Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg urimelig? (utvekslingstur for dama)


Gjest gjesten

Anbefalte innlegg

Ja, du er urimelig.

 

Nå er det meget mulig jeg er idiot sosialt sett, men i mine øyne er det dama som var urimelig. Det kan da ikke være vanlig praksis å kaste ut samboeren sin fordi man skal ha en utvekslingsstudent på besøk?

Betyr samboerskap virkelig så lite for folk?

Hadde jeg hatt samboer hadde jeg også protestert vilt om dama plutselig skulle ha meg ut av leiligheten for at en franskmann/dame skulle komme på besøk.

Hvor skulle i såfall jeg ha gjort av meg da? Bodd på hotell? Bodd under en bro?

 

Eller er det noe info her jeg har oversett? :hmm:

Jeg så ikke den siste setningen før nå. Er helt enig at det er urimelig å kaste ut samboeren på et sånt grunnlag. Faktisk klarer jeg ikke skjønne sammenhengen en gang. Han kan vel bo hjemme fordi hun få besøk? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten

Vel, vi bor i toppleiligheten til foreldrene hennes. Så vi bor i samme hus som foreldrene hennes, men i øverste etasje.. Og så var det ikke plass til meg her da, når franskmannen/dama kom, så må jeg ut..

 

Går forresten ikke på skole, bare hun.. Grunnen til jeg bor her pga jobb muligheter og at det ikke er helt bra hjemme..

 

 

Men som et større nederlag må jeg nå helt ut, kan ikke klage helt heller, de var jo snille som lot meg bo her så lenge som de gjorde.. Sitter bare med en følelse av alt raser sammen.

Lenke til kommentar
Pengene var ment som et supplement til den turen vi skulle ha. Den turen som jeg nevnte har vi hele tiden hatt i tankene.. Men jeg sliter med og forstå hvorfor hun gjør det?

Verden er større enn deg. Hennes behov for opplevelser er større enn deg. Mao, du kan aldri, og bør aldri prøve på, å være alt for henne. en partner er et supplement til tilværelsen. Ikke altoppslukende. Da dreper du bare sjelen i mennesker. Kan du ikke gi henne friheten til å utvikle seg så er ikke du den mannen hun trenger.

Lenke til kommentar
Gjest gjesten
Jeg mener at du er en kontrollerende utakknemlig tufs! Du har null respekt for dama di. Du stoler ikke på henne et sekund! Og du har null interesse av at hun skal leve et liv hun har noe igjen for. Det med de 10 000 er bare kvalmende...

 

Er det en bruker jeg absolutt ikke ville hatt svar fra så er det deg. I mange av dine poster gjør du ikke annet enn å kritisere folk, er ikke ting sånn som du synes de burde være så er man idioter eller værre. Noe mer vil jeg ikke gå inn på det.

 

Og hvordan kan du komme her og si at jeg ikke har respekt for dama mi? Det veit du absolutt IKKE noe om! Er det noen jeg respekterer høyest her, så er det hun. Jeg innrømmer at det gjorde var dumt, men at du sier jeg er utakknemmelig tufs, det er ikke sant. Og jeg stoler på henne, det gjør jeg.. Derimot stoler jeg ikke på andre gutter. Og for siste gang, de penga var ment som et supplement til turen, for at hun skulle ha det fint, ha lommepenger og kunne kose seg da hun ellers har veldig lite og rutte med.

Lenke til kommentar
Ja, du er urimelig. En sånn tur med klassen får hun aldri igjen. Dere har resten av livet sammen og kan dra på tusenvis av turer.

 

Leser at dere har ordnet opp og du har tatt det til deg. Og det er bra! Man må kunne møtes på halvveien i et forhold. :thumbup:

 

Hele livet. Optimistisk much?

Er det ikke derfor man går inn i et seriøst forhold, da? Med det målet, mener jeg.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å sette seg selv inn i den andres situasjon og prøve å se seg selv og den andres meninger i en annen sammenheng. Prøv, så godt det lar seg gjøre, å frigjøre deg selv fra følelsene... Mentaliser! ("the ability to understand the mental state of oneself and others based on overt behaviour."). Og ikke minst snakk om det og prøv å forstå!

 

Og folk må roe seg ned og lese innlegget, ikke forhåndsdøm, prøv å vær litt nyansert i tolkningen - både for innleggeren og for kjæresten sin del. brutal_mann bør ignoreres i det lengste. Haraldsons innlegg er et eksempel på et godt innlegg.

 

Og til slutt:

Jeg og dama har snakka ut om alt, og...
:thumbup:
Lenke til kommentar
Jeg mener at du er en kontrollerende utakknemlig tufs! Du har null respekt for dama di. Du stoler ikke på henne et sekund! Og du har null interesse av at hun skal leve et liv hun har noe igjen for. Det med de 10 000 er bare kvalmende...

 

Er det en bruker jeg absolutt ikke ville hatt svar fra så er det deg. I mange av dine poster gjør du ikke annet enn å kritisere folk, er ikke ting sånn som du synes de burde være så er man idioter eller værre. Noe mer vil jeg ikke gå inn på det.

 

Og hvordan kan du komme her og si at jeg ikke har respekt for dama mi? Det veit du absolutt IKKE noe om! Er det noen jeg respekterer høyest her, så er det hun. Jeg innrømmer at det gjorde var dumt, men at du sier jeg er utakknemmelig tufs, det er ikke sant. Og jeg stoler på henne, det gjør jeg.. Derimot stoler jeg ikke på andre gutter. Og for siste gang, de penga var ment som et supplement til turen, for at hun skulle ha det fint, ha lommepenger og kunne kose seg da hun ellers har veldig lite og rutte med.

Du spurte om svar og du fikk. Ikke spør hvis du ikke vil ha meninger, eventuelt definer hvilke meninger du vil ha som svar.

 

Mangel på respekt går på måten du skrev førsteinnlegget på. Der fremstår du som uhyre kontrollerende.

 

At du innrømmer at din opprinnelige holdning var dum gjør deg til en større mann. Det skal du ha kredd for!

 

enerlet skal en ikke stole på hverken kvinner eller menn... Og ansett hva du mente med pengene, og hvor godt ment det var, så blir det bare totalt feil. I alle fall på måten du har lagt det frem her. "Her har du 10 000, kos deg" er litt å kjøpe dama. Sorry, men det er slik verden rundt deg vil se det.

 

At dere presterte å snakke sammen og finne en løsning er godt jobbet. Slik sett kan dere, om du fortsetter å gi slipp på kontrollen, faktisk ha en del år foran dere sammen. Ballansen går på å ikke gi fra seg for mye kontroll igjen. Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar

Trådstarter, du er glad i dama di og alt det der, og det er bra, men jeg vil faktisk si du er for glad i henne. Slik det fremstår nå er du utrolig avhengig av henne. Hva skjer hvis du mister henne en dag?

 

Du bør aldri la din verden være totalt avhengig av andre personer. Dere er, som andre poengterte tidligere i tråden, to selvstendige individer med to forskjellige liv.

 

Hva er dine mål her i livet? Dine ambisjoner, drømmer du har lyst å oppfylle? Og minst like viktig, hvordan har du tenkt å oppnå dem?

 

 

Jeg skal ikke pushe deg til noe, så for din skyld håper jeg virkelig at dere holder sammen livet ut eller at du fokuserer mer på hva du vil her i livet :)

Lenke til kommentar

Legger merke til at mange av dere som svarer bare konsentrerer dere om hva TS tenker og sier.

Dere skriver nesten ikke en dritt om at dama hans faktisk kaster han ut av leiligheten i over en uke, fordi noen skal komme på besøk. Uavhengig av om det er en franskmann eller dame. Hadde jeg blitt kastet ut av huset jeg deler med min kjære fordi hun skulle hatt en på besøk, hadde jeg blitt grinete. Ja, kan være enig i at han virker kontrollerende, men pokker heller. Hadde ikke dere begybt å lure litt hvis kjæresten din kaster deg ut i 11 dager for at h*n skal få besøk av en fremmed mann/dame ? ><

Lenke til kommentar
Gjest gjesten

Raijin treffer spikeren på hodet her, jeg er nok altfor glad i hun.. For dere som synes jeg er kontrollerende, det er nok sant det, men det er delvis gjensidig i dette forholdet. Begge vil gjerne vite hva den andre driver med, og man har en åpen og ærlig samtale om dette så det blir ikke noe problem.

 

brutal_mann skal ha en takk for å ha skrevet et litt snillere innlegg ;)

 

Setter pris på reflekterte innlegg, ikke bare synsing som dette: "Du er en idiot".

Kommer dere med reflekterte innlegg som forøvrig endel av dere har gjort så hjelper dette både meg og dama.

 

Ghraag, jeg skal flytte hjem igjen, så om den franskmannen/dama er her eller ikke legger jeg vel heller lite merke til. Men jeg har fått snakka med dama og jeg og hun er blitt enig om at besøkende skal ikke sove på samme rom som hun.

 

Ellers så synes jeg DuTTZi og Haraldson med flere sine innlegg er bra.

 

Ellers så er det mange som åpenlyst forhåndsdømmer meg her, mye mulig grunnet et "fælt" førsteinnlegg, men jeg er ikke noe monster så det er sagt ;) Er godt likt blant venner og foreldrene til dama er også blitt glade i meg, så jeg er nok ikke noe "Scum of the earth" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...