microsoft er både bra og dårlig, men det har gitt millioner av mennesker muligheten til å bruke en PC og Internett på en forståelig, enkel og intuitiv måte. Det skal de ha kreditt for.

 

Dog har de hatt mange elendige produkter. Når NT Server kom var det latterlig elendig ift. Novell Netware og det har fortsatt ikke en like god katalogtjeneste i 2008 som Netware hadde i 95. Også skremmende hvordan ting delvis er basert på elementer fra elendige MS Mail fra gamle dager.

 

Så tja, det er bra og dårlige ting med dette enorme selskapet men jeg ser heller det positive og jobber med det som er bra og synes derfor de har topp produkter når man velger ut de beste.

Edited by Theo343

Share this post


Link to post

BSOD er da heller ikke et ukjent begrep? Klart man skal ha lov å kritisere ting som ikke er godt nok? Den første Xbox360 boksen var så plaget av problemer at det nesten var skammelig. Usaklige kommentarer <3?

 

 

Men tilbake til saken:

De har i løpet av syv år gått inn i konsollbransjen uten noe som helst erfaring, og klart å gi Sony et solid spark i hekken.
Dette var en høyst merkverdig kommentar i artikkelen som gjør at jeg lurer på om man har fulgt med før man fikk en Xbox360 i posten?

 

MS på PC har alltid vært en spillboks selv fra de tidligste DOS dagene og MS har preget spillmarkedet kraftig i alle år. Med Windows95 lagde MS DirectX som har vokst enormt og dominerer spillbransjen. Det MS har gjort er å stappe hele dette mangeårige konseptet inn i en boks som fikk kodenavnet "DirectXBox" som deretter fikk produktnavnet XBox.

 

Å mene at MS kommer inn uten erfaring fra spillmarkedet var i beste fall noe bevistløst. De er vel den av aktørene som hadde mest relevant erfaring.

Edited by Theo343

Share this post


Link to post

Sorry, men jeg må bare lage litt kvalm (skal forsøke å være saklig) :)

 

Når en konsoll til flere tusen kroner går i stykker, så burde man ikke bli overrasket, men heller forvente at selskapet trår til med å skaffe deg en ny. (Hvis den er innenfor garantien)

 

Ting jeg misliker med Xbox360 - og ved assosiasjon, Microsoft:

 

Det er tydelig at Microsoft har tenkt godt gjennom hvordan de vil konsollen skal fungere, alt er godt gjennomført programvaremessig. Mange gode funksjoner (chat, invites og alt det der).

MEN det er et faktum at den første maskinvareversjonen av xbox360 var dårlig satt sammen. Nå etter ufattelig mange RRODs, så er det ikke rart at kundeservicen til Microsoft er så bra...(etter å ha fått en del henvendelser). Det kan tenkes at Microsoft har vært så gira på å komme ut med sin konsoll før Sony, uten å testkjøre konsollen grundig, slik at dette har gått på bekostning av kvaliteten. Dvs - ingen respekt for at forbrukeren forventer et produkt som skal vare i flere år uten å bryte sammen.

EDIT: (kom på noen punkt her)

- man må betale for å spille online. Som gammel PC-gamer så er jeg sjokkert over at folk aksepterer å måtte betale ekstra for funksjoner som burde være inkludert i spillet. Microsoft virker her grådige.

- man må kjøpe microsofts egne og dyre harddisker for å utvide lagringsplass

 

Ting som jeg ellers misliker med Microsoft:

Monopolist

- de forsøker til tider å forhindre konkurranse ved å legge til sine egne og i de fleste tilfeller underlegne programvareløsninger i Windows, f.eks nettlesere, mediaavspillere osv.

- de forsøker å få staten til å bruke Microsoft sine egne filformater i det offentlige, i steden for opensource formater. Noe som vil påføre det offentlige flere millioner i ekstrautgifter for å kjøpe programvaren som trengs for å lese dokumentene.

Vista

- de forsøkte å skape et kunstig behov med å legge directx10 til vista. Det viste seg at Vista var dårlig og grafikkrevolusjonen kom aldri. Hva gjør de? Jo de anbefaler folk å vente med Vista og heller vente på Windows7. De som kjøpte Vista ultimate, inkludert meg, føler seg lurt.

 

Dette er ikke et uttrykk for hat, men som sagt misliking. Kjør debatt :)

Edited by dweebster23

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...