Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg urimelig? (utvekslingstur for dama)


Gjest gjesten

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten

Vel, det har seg sånn at hun planlegger og dra på utvekslingstur med fransk klassen sin, og bli der i 11 dager. Hun får først besøk av dem i februar, og så skal hun reise neddover på vårparten.

 

Jeg missliker veldig sterkt denne turen. Jeg har tilbydt henne en tur for meg og henne til Paris istedenfor eller et valgfritt sted etter hennes ønske, fullstendig betalt av meg, samt 10 000 kr i lommepenger som hun kunne ha disponert selv etter eget ønske.

 

Hun velger likevel utvekslingsturen.

 

Grunnene til at jeg ikke liker denne turen er:

 

Det at hun velger den turen beviser jo bare hvor mye mine meninger er verdt..

Beviser hvor stor tro hun har på forholdet.

Sender helt feil signaler.

Hun skal bos hos en fremmed familie, selv om hun ender opp hos en gutt eller jente, hunbryr seg ikke uansett.

Jeg blir kastet ut fordi hun skal ha franskmannen/dama på besøk i februar..

 

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg missliker veldig sterkt denne turen. Jeg har tilbydt henne en tur for meg og henne til Paris istedenfor eller et valgfritt sted etter hennes ønske, fullstendig betalt av meg, samt 10 000 kr i lommepenger som hun kunne ha disponert selv etter eget ønske.

 

-

 

At du skal ha for mye kontroll over henne?... La nå kvinnfolket ha sitt eget liv av og til da.

Lenke til kommentar

Second.

Ikke kontroller henne. Å gi 10.000 kroner er kvalmt. Én ting er hvis dere er gift og har felles barn(noe jeg tviler på at dere er). Sånne utvekslingsting er morsomme, og gir erfaring. Dessuten er det gøy å gjøre noe så spesielt med klassen sin. Hun kan ikke disponere absolutt all sin tid til deg, og 11 dager uten å bo hos henne synes jeg ikke spesielt synd på deg for.

Lenke til kommentar

Vet jo ikke hvor gammel du er da, men vil vel si du overreagerer litt. Hun har vel lyst til å dra på en tur med vennene sine, da hjelper det ikke mye at du prøver å betale henne for at hun skal dra med deg istedet. Dra heller med deg no kompiser på en tur samtidig så du også har noe å gjøre, så kan dere være sammen når dere kommer tilbake.

 

Hvis du ikke liker at hun skal sove hos en fremmed familie fordi du ikke vet om det blir hos en gutt eller jente får du bare ta litt valium, må ha litt tillit.

Lenke til kommentar

Ett ord: Projeksjon. Slå det opp.

 

Blå, det er deg. Grønn er dama di.

 

Det at hun velger den turen beviser jo bare hvor mye mine meninger er verdt..

Det at han ikke godtar mitt valg beviser jo bare hvor mye mine meninger er verdt.

Beviser hvor stor tro hun har på forholdet.

Beviser hvor stor tro han har på forholdet, at jeg ikke kan få reise på utvekslingsturen som alle de andre i klassen.

Sender helt feil signaler.

Jeg tolker disse signalene som at han ikke stoler på meg i det hele tatt. Han prøver til og med å kjøpe meg ut av det.

Hun skal bos hos en fremmed familie, selv om hun ender opp hos en gutt eller jente, hunbryr seg ikke uansett.

Jeg gleder meg til turen, og for meg er det en tur for å lære fransk. Det betyr ikke så mye om det er en gutt eller en jente.

Jeg blir kastet ut fordi hun skal ha franskmannen/dama på besøk i februar..

Jeg kan ikke ha ham hengende rundt her, hvis jeg skal få lært meg noe fransk.

 

Merk: Dette er ikke nødvendigvis hva hun tenker. Jeg påberoper meg ikke å være synsk. Men tenk over det — av det jeg kan trekke ut fra innlegget ditt virker du utrolig sjalu, kontrollerende og krever for mye av omgivelsene dine.

Lenke til kommentar
Gjest gjesten

Ja, jeg kan være litt kontrollerende, jeg veit.

 

Pengene var ment som et supplement til den turen vi skulle ha. Den turen som jeg nevnte har vi hele tiden hatt i tankene.. Men jeg sliter med og forstå hvorfor hun gjør det?

 

Vi har i lang ønsket oss en tur til Paris, og jeg ville gi henne denne turen. Er bare denne turen jeg ikke liker, ellers får hun gjøre som hun vil, er ikke så kontrollerende som det høres ut som, hehe :)

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, du er urimelig.

Hadde kjæresten min nektet meg å dra på utvekslingsturen jeg skal på på nyåret hadde jeg blitt kraftig irritert. Mildt sagt.

Det at hun vil på den turen viser ikke at hun ikke respekterer meningene dine. Det at du faktisk prøve å bestikke henne til å være med deg 100% av tida viser vel heller at du har store problemer med å stole på henne.

 

Hun må da få ha et eget liv! Å være kjærester betyr ikke at aboslutt alt som foregår i livene deres skal dere gjøre sammen. Hun er et individ.

 

Dere kan jo ta Paris-turen senere, utvekslingen ødelegger jo ikke for det.

Lenke til kommentar

Er uenig i nesten alt du sier, og du burde virkelig prøve å se dette fra hennes side i to sekund.

 

Men, at hu ska ha deg ut i 11 dager...W H A T ? Den er jeg ikke med på, og skjønner jeg godt hvorfor du stiller spørsmåltegn til :o

Altså..dere sover vel i samma seng? Gjesten skal vel ikke sove i senga uansett, så jeg ser ikke problemet med at du ligger der. Også det at du faktisk bor der, må hun jo ta i betraktning. Det er jo deres sted å være, og syns det blir rart om du må dra bort i 11 dager pga. skolen hennes, men at hun kan forvente at du finner på andre ting, og er til så lite bry som overhodet mulig i den perioden, er jeg med på.

Lenke til kommentar

Hun kan ikke kaste deg ut av leiligheten i 11 dager, og du kan ikke nekte henne å dra på turen. Om du er skikkelig nevøs for at hun skal finne på noe, så kan du jo prøve å snakke med henne å si at grunnen til at du ikke vil at hun skal dra er at du er redd det skal skje henne noe fordi du er glad i hun. Spør om hun kan sende melding når hun legger seg, sånn at du vet hun har det bra. Da har du litt kontroll i alle fall.

 

 

Dere kan jo ta paris turen en annen gang, så spar pengene dine og tilby henne turen uten at hun må droppe noe annet. Da blir hun antagelig mye gladere også, og føler at du vil reise med henne fordi du vil det, ikke fordi du vil at hun skal droppe noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest gjesten

Jeg og dama har snakka ut om alt, og hun drar på den utvekslingsturen hennes.. Et lite nederlag for meg, men det er bra for henne. Og vi har blitt sånn ca enige om at jeg flytter hjem igjen, vi flyttet sammen vel fort kan man si.

 

Nå veit jeg at jeg har oppført meg som en egoistisk drittsekk, og tar det innover meg og skal huske på det videre.

 

Men jeg vil også fortelle litt om hvordan jeg er som en person. Jeg setter alltid kjæresten min øverst på omtrent alle ting, kanskje ikke akkurat i denne situasjonen men. Jeg gjør hva som helst for henne, og det er ikke noe jeg bare skriver. Hun er mitt alt egentlig. På godt og vondt. Hun har tidligere vært utsatt for mye vondt og har slitt mye med dette. I grunn var det ikke meninga og kontrollere hun, men hvis hun hadde vært på tur med meg, så kunne jeg ha liksom ha passet litt på hun. Hun sier også at hun liker veldig godt at jeg er der for hun uansett hva, og at hun føler seg trygg når jeg er i nærheten.. Derfor jeg var vel skeptisk til at hun skal dra til en fremmed kultur og være hos en totalt fremmed familie. Er liksom noe skremmende i det synes jeg. Og ja jeg veit at jeg er overbeskyttende, men er vel egentlig bare sånn jeg er, og egentlig bare redd for hun.

 

Men igjen, vi har vel funnet ut av det.. Tror hele situasjonen er for komplisert til og kunne skrives ned på en enkel måte.

 

Uansett, jeg har lært at noen ting kan man ikke forstå seg på, man må bare godta det. Og til dere som mener jeg er urimelig osv, dere har rett.. I denne situasjonen ihvertfall.. Ellers er jeg veldig snill og grei og har mange gode venner.. Er bare noen ting jeg ikke klarer og forstå meg på.

Lenke til kommentar

Det at hun velger den turen beviser jo bare hvor mye mine meninger er verdt..

Hun har nok respekt for dine meninger, men 11 dager er tross alt ikke så utrolig lenge. Har du tenkt på at du også skal høre på hennes meninger? At hun skal få lov til å gjøre ting? Alle har godt av et par dager fra hverandre, de 11 dagene kan DU bruke på noe artig. Inviter et par kamerater over på besøk, gå rundt som en dass i bare trusa med ostepopsmuler i navelen f.eks. Mange muligheter!

 

Beviser hvor stor tro hun har på forholdet.

Som jeg sa istad, 11 dager er ikke så veldig lenge. La nå jenta få gjøre litt av det hun vil også, deg ser hun sannsynligvis nok til uansett, da dere bor sammen.

 

Sender helt feil signaler.

Hun sender ut signaler om at hun har lyst til å være med på noe lærerikt, gøy og spennende? At hun kan møte folk fra et helt annet sted, se nye ting og smake/drikke nye ting? (Med smake så tenker jeg på mat, din gris.)

 

Hun skal bos hos en fremmed familie, selv om hun ender opp hos en gutt eller jente, hun bryr seg ikke uansett.

Her må du rett og slett ta en prat med henne. Si at du synes dette er vanskelig. Jeg regner med at du synes det er vanskelig å tenke på at hun kanskje skal bo sammen med en gutt, jente går vel bra?

 

 

Jeg blir kastet ut fordi hun skal ha franskmannen/dama på besøk i februar..

Dette blir litt teit synes jeg. Er ikke noe av greia med utvekslingsturer at personen man får på besøk skal få se hvordan hverdagene til personen man besøker, er? Mye av hverdagen til kjæresten din er vel nettopp deg, og jeg ser ingen grunn til at du skal ut av leiligheten mens hun har besøk av denne personen.

Enig med Veggin. Det gjør sikkert ikke noe om du gjør litt andre ting mens hun har besøk.

 

Edit: Tok bort en feilplassert quote og la til et par setninger.

Endret av Volcov
Lenke til kommentar
Ja, du er urimelig.

 

Nå er det meget mulig jeg er idiot sosialt sett, men i mine øyne er det dama som var urimelig. Det kan da ikke være vanlig praksis å kaste ut samboeren sin fordi man skal ha en utvekslingsstudent på besøk?

Betyr samboerskap virkelig så lite for folk?

Hadde jeg hatt samboer hadde jeg også protestert vilt om dama plutselig skulle ha meg ut av leiligheten for at en franskmann/dame skulle komme på besøk.

Hvor skulle i såfall jeg ha gjort av meg da? Bodd på hotell? Bodd under en bro?

 

Eller er det noe info her jeg har oversett? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...