Gå til innhold

Radeon HD 4870 synker i pris


Anbefalte innlegg

Synd at driverne ikke kan garantere en minimumsboost uansett spill, som det er nå så er det kun populære titler som får støtte som regel.

Nåvel, I de fleste spill der man er GPU begrenset skalerer crossfire (2 GPU'er) bra idag, også mindre populære og eldre spill. Det er et ytterst fåtall som ikke har noe forbedring. Crossfire støtten har blitt enormt mye bedre de to siste årene og ATi er raskt ute med profiler til nye spill med sine hotfixer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd at driverne ikke kan garantere en minimumsboost uansett spill, som det er nå så er det kun populære titler som får støtte som regel.

Nåvel, I de fleste spill der man er GPU begrenset skalerer crossfire (2 GPU'er) bra idag, også mindre populære og eldre spill. Det er et ytterst fåtall som ikke har noe forbedring. Crossfire støtten har blitt enormt mye bedre de to siste årene og ATi er raskt ute med profiler til nye spill med sine hotfixer.

 

Takk for oppdateringen.

Dette hadde jeg tydeligvis oversett og trodde at det var helt avhengig av individuelt spill støtte.

Lenke til kommentar

Tror nok det vil ta en stund.

Butikker som f.eks komplett/datakjeden/netshop osv sitter med lagervare 100 stk eller rundt der hvor de har "gammel innkjøps pris" på ulike 4870 modeller.

At de skal sette ned prise på disse (lagervare) de selv har på lager er vel lite trolig - da de er kjøpt inn til høyere pris føre AMD/ATI sin prisjustering.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg sier bare jeg er glad jeg kjøpte mitt 4870x2 før dollaren steig igjen jeg. Betalte 3800 for mitt jeg :D 1000kr mindre enn det koster nå, og sansynligvis samme eller mindre enn det koster selv etter prisjusteringen.

Noen ganger lønner det seg å ikke vente ;)

 

Jeg skulle egentlig kjøpe E8400 i høst, men så fant jeg ut at det kanskje var lurt å vente. Pga prisstigningen endte jeg opp med en E8200 til samme pris til E8400 kosta tidligere i høst. Irriterende:S Men heck E8200 fungerer da:P

Lenke til kommentar
disse henger vel sammen. man kan ikke prise 4870 til 1500,- mens et x2 koster 4500,-

En av grunnene til dette er blandt annet de nye 55nm GTX 260 kortene...

 

Regn med at x2 får et kraftig kutt i prisen i januar.

Det er også dyrt med 2GB total GDDR5 ram chips (4870x2) kontra 512MB på std. 4870.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...